ایراناینترنت

ابر آروان توسط آمریکا تحریم شد

ابر آروان: شرکت‌ ابری ربطی به فیلترینگ ندارد

آی تی ایران- وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا با انتشار بیانیه‌ای شرکت «ابر آروان» را در ایران و دبی تحریم کرد. همچنین «پویا پیرحسین‌لو»، مدیرعامل و «فرهاد فاطمی»، مدیر فنی نیز در لیست تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند. در این بیانیه خبری، دلیل تحریم ابر آروان و موسسان آن، «تسهیل سانسور اینترنت در ایران» عنوان شده است.

ابر آروان هم در بیانیه‌ای کوتاه اتهام‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا را که مبنای تحریم این شرکت و هم‌بنیان‌‌گذارانش قرار گرفته رد کرده و یادآور شده که خدمات ابری در هیچ نقطه‌ای از جهان، مستقیم یا غیرمستقیم نمی‌تواند نقشی در فیلترینگ، محدودسازی یا قطع اینترنت داشته باشد.

در ادامه این بیانیه ابر آروان تاکید کرده همانطور که شکایت این شرکت علیه اتحادیه اروپا در جریان است،‌ابر آروان با استفاده از تمامی ابزارهای مشروع حقوقی و بین‌المللی علیه تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا اقدام خواهد کرد.

پیش از این هم در ۲۳ آبان‌ماه سال گذشته، اتحادیه اروپا ۳۲ شخص و شرکت را در لیست تحریم خود قرار داد که نام شرکت ابرآروان هم در این لیست دیده می‌شد. در بخش دلایل این تحریم، اتحادیه اروپا عنوان کرده بود که ابرآروان از سال ۲۰۲۰ یک بازیگر جدی در پروژه‌های دولتی و وزارت ارتباطات ایران برای تهیه نسخه‌ جداگانه و ایرانی (ملی) از اینترنت بوده؛ موضوعی که ابرآروان پیوسته آن را تکذیب کرده است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا