متا

هدست واقعیت مجازی Quest 3 متا رونمایی شد

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا از جدیدترین هدست واقعیت مجازی این شرکت موسوم به کوئست ۳ (Quest ۳) رونمایی کرد.

محصولی که همانند مدل قبلی خود یعنی کوئست ۲ از فناوری واقعیت افزوده و قابلیت نمایش تصاویر رنگی پشتیبانی می‌کند. این هدست تنها چند روز مانده به برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل که احتمالا از هدست واقعیت افزوده این شرکت نیز رونمایی خواهد شد، معرفی شد.

به گفته متا، هدست کوئست ۳ این امکان را به کاربران می‌دهد تا نسخه‌های رنگی فضای فیزیکی اطراف خود را از طریق دوربین‌های خارجی که روی دستگاه تعبیه شده، مشاهده کنند.

همچنین این هدست قادر است عناصر واقعیت افزوده را در دنیای بیرونی ایجاد کند. زاکربرک می‌گوید این اولین هدست این شرکت محسوب می‌شود که قادر به ارائه تصاویر باکیفیت واقعیت ترکیبی است.

مدیرعامل متا همچنین اعلام کرد این هدست به نسل جدید چیپست‌های شرکت کوالکام مجهز شده که قادر است ارتقای دو برابر عملکرد گرافیکی را به دنبال داشته باشد. وی مدعی شد کوئست ۳ قدرتمندترین هدستی است که این شرکت تاکنون تولید کرده است.

علاوه بر توان پردازشی بالاتر، کوئست ۳ از لحاظ ظاهری نیز به گونه‌ای طراحی شده که استفاده از آن راحت‌تر بوده و ضخامت بدنه آن نیز در مقایسه با مدل قبلی، ۴۰ درصد کمتر شده است.

علاوه بر این، متا تغییراتی را در کنترلرهای هدست اعمال و آن را بازطراحی کرده است. به گفته این شرکت، کوئست ۳ از بدنه‌ای ارگونومیک بهره می‌برد و به فناوری بازخورد لمسی TruTouch نیز مجهز شده است.

این فناوری در دل کنترلر جدید کوئست ۳ موسوم به تاچ پرو (Touch Pro) به کار رفته که رینگ‌های ردیابی در آن حذف شده است. به گفته متا، این تغییر باعث می‌شود تا فضای کمتری را در دست کاربر اشغال کند و استفاده از آن نیز راحت‌تر شود.

افزون بر این، در هدست جدید متا، قابلیت ردیابی دست نیز گنجانده شده است. کوئست ۳ قرار است با قیمت پایه ۵۰۰ دلار با ظرفیت حافظه ۱۲۸ گیگابایتی روانه بازار شود؛ یعنی، نصف قیمت کوئست پرو و تقریبا برابر با قیمت هدست پلی استیشن وی‌آر.

مدیرعامل متا همچنین در این مراسم اعلام کرد که به زودی یک آپدیت نرم‌افزاری برای هدست‌های کوئست ۲ و کوئست پرو عرضه خواهد شد که می‌تواند عملکرد پردازشی دستگاه را تا ۲۶ درصد، عملکرد گرافیکی را تا ۱۹ درصد افزایش دهد.

قابلیت Dynamic Resolution Scaling نیز به هر دو هدست اضافه خواهد شد. به گفته متا، این قابلیت کمک می‌کند تا دستگاه بتواند تراکم پیکسل‌ها را افزایش دهد و در عین حال، مشکلی در فریم‌ها نیز ایجاد نشود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا