اپلتکنولوژی

ارزش اپل به ۳ تریلیون دلار رسید

فردای اقتصاد – ارزش شرکت اپل روز جمعه برای نخستین بار از ژانویه سال گذشته به بیش از ۳ تریلیون دلار رسید.

رشد ۱.۳ درصدی سهام اپل باعث شد که باارزش‌ترین شرکت جهان خود را به این جایگاه برساند و نشانگر این است  که سرمایه‌گذاران و خریداران سهام به برنامه بزرگ این شرکت در زمینه هدست واقعیت مجازی ویژن پرو خوشبین هستند.

قیمت هر سهم اپل در روز جمعه به ۱۹۱ دلار رسید. ارزش سهام این شرکت تنها طی امسال ۴۶ درصد رشد کرده و ارزش فعلی این شرکت ۳.۰۲ تریلیون دلار است.

این نخستین باری نیست که ارزش اپل به بیش از ۳ تریلیون دلار می رسد. نخستین بار در ٰژانویه ۲۰۲۲ برای مدت کوتاهی از این مرز عبور کرده بود.

کاهش کمتر از حد انتظار فروش اپل در آخرین گزارش سه ماهه خود، انعطاف پذیری این غول فناوری را در یک اقتصاد نامطمئن برجسته کرده و جذابیت آن را در بین سرمایه گذاران تقویت کرده است.

در حال حاضر تنها چهار شرکت آمریکایی دیگر بالای ۱ تریلیون دلار ارزش دارند. آلفابت، مایکروسافت، آمازون و اخیرا انویدیا.

این برای دومین بار است که اپل به ارزش بیش از ۳ تریلیون دلار می‌رسد

به جز چشم‌انداز انقلابی که اپل با عرضه هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو برای سرمایه‌گذاران ترسیم کرده این شرکت در رشد محصولات فعلی به خصوص آیفون نیز عملکرد مالی خیره‌کننده‌ای داشته است.

در ماه مه، تیم کوک، مدیر عامل اپل گزارشی را ارایه کرد که نشان میداد تعداد آیفون‌های فعال این شرکت به رکوردی بی سابقه رسیده است. این در حالی بود  که بخش‌های دیگری مانند مک و آی‌پد نتایجی را نشان می‌دادند که نسبت به سال گذشته کاهش یافته بود.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند اپل تا سال ۲۰۲۵ به سقف ارزش ۴ تریلیون دلار هم خواهد رسید. دن ایوز یک تحلیگر ارشد بازار گفته که ۲۵ درصد از آیفون‌های فعال در دست مشتریان بیش از ۴ سال عمر دارند  همین گروه می‌توانند با ارتقای گوشی خود یک فروش فوق‌العاده را برای این شرکت تضمین کنند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا