شبکه‌های اجتماعی

دومینوی استعفای مدیران در توییتر

توییتر در دورن ایلان ماسک با موجی از اخراج و البته کناره‌گیری مدیران خود همراه بوده و حالا خبرهای رسیده از استعفای مدیر اعتماد و ایمنی این شرکت حکایت دارند.

رویترز در گزارشی اعلام کرد که الا اروین، مدیر ارشد این پلتفرم در حوزه تعدیل محتوا از سمت خود استعفا کرد. پیشتر نیز در خبرها آمده بود که حساب کاربری اروین در پلفترم اسلک (Slack) نیز غیرفعال شده بود.

در حالی که الا اروین استعفای خود در هر دو مجموعه یعنی توییتر و اسلک را تایید کرده اما حرفی از دلیل این تصمیم خود نزد. این مدیر ارشد دنیای فناوری از نوامبر ۲۰۲۲ و پس از آنکه یول راث از این سمت در توییتر کناره‌گیری کرد، فعالیت خود را در این جایگاه آغاز کرد.

یول راث، مدیر سابق اعتماد و ایمنی توییتر در اولین مصاحبه خود پس از کناره‌گیری از توییتر در نوامبر گذشته، اعلام کرد که توییتر در زمان هدایت ایلان ماسک از امنیت کمتری برخوردار است.

به نظر می‌رسید که اروین از ماسک که خود را حامی‌مطلق آزادی بیان می‌دانست، حمایت و از او در برابر منتقدان رویکردش نسبت به تعدیل محتوا دفاع کند. اما حالا شواهد خلاف این موضوع را نشان می‌دهند.
این در حالی است که وی پیشتر گفته بود که ایلان ماسک به تیم تحت هدایت وی گفته ایمنی را در این پلتفرم در اولویت قرار دهند و نگران تاثیر این سیاست‌ها بر آمار کاربران نباشند. اما اخیرا مرکز مقابله با نفرت دیجیتال در گزارشی اعلام کرد که توییتر در پرداخت و رسیدگی به ۹۹ درصد از سخنان نفرت‌انگیز از جمله محتوای نژادپرستانه، همچنسگرا هراسی و… که توسط کاربران پولی (توییتر بلو) در این پلتفرم ارسال می‌شد، ناموفق عمل کرده است.

توییتر از زمان خریداری توسط ایلان ماسک، هزاران نفر از کارکنان خود را اخراج کرده که در میان آنها، افرادی بودند که وظیفه‌شان جلوگیری از انتشار محتوای غیرقانونی و مضر، صیانت از درستی انتخابات و کمک به انتشار اطلاعات درست در این پلتفرم بود.
اگرچه ماسک قابلیت Community Notes را به پلتفرم خود اضافه کرد تا کاربران بتوانند با درج کامنت در توییت‌ها، مانع از انتشار اطلاعات غلط شوند، اما به نظر می‌رسد که این قابلیت نیز نتوانسته اثرگذار باشد.

در حال حاضر، نظارت‌های شدیدی از سوی نهادهای قانونگذار نسبت به اقدامات تعدیل محتوای این پلتفرم اعمال می‌شود و کناره‌گیری اروین در زمانی رخ داده که ارتباط میان این شبکه اجتماعی و تبلیغ‌کنندگان تعریف چندانی ندارد و برای حفظ آنها به مشکل خورده است.

ناگفته نماند که ایلان ماسک اوایل ماه جاری میلادی، از استخدام لیندا یاکارینو، مدیر تبلیغات سابق NBCU به عنوان مدیرعامل جدید این شبکه اجتماعی خبر داد.

نوشته های مشابه

‫22 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا