گوگل

قابلیت جدید یوتیوب؛ دوبله ویدیوها به زبان‌ها‌ی مختلف

یوتیوب قصد دارد با بهره‌گیری از قابلیت‌های هوش مصنوعی، امکان دوبله ویدیوهای کاربران به زبان‌های مختلف را برایشان فراهم کند.

این شرکت در جریان رویداد VinCon اعلام کرد گروهی از متخصصان سرویس Aloud را برای عرضه این قابلیت به کار گرفته است؛ سرویسی که در زمینه دوبله مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت دارد و بخشی از پروژه Area ۱۲۰ گوگل محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، ابزار مذکور در ابتدا متن ویدیو را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا بررسی و در صورت نیاز ویرایش شود. سپس Aloud، متن تاییدشده را ترجمه و فایل دوبله را ایجاد می‌کند.

یوتیوب پیشتر تست این قابلیت را با صدها ویدیو آغاز کرد و طبق اعلام این شرکت، Aloud در حال حاضر تنها چند زبان محدود را برای ارائه دوبله ویدیوها پشتیبانی می‌کند و قرار است به زودی، زبان‌های جدید به این سرویس اضافه شود.

بنابر این گزارش، فعلا امکان دوبله ویدیوها به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی برای کاربران فراهم شده است. با توجه به گستردگی کاربران توییتر با زبان‌های مختلف، این سرویس می‌تواند برای کاربران و همچنین خود یوتیوب بسیار حائز اهمیت باشد و میزان استفاده و اشتراک محتوا در این پلتفرم را افزایش دهد.

البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که مهندسان یوتیوب در تلاشند تا صداهای دوبله را نزدیک به صدای تولیدکننده اصلی ایجاد کنند و حتی حالات چهره و حرکات لب‌ها نیز به لطف قابلیت‌های هوش مصنوعی شبیه‌سازی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا