ارز دیجیتال

چه ارزهایی مرتبط با ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی وجود دارند؟

احتمالا با ارزهای دیجیتال به عنوان ارزهای مجازی محبوب در سرمایه‌گذاری آشنا هستید.‌ این روزها همه جا صحبت از ارزهای کریپتو، سرمایه‌گذاری و ترید روی این ارزهای غیر متمرکز است؛ به همین خاطر انتظار می‌رود که با ماهیت رمز ارزها و ساز و کار آن‌ها در بازارهای مالی آشنا باشید؛ اما آیا تا کنون چیزی راجع به ارز هوش مصنوعی شنیده‌اید؟ یا اصلا ذهنیتی از ترکیب تکنولوژی بلاکچین با تکنولوژی هوش مصنوعی دارید؟ ارز هوش مصنوعی به عنوان ارز دیجیتال جدید در حوزه بلاکچین نقش بسیار مهمی در توسعه این تکنولوژی ایفا کرده است؛ اما نکته اینجاست که نمی‌توان تمام ارزهای کریپتو را به عنوان ارز دیجیتال هوش مصنوعی دانست. ارزهای هوش مصنوعی ویژگی‌های خاص خود را دارند که به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

ارز هوش مصنوعی چیست؟

بهتر است پیش از اینکه ارزهای مرتبط با ارز دیجیتال هوش مصنوعی را برشماریم، به تعریف دقیقی از این نوع رمز ارز برسیم تا درک موضوع برایتان آسان‌تر باشد. همانطور که می‌دانید تکنولوژی هوش مصنوعی و بلاکچین هر کدام به صورت مجزا به عنوان موثرترین تکنولوژی در زندگی بشر امروزی شناخته می‌شوند و توانسته‌اند به شکل قابل‌توجهی زندگی رومزه افراد را تحت تأثیر قرار دهند. حال، ارز هوش مصنوعی یک مفهوم جدید است که اخیرا در حوزه کریپتو تحولات خاصی ایجاد کرده، اما هنوز برای بسیاری از کاربران این حوزه، مبهم است. آنچه در این بین جلب‌توجه می‌کند، افزایش قیمت ارزهای دیجیتال بر اساس فناوری هوش مصنوعی است؛ در واقع ربات چت جی پی تی به عنوان ربات هوش مصنوعی، عامل رشد و توسعه پروژه‌های بلاکچینی شناخته می‌شود.


در تعریف ارز هوش مصنوعی می‌توان گفت، نوعی ارز تلفیقی از دو تکنولوژی هوش مصنوعی و بلاکچین است که عملکرد آن بر اساس فناوری هوش مصنوعی امکان‌پذیر می‌شود. این نوع از ارزهای دیجیتال با استفاده از پتانسیل‌های ربات چت جی پی تی، امنیت شبکه بلاک‌چین و مقیاس‌پذیری آن را افزایش داده‌اند؛ در نتیجه شبکه‌های بلاکچین مبتنی بر هوش مصنوعی کارآمدتر شده‌اند. سرمایه‌گذاری افراد تأثیرگذار در جهان، از جمله ایلان ماسک روی ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی، سبب شده این ارزها با وجود ابهامات زیاد، به شدت مورد توجه قرار بگیرند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که قیمت ارزهای هوش مصنوعی را در نظر داشته باشید.

سرمایه‌گذاری روی ارز هوش مصنوعی

در حوزه کریپتو همواره موضوعات و پروژه‌های جدیدی در جریان هستند که ممکن است حتی در دوره‌های نزولی نیز، برای سرمایه‌گذاران جذاب باشند. در نظر داشته باشید که از زمان پیدایش ارزهای دیجیتال تا امروز، تنها رمز ارزهایی توانسته‌اند از دوره‌های نزولی عبور کرده و ارزش ذاتی خود را حفظ کنند که در بازار کریپتو کاربرد واقعی و هدف مشخصی دارند. شبکه‌های بلاکچین باید بتوانند بیشترین تعداد تراکنش را در کم‌ترین زمان ممکن با کم‌ترین کارمزد انجام دهند.

اگرچه سرمایه‌گذاری روی ارز هوش مصنوعی امکان‌پذیر است؛ اما قبل از آن بهتر است هدف این نوع ارز و کاربرد آن در راستای افزایش امنیت و مقیاس‌پذیری شبکه یا به عبارتی سازگاری ارز هوش مصنوعی با شبکه بلاکچین را به صورت کامل بررسی کنید، سپس نسبت به خرید این نوع ارزها از صرافی‌های معتبر اقدام کنید.

آینده ارز هوش مصنوعی

سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال هوش مصنوعی به تصویر روشنی از آینده این نوع ارزهای تلفیقی بستگی دارد. تحلیل‌های صورت گرفته حاکی از آن است که تکنولوژی هوش مصنوعی و تکنولوژی بلاکچین می‌توانند با ترکیب ویژگی‌های انعطاف‌پذیری و تمرکززدایی، در آینده‌ای نزدیک به کاربردهای گسترده برسند‌. البته پیش‌بینی در حالی محقق می‌شود که تکنولوژی هوش مصنوعی با شبکه بلاکچین سازگار بوده و به افزایش مقیاس‌پذیری ارزهای دیجیتال منجر شود. هوش مصنوعی می‌تواند نوسانات حوزه کریپتو را به صورت دقیق بررسی کند و تحلیل‌های دقیقی را در اختیار سرمایه‌گذاران و تریدرها قرار دهد.

آینده ارز هوش مصنوعی
آینده ارز هوش مصنوعی

برترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی

حال که با مفهوم این نوع از ارزهای دیجیتال آشنا شدید، می‌توانیم به معرفی چند ارز هوش مصنوعی بپردازیم. ارزهای هوش مصنوعی نیز مانند سایر رمز ارزها لیست شده و با نمودار قیمت، ارزش بازار و قیمت لحظه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

  • ارز گراف

این نوع ارز هوش مصنوعی به دلیل ارزش بالای بازار، جایگاه اول لیست ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی را به خود اختصاص داده است. این نوع رمز ارز در حوزه توسعه اینترنت وب نسل سوم فعالیت می‌کند. کاربران می‌توانند با کمک شبکه گراف، اپلیکیشن‌های غیر متمرکز را در بستر بلاکچین اتریوم ایجاد کنند. تحلیل‌ها نشان می‌دهد که قیمت این رمز ارز تا اواخر سال ۲۰۲۳ افزایش قابل‌توجهی را تجربه می‌کند.

  • ارز رندر

این ارز دیجیتال که در واقع توکن بومی پلتفرم رندر شناخته می‌شود، نوعی ارز هوش مصنوعی است که با هدف ایجاد یک شبکه برای انجام امور گرافیکی و طراحی، ایجاد شده است. کاربران می‌توانند در شبکه رندر، قدرت پردازنده‌های گرافیکی را به صورت یکپارچه و غیرمتمرکز به اشتراک بگذارند و از طریق آن درآمدزایی کنند.

  • سینگولاریتی نت

این نوع ارز دیحیتال نیز توکن اختصاصی پلتفرم سینگولاریتی نت است. پلتفرم سینگولاریتی نت به عنوان نسل دوم هوش مصنوعی غیرمتمرکز شناخته می‌شود و این امکان را برای کاربران فراهم ساخته که بتوانند پلتفرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در بستر بلاکچین ایجاد کنند و با اشتراک‌گذاری آن‌ها کسب درآمد کنند.

  • ارز اینجکتیو

این ارز هوش مصنوعی توکن اختصاصی پلتفرم اینجکتیو پروتکل است که قدرت زیادی در حوزه ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی دارد. این پروتکل که یک پروژه لایه دوم اتریوم است، راهکارهای خاصی برای افزایش مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم ارائه داده است. توکن اینجکتیو یک توکن حاکمیتی است و پرداخت کارمزدهای شبکه اینجکتیو پروتکل مزایای بسیاری ارائه می‌دهد.

برترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی
برترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی

جمع‌بندی

در این مطلب راجع به ارز هوش مصنوعی صحبت کردیم و نحوه پیدایش این ارزهای دیجیتال را به صورت مختصر بررسی کردیم. تلفیق تکنولوژی هوش مصنوعی و تکنولوژی بلاکچین سبب پیدایش شکل خاصی از ارزهای دیجیتال شده است که کاربردهای گسترده‌ای در حوزه کریپتو دارند‌. بیشتر این رمز ارزها توکن‌های بومی شبکه‌های بلاکچین هستند‌. در این مطلب به چند مورد از این ارزهای کریپتویی اشاره کردیم؛ اما قطعا تعداد این رمز ارزها بسیار بیشتر است، ارزهایی نظیر آسیس نتورک، فچ ای آی، اوشن پروتکل، آی اگزک آر آل سی و ارزهای دیگر نمونه‌هایی از ارزهای هوش مصنوعی هستند که هر کدام با هدف خاصی ایجاد شده و کاربرد مشخصی دارند. برای خرید این ارزهای دیجیتال باید به یک صرافی معتبر مراجعه کنید.

‫49 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا