ایران

۱۳ کسب‌وکار آنلاین در حوزه فروش بلیت هواپیما فیلتر شدند

آی‌تی‌‌ایران- معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از فیلترینگ ۱۳ سایت متخلف در فروش بلیت هواپیما خبر داده است. آنطور که خبرگزاری تسنیم از قول حسن خوشخو گزارش داده، این فیلترینگ در ادامه برخورد با پایگاه‌ها و نرم افزارهای موبایلی متخلف، با پیگیری‌‌های سازمان هواپیمایی کشوری و دستور دادستانی، انجام شده است.

براساس گفته‌های خوشخو در حال‌حاضر بر اساس دستور دادستانی، سایت‌های دیجی چارترdigicharter.ir، نیلی پرواز niliparvaz.ir، بیلیت کار bilitair.com، وان بلیت onebilit.ir، اسکای تیکت skyticket.ir، بیلیت ایر bilitkar.ir، 724ch.ir 724Ch، سایه سیر sayeseyr.com و sayeseyr.ir، ایران چارتر irancharter.ir، چارتر 724 (charter.724)، ایست تراول isttravel.ir و اکسین 24 oxin24.ir به عنوان سایت‌های غیر مجاز شناخته و فیلتر شده‌اند.

موج برخورد با کسب‌‌وکارهای آنلاین حوزه گردشگری با تعلیق مجوز مجموعه سفرهای علی‌بابا در اواسط خرداد‌ ماه شروع شد. در آن زمان حسن خوشخو در توییتی اعلام کرده بود که مجوز مجموعه‌ خدمات مسافرت هوایی و گردشگری «سفرهای علی‌بابا» به علت بی‌توجهی به تذکرات و ادامه روند گران‌فروشی تعلیق شده است. 

در نهایت بعد از یک هفته شرکت سفرهای علی‌بابا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با مذاکراتی که با معاونت هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری داشته و همچنین شفاف شدن رویه‌ها توانسته مجوز فعالیت خود را پس بگیرد. علی‌بابا در این اطلاعیه تعهد داده بود که از این پس قیمت‌گذاری سازمان هواپیمایی را به‌عنوان رگولاتور اصلی رعایت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا