تکنولوژی

چگونه از تبلیغات ویدیویی برای اپلیکیشن خود استفاده کنیم؟

تبلیغات ویدیوئی یکی از اشکال و فرمت‌های تبلیغات در اپلیکیشن‌هاست که برای آگاه‌سازی، افزایش سهم از بازار و جذب لید کاربرد دارد.

با کمک این نوع تبلیغات، می‌توانید هم شناخته شوید، هم تعداد نصب اپلیکیشن خود را افزایش دهید و هم تعداد اعضای اپلیکیشن که برای استفاده از آن پول می‌دهند!

در ادامه به شما می‌گوییم چطور از این ویدئوهای تبلیغاتی به نفع خود و کسب‌وکارتان استفاده کنید؛ پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

انواع تبلیغات ویدئویی در اپلیکیشن

تبلیغات در اپلیکیشن به شکل ویدئویی یکی از پربازده‌ترین و موثرترین روش‌ها برای معرفی اپلیکیشن و قابلیت‌های آن به مخاطبان است.

این روش به‌خاطر جذابیت‌های بصری آن و استفادهٔ همزمان از صدا، تصویر، انیمیشن و… خیلی بیشتر از تبلیغات متنی مورد استقبال و توجه کاربران قرار می‌گیرد.

۴ روش رایج برای تبلیغ کسب‌وکار، محصول یا خدمت آن به‌شکل ویدئویی در اپلیکیشن وجود دارد:

ویدیویی همسان

در این روش، محتوای ویدیویی شما به شکل و قالب محتوای اصیل اپلیکیشن و بازی نمایش‌دهنده تبلیغ در می‌آید و بدون اینکه خلل و آسیبی برای کاربر و تجربهٔ او در استفاده از بازی و اپلیکیشن ایجاد کند، در جایگاه مناسبی اپلیکیشن شما را تبلیغ می‌کند.

ازآنجایی‌که این تبلیغات شبیه به محتوای اپلیکیشن میزبان هستند، تبلیغ‌بودن آن‌ها خیلی به چشم نمی‌آید و به همین دلیل نرخ کلیک و تعامل بیشتری نسبت به سایر روش‌ها دارند.

تبلیغات بینابینی

این نوع تبلیغات زمانی به کاربر نمایش داده می‌شود که بیشترین توجه و تعامل را با آن برنامه دارد. مثلاً زمانی که می‌خواهد در بین صفحات یک اپلیکیشن یا بازی جابه‌جا شود یا هنگامی که بازی را تمام کرده است و می‌خواهد به مرحلهٔ بعدی برود.

تبلیغات بینابینی، گیف‌های متحرک یا ویدیوهای کوتاهی هستند که بین همین جابه‌جایی‌ها، تمام صفحه را پر می‌کنند و بعد از تماشای چند ثانیه از آن‌ها، کاربر می‌تواند تبلیغ را رد کند.
البته بعضی مواقع هم تبلیغ باید تا انتها تماشا شود تا کاربر بتواند به مرحله بعد یا صفحه‌ای که می‌خواست، برود.

تبلیغات out–stream

این نوع تبلیغات، بیشتر شبیه به بنرهای تبلیغاتی هستند تا ویدیو؛ ولی چون در بستر ویدیو قرار می‌گیرند جزو همین گروه به حساب می‌آیند.

تبلیغات out–stream معمولاً در یک باکس مستطیلی در پایین ویدیو قرار می‌گیرد و زمانی نمایش داده می‌شوند که کاربر برای چند ثانیه، تماشای ویدیو اصلی را متوقف کند.

تبلیغات جایزه‌ای

در بسیاری از بازی‌ها از جمله کوییز آو کینگز، برای دریافت سکه و امتیاز و استفاده از قابلیت‌های مختلف بازی، لازم است کاربر در ابتدا یک تبلیغ ویدیویی را ببینید. به این نوع تبلیغات، اصطلاحاً تبلیغات جایزه‌دار می‌گویند.

در این شکل از تبلیغات در اپلیکیشن، کاربر با خواست و تصمیم خودش و برای دریافت جایزه یا امتیازی که برای دیدن آن در نظر گرفته شده است، روی تبلیغ کلیک و آن را تماشا می‌کند؛ به همین دلیل هم نرخ تعامل و کلیک بسیار بالایی دارند.

تبلیغ ویدیویی در اپلیکیشن
تبلیغ ویدیویی در اپلیکیشن

تبلیغ ویدیویی در اپلیکیشن برای چه کسانی مناسب است؟

تبلیغات ویدئویی انواع و اقسام اهداف شما را از تبلیغات پوشش می‌دهد و تقریباً هر اپلیکیشنی که فکرش را کنید، از اپلیکیشن‌های آموزشی و سرگرمی گرفته تا بازی‌ها و اپلیکیشن‌های پزشکی بورس، می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

سه تا از مهم‌ترین اهدافی که می‌توانید با این نوع تبلیغات در اپلیکشن‌ها به آن برسید، عبارت‌اند از:

  • شناخته‌شدن و افزایش سهم از بازار

هر اپلیکیشن که بخواهد روزانه در معرض دید هزاران کاربر موبایل قرار بگیرد و نام و تصویر برندش را در ذهن آن‌ها حک کند، می‌تواند از ویدیو برای تبلیغات در اپلیکیشن استفاده کند.

با تبلیغات مستمر و گسترده در اپلیکیشن‌ها می‌توانید ویژگی‌ها و مزایای رقابتی اپلیکیشن را به گوش مخاطبان برسانید و به‌مرور زمان و با یادآوری مکرر نام برند، جایگاه‌تان را در ذهن مخاطب تثبیت کنید.

  • افزایش تعداد نصب اپلیکیشن

تا وقتی که کسی برنامه و اپلیکیشن شما را نشناسد و از آن استفاده نکند، بود و نبود آن عملاً هیچ فرقی ندارد!

اگر می‌خواهید تعداد نصب‌های اپلیکیشن خود را در مدت کوتاهی افزایش دهید، تبلیغات ویدئویی درون‌اپلیکشنی، روشی به‌صرفه و پربازده برای شما است. ویدیوهای بینابینی و جایزه‌دار بهترین انتخاب برای تبلیغات نصب اپلیکیشن است.

  • افزایش ثبت‌نام

اگر مدل کسب درآمد شما فروش حق اشتراک است، می‌توانید از ویدئو برای ترغیب مشتریان احتمالی بهره ببرید. چطور؟ ویدئوها بهترین گزینه برای نشان‌دادن قابلیت‌های اپلیکیشن است.

شما می‌توانید محیط اپلیکیشن را خلاقانه به تصویر بکشید تا مخاطب بفهمد چه امکاناتی دارید و چقدر استفاده از آن آسان است. از طرفی، قالب خوبی برای اثبات این مسئله است که واقعاً زندگی مخاطب را بهتر می‌کنید.

برای اینکه تبلیغات ویدئویی خود را در اپلیکیشن‌ها نمایش دهید، توصیه می‌کنیم از خدمات پلتفرم‌هایی مثل ادیوری استفاده کنید. با کمک ادیوری، می‌توانید تبلیغ خود را در ۷ هزار اپلیکیشن و بازی محبوب تبلیغ کنید و فقط زمانی برای نمایش تبلیغ پول خرج کنید که کاربر اقدام موردنظرتان را انجام دهد؛ یعنی نمایش و کلیک روی آن مجانی است!

مثلاً فرض کنید هدف شما از تبلیغ ویدئویی جایزه‌دار، افزایش نصب اپلیکیشن باشد. در اینجا، «نصب اپلیکیشن» اقدام به حساب می‌آید؛ پس وقتی پول می‌دهید که کاربر تبلیغ را ببیند، روی آن کلیک و اپلیکیشن را روی گوشی نصب کند.

در اپلیکیشن‌ها دیده شوید!

در این مقاله، از انواع مختلف تبلیغات ویدئویی در اپلیکشن‌ها، از همسان و جایزه‌دار گرفته تا نمایشی و بینابینی، که می‌توانند روش فوق‌العاده موثری برای آگاه‌سازی و افزایش سهم از بازار باشند، صحبت کردیم.

ناگفته نماند که برای موفقیت و دیده‌شدن در اپلیکیشن‌ها، باید یک محتوای ویدیویی جذاب و اصولی آماده کنید و ارتباط و تعامل‌تان را بعد از تبلیغات هم با مخاطب حفظ کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا