سامسونگموبایل

شارژ اولیه در گوشی‌های سامسونگ چقدر است؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که، زمانی که برای اولین بار گوشی سامسونگ خود را خریداری می‌کنید، بخواهید بدانید برای اولین بار چقدر باید آن را شارژ کنید این باتری گوشی سامسونگ چقدر باید در شارژ بماند؟

احتمالا شما هم شنیده‌اید که پس از مصرف شارژ اولیه گوشی مدت زمان ۸ یا حتی ۱۲ ساعت در حالت خاموش آن را به شارژ بزنید. گاهی هم از فروشندگان موبایل می شنوید که می‌گویند که گوشی خود را به مدت ۸ ساعت به شارژ بزنید تا باتری آن به خوبی آبندی شود. اما ایا واقعا این موضوع صحت دارد و به افزایش سلامت و طول عمر باتری شما کمک می‌کند؟ در جواب باید گفت بله، این موضوع صحت دارد، اما نه برای گوشی‌های جدید و امروزی.

با ما همراه باشید تا در ادامه سوالات شما درباره نحوه صحیح شارژ اولیه گوشی‌های سامسونگ پاسخ دهیم.

 قبل از هر چیز موضوع ۸ ساعت شارژ اولیه چیست؟

تا چند سال پیش، قبل از اینکه شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه سامسونگ یا سایر برندها از باتری‌های لیتیومی در تلفن‌های خود استفاده کنند، از باتری‌های نیکل کادمیومی استفاده می‌کردند. این نوع باتری‌ها یک مشکل داشتند که آن هم تعیین ظرفیت باتری بود. تعیین ظرفیت باتری یعنی برای اینکه بتوانید از کل طرفیت باتری خود استفاده کنید باید چند کار به روش صحیح انجام میدادید:

  • در ابتدا تخلیه کامل باتری به صورتی روشن نشود.
  • استراحت دادن به تلفن به صورت خاموش شده
  • و در نهایت در حالی که تلفن خاموش بود، باید گوشی را بین ۸ تا ۱۲ ساعت به شارژ میزدید تا کل ظرفیت باری تعیین شود و در اختیار شما قرار بگیرد.

به طور مثال اگر زمانی که میزان شارژ باتری گوشی ۵۰ درصد بود آن را از شارژ می‌کشیدید از این پس فقط از ۵۰ درصد ظرفیت باتری آن می‌توانستید استفاده کنید. و در واقع گوشی شما فقط نیمی از ظرفیت باتری را تشخیص می‌داد.

اما پس از گذشت چندین سال باتری گوشی‌ها از کادمیومی به باتری‌های لیتیومی تغیر کرد و در رابطه با شارژ اولیه باتری‌های لیتیومی باید گفت که این باتری‌ها به هیچ گونه شارژ اولیه‌ای نیاز ندارند چرا که به صورت پیش فرض می‌توانید از کا فضا و ظرفیت باتری استفاده کنید.

شارژ اولیه گوشی‌های جدید سامسونگ به چه صورت است؟

سامسونگ گوشی‌های خود را با مقدار شارژ بین ۴۰ تا ۶۰ درصد وارد بازار میکند و پس از استفاده این مقدار نیازی به ۸ ساعت یا حتی زمان کمتر شارژ اولیه ندارد. همانطور که گفتیم باتری‌های لیتیومی نیاز به شارژ اولیه ندارند. در خصوص شارژ اولیه گوشی‌های تازه خریداری شده نیز باید خدمت شما عرض کنیم اصلا زمان اهمیت ندارد و هر زمان باتری به مرز شارژ شدن رسید، میتوانید گوشی ساموسنگ خود را از برق جدا کنید و از آن استفاده کنید.

اینکه شارژ اولیه تاثیری در سلامت و طول عمر باتری گوشی‌های جدید سامسونگ ندارد کاملا صحیح است؛ اما نکات و روش‌هایی وجود دارد که در افزایش طول عمر باتری شما بسیار تاثیر دارد.

شارژر اصلی سامسونگ
شارژر اصلی سامسونگ

نکات مهمی که باید هنگام شارژ کردن گوشی خود در نظر بگیرید به صورت زیر است:

  • اولین و مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید استفاده از شارژر اصلی سامسونگ است. در صورت استفاده از شارژر‌های متفرقه و غیر اصلی علاوه بر اینکه باتری گوشی شما را به درستی شارژ نمیکند بلکه میتواند آسیب‌های جدی به آن وارد کند و سلامت باتری را کاهش دهد. توجه داشته باشید که منظور از شارژر اصلی هم کلگی و هم کابل شارژ اصلی سامسونگ باشد تا جریان برق را به درستی عبور دهد و باعث باد کردن یا کاهش طول عمر باتری نشود.
  • اجازه ندهید شارژ گوشی شما کمتر از ۲۰ درصد شود. بهترین حالت شارژ برای باتری شما این است که شارژ گوشی خود را بین ۳۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید. نیازی نیست حتما شارژ گوشی کاملا تخلیه شود یا ۱۰۰ درصد کامل پر شود. نحوه شارژ پرا کنده برای گوشی‌های جدید بهتر است.
  • در هنگام شارژ با گوشی کار نکنید. این امر باعث می‌شود که باتری گوشی داغ شود و برای شارژ شدن تحت فشار قرار میگیرد. همچنین مدت زمان شاؤز را بیشتر میکند.
  • در هنگام شارژ گوشی را روی سطح نرم قرار ندهید و برای جلوگیری از داغ شدن باتری کاور گوشی را خارج کنید.
  • و در آخر گوشی خود را شب تا صبح در شارژ قرار ندهید.
  • سعی کنید هر از باتری گوشی خود را کالیبره کنید این کار دقت نمایش میزان شارژ باتری در دفعات بعدی را بیشتر خواهد کرد.
  • اگر برای شارژ کردن گوشی خود از پاور بانک یا شارژر‌های وایرلس استفاده می‌کنید، حتما از کیفیت‌های معتبر و اصلی موجود در بازار استفاده کنید.

شارژ اولیه گوشی‌های سامسونگ پس از تعویض باتری به چه صورت است؟

در مورد این مسئله کمی موضوع متفاوت می‌شود اما نه به این معنی که باتری تعویض شده هم نیاز به ۸ ساعت شارژ اولیه دارد.

باتری گوشی سامسونگ شما ممکن است پس از مدتی به دلیل فرسودگی یا موارد دیگر نیاز به تعویض داشته باشد. پس از اینکه باتری اصلی سامسونگ را تهیه کرده و آن را تعویض کردید، میبینید که دارای مقداری شارژ است. اما این شارژ ممکن است کاذب باشد یا به سرعت تخلیه گردد

بهتر است پس از تعویض باتری یکبار شارژ آن را به طور کامل تخلیه کنید و بگذارید تا ۱۰۰ درصد شارژ شود و می‌توانید بلافاصله آن را از شارژ بکشید. در این صورت چیزی از شارژ کاذب در باتری باقی نمی‌ماند.

تاثیر شارژر اصلی سامسونگ بر سلامت گوشی:

همانطور که گفته شد استفاده از شارژر اصلی تاثیرات زیادی بر سلامت باتری ما دارد  و به همین دلیل اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

معمولا شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند هم برای گوشی و هم برای شارژر آن‌ها یک ولتاژ کاملا ثابت مشخص می‌کنند. بدین معناست که گوشی مورد نظر باید با یک جریان کاملا ثابت شارژر گردد. اما در میان محصولات غیر اصلی با قیمت کمتری روانه بازار میگردند تا رقابت با اجناس اصل را وارد یک چالش جدی کنند. متاسفانه بسیاری از کاربران این موضوع را جدی نگرفته و اقدام به خرید کالاهای فیک یا غیر اصلی می‌کنند. شارژرهای نامرغوب نه تنها قادر به تولید جریان ثابت الکتریسیته نیستند بلکه جریان برق را با نوساناتی همراه میکنند که به هیچ به عنوان برای گوشی هوشمند و به خصوص باتری آن مناسب نیست.

آیا کابل شارژ سامسونگ هم باید اصلی باشد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله. استفاده از کابل شارژ اصلی سامسونگ نیز به اندازه همان کلگی اصلی سامسونگ مهم است و باید متناسب با آداپتور خریداری و تهیه شود تا بتواند جریان برق را به درستی و به میزان جریان خروجی مورد نیاز کلگی عبور دهد.

کابل شارژ سامسونگ

جمع بندی:

امیدواریم این مقاله درباره نحوه شارژ اولیه باتری و سوالات و ابهامات شما پاسخ داده باشیم.

پس اگر گوشی خود را به تازگی خریداری کردید اصلا نگران شارژ اولیه آن نباشید و با خیال راحت از آن استفاده کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

‫41 دیدگاه ها

  1. 프라그마틱 슬롯은 색다른 주제와 무한한 재미로 가득찬 즐거운 플레이를 약속합니다.
    프라그마틱플레이

    프라그마틱에 대한 내용이 정말 유익했어요! 또한, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 정보를 찾아보실 수 있어요. 함께 지식을 공유해보세요!

    https://okgasda.weebly.com/
    https://habermahmutlar.com/hot/
    https://floreijn.com/link/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا