گوناگون

معرفی کامل ژنراتور گازوئیلی

بسیاری از شما میدانید که ژنراتور چیست و چه کارکردی دارد. آنچه در این مطلب حائز اهمیت است، معرفی و توضیح در مورد محصولی جدید خواهد بود که به آن ژنراتور گازوئیلی میگویند. در ادامه می‌خواهیم در مورد کارکرد این ژنراتور و همچنین مزیت‌های استفاده از آن مطالبی را بیان کنیم. اگر شما هم به دنبال چنین اطلاعات هستید، ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید.

ژنراتور گازوئیلی چیست؟

خوب همان سؤال ابتدایی که برای بسیاری پیش می‌آید. ژنراتور را می‌شناسید، احتمالاً با موتورهای دیزلی (موتورهایی که با گازوئیل کار می‌کنند) هم آشنایی دارید. حالا هنگامی‌که از یک موتور دیزلی برای ژنراتور استفاده کنید، یک ژنراتور دیزلی یا همان گازوئیلی خواهد داشت.

مطالعه: دیزل ژنراتور

نکته مهم این است که اگر می‌خواهید از یک موتور دیزلی استفاده کنید باید قطعات دیگری هم بر روی ژنراتور خود نصب کرده باشید. خوب همین‌جا بحث را نگهدارید، نصب کردن این قطعات کار هرکسی نیست و تصور نکنید که خودتان اگر آدم فنی هستید، می‌توانید چنین کاری را انجام بدهید. در ادامه این قطعات هم معرفی خواهیم کرد.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که یک موتور دیزلی قدرت کمی ندارد. یعنی شما می‌توانید متناسب با نیاز خودتان، ژنراتورهایی با قدرت‌های مختلف را داشته باشید. مثلاً اگر این ژنراتور را برای یک منزل مسکونی نیاز دارید، احتمالاً یک موتور با قدرت 20 کیلو ولت برای شما مناسب خواهد بود.

حالا اگر این موتور را برای یک فروشگاه، یک مجتمع تجاری یا یک پاساژ بزرگ نیاز داشته باشید، می‌توانید موتور برق بزرگ با قدرت بیشتری را خریداری کنید. این موتورها تا قدرت 5 مگا وات را ساپورت می‌کنند. البته چنین قدرتی معمولاً برای یک ایستگاه تولید برق استفاده می‌شود.

مزیت‌های استفاده از ژنراتور گازوئیلی

این سؤال برای بسیاری از مخاطبان پیش آمده است که اصلاً استفاده از یک ژنراتور با موتور دیزلی چه مزیتی دارد؟ اولین موردی که باید به آن توجه داشته باشید، مصرف انرژی کمتر است. سوخت‌های فسیلی تا ابد در اختیار ما نیستند. ما باید از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنیم تا نیازمان را به سوخت‌های فسیلی کاهش بدهیم. این ژنراتورها مصرف سوخت کمتری دارند و برای رسیدن به این هدف به ما کمک می‌کنند.

مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، قیمت مناسب خرید آن‌ها است. شما برای خرید یک ژنراتور معمولی چه مبلغی را پرداخت می‌کنید؟ اگر بخواهید یک ژنراتور با موتور دیزلی با همان قدرت را خریداری کنید، مبلغ کمتری را پرداخت خواهید کرد. حالا چه کسی از پرداخت هزینه کمتر ناراحت است؟!

توجه داشته باشید که نه‌تنها هزینه کمتری را برای خرید پرداخت خواهید کرد، بلکه هزینه نگهداری و گاهی تعمیر این ژنراتورها هم کمتر است. خوب گفتیم تعمیر، باید بگوییم که نگرانی خاصی بابت تعمیر ژنراتور گازوئیلی نداشته باشید. به‌طورکلی ماندگاری و عمر مفید ژنراتورهای موتور دیزلی بیشتر از نمونه‌های دیگر است.

قطعات فرعی یک ژنراتور گازوئیلی

همان‌طور که در مطالب بالا گفتیم، هنگامی‌که یک موتور دیزلی را بر روی ژنراتور نصب می‌کنید به قطعات فرعی دیگری هم نیاز خواهید داشت. در اینجا لیستی از این قطعات ارائه خواهیم داد. باز هم تکرار می‌کنیم که شما نمی‌توانید چنین ژنراتوری را خودتان درست کنید و کاری خطرناک است.

  • شاسی
  • یک سیستم استارت که اتومات است و یک دینام هم بر روی این ژنراتور وجود دارد.
  • سیستمی که مولد گرما است.
  • چند قطع‌کننده هم وجود دارد که در موارد اضطراری مدار را قطع می‌کنند.
  • سیستم‌هایی هم برای کنترل این ژنراتور وجود دارند.
  • عایق صدا، به دلیل وجود همین عایق است که کار کردن ژنراتور گازوئیلی سروصدای زیادی ندارد.
  • اتاقک سرپوشیده، قطعات گفته شده در بالا درون این اتاقک جای می‌گیرند.

صدای دیزل ژنراتور

قیمت ژنراتور گازوئیلی

این سؤال برای شما هم وجود دارد که ژنراتوری با این ویژگی‌های مثبت چه قیمتی دارد؟ خوب همان‌طور که گفتیم قیمت خرید یک ژنراتور موتور دیزلی نسبت به ژنراتورهای دیگر کمتر است و مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. در مورد مبلغ دقیق قیمت نمی‌توان چیزی گفت زیرا به فاکتورهای متعددی بستگی داشته و به‌طورکلی قیمت‌ها در بازار ایران نوسانات زیادی دارند.

  • برند ژنراتوری که انتخاب می‌کنید.
  • توان مصرفی آن ژنراتور، این توان متناسب با نیاز خود شما مشخص می‌شود که ژنراتور را برای چه جایی می‌خواهید.
  • کشوری که ژنراتور را تولید کرده، معمولاً ژنراتورهای چینی قیمتی کمتر از ژنراتورهای کشورهای اروپایی دارند.
  • نوسانات بازار ارز، نرخ دلار بر روی این قیمت‌ها تأثیر بسیاری دارد.

موارد گفته شده در بالا همگی بر روی قیمت خرید ژنراتور گازوئیلی تأثیر می‌گذارند. پیشنهاد ما این است که بدون توجه به قیمت و متناسب با نیاز خودتان محصولی را انتخاب کنید. البته اگر مصرف کمی دارید موتوربرق وینکو نیز میتواند گزینه مناسبی برای تامین برق باشد.

نتیجه‌گیری

در مطالب بالا اطلاعاتی در مورد ژنراتور گازوئیلی بیان کردیم. گفتیم که این ژنراتورها چه قطعات اضافی دارند و اصلاً چرا استفاده از آن‌ها بهتر است. اگر شما هم سؤال دیگری در مورد این محصول دارید، آن را با شرکت کشتیران در میان بگذارید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا