شبکه‌های اجتماعی

محدودیت جدید توییتر برای مشاهده توییت‌ها در این شبکه اجتماعی

توییتر در اقدامی‌عجیب، قصد دارد تا تعداد توییت‌هایی را که یک کاربر می‌تواند در طول یک روز مشاهده کند، محدود کند.

ایلان ماسک ساعتی پیش اعلام کرد که این شرکت، به زودی تعداد توییت‌های قابل مشاهده برای اکانت‌های تاییدنشده (یا همان توییتر بلو) را به ۶۰۰ پست و اکانت‌های کاربری جدید را به خواندن تنها ۳۰۰ توییت در روز محدود خواهد کرد.

این در حالی است که به گفته این شرکت، اکانت‌های تاییدشده می‌توانند روزنانه تا ۶ هزار پست را بخوانند. اقدامی‌که به نظر می‌رسد در راستای تلاش‌های ایلان ماسک برای ترغیب کاربران به خرید اشتراک یا همان تویتر بلو صورت گرفته است.

با اجرا شدن این طرح، کاربران غیر توییتر بلو، تنها با گذشت چند دقیقه پس از ورود به این شبکه اجتماعی، با پیغام خطایی مبنی بر عبور تعداد پست‌های مشاهده شده از حد تغیین شده، مواجه خواهند شد.

البته با بالا گرفتن انتقادها از این طرح، ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد که به زودی این محدودیت‌ها برای حساب‌های تاییدشده را به ۸ هزار و برای اکانت‌های تاییدنشده را به ۸۰۰ توییت تغییر خواهد داد.

ماسک ادعا کرد که این محدودیت‌های موقتی در راستای رسیدگی به سطوح شدید حذف داده‌ها و دستکاری سیستم‌ها اعمال شده است. گفتنی است توییتر اخیرا مانع از مشاهده توییت‌ها توسط افرادی شده که جزو کاربران این شبکه اجتماعی نیستند.

ماسک همچنین مدعی شد که همانند محدودیت استفاده، محدودیت‌های لاگین شدن نیز موقتی بوده و در جهت مقابله با اقدامات مخرب در قبال داده‌های کاربران صورت گرفته است. به گفته ماسک، چند صد سازمان (شاید هم بیشتر)، به طور فزاینده‌ای، داده‌های توییتر را استخراج کرده و برای اهداف خود مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طوری که این اقدام بر تجربه کاربران در استفاده از این شبکه اجتماعی تاثیر می‌گذاشت.

ایلان ماسک افزود تقریبا تمامی‌شرکت‌هایی که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت دارند، از داده‌های توییتر برای آموزش مدل‌های خود استفاده می‌کنند.

با این حال ماسک چیزی درباره این که کلمه «جدید» برای یک حساب کاربری به چه معناست، مطرح نکرد. وی همچنین حرفی از اینکه توییتر چه زمانی قصد دارد این محدودیت را اعمال کند، نزد. افزون بر این، هنوز مشخص نیست که مشاهده تبلیغات نیز در محدودیت بازدیدها تاثیرگذار است یا خیر.

اما بدیهی است که این محدودیت‌ها، به شدت بر استفاده کاربران از این شبکه اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود. به زعم برخی کارشناسان، توییتر به هر روشی برای درآمدزایی از پلتفرم خود متوسل شده و اخیرا نیز تغییرات در API این شرکت، می‌تواند هزینه تقریبا ۴۲ هزار دلاری را روی دست سازمان‌ها بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا