ایرانموبایل

شرایط واردات موبایل در سال ۱۴۰۲ چگونه است؟

دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی با بیان اینکه امسال واردکنندگان می‌توانند به اندازه میانگین دو سال قبل موبایل وارد کنند، گفت: با توجه به تخصیص مدیریت شده ارز برای واردات تلفن همراه، لازم است در روند تامین آن تسریع شود.

مهدی عبقری با بیان اینکه پایان هر سال سامانه جامع تجارت نحوه اجرای واردات کالا را اعلام می‌کند، اظهار کرد: در سال جاری واردکنندگان موبایل در هر دو ماه می‌توانند به اندازه یک ششم میانگین دو سال قبل، موبایل ثبت سفارش کنند. در کل سال هم می‌توانند به اندازه میانگین دو سال قبل موبایل وارد کنند. علت این تصمیم این است که بانک مرکزی بر مدیریت ارزی اشراف داشته باشد و به صورت ناگهانی درخواست ثبت سفارش و تخصیص ارز بالا نرود.

وی افزود: اگر در دو ماه اولیه واردکننده قسمتی از سهمیه خود را وارد نکند، قسمت باقی‌مانده باطل نمی‌شود. البته واردکنندگان از دو ماهی که لحاظ شده، حدود ۳۸ روز در صف تخصیص هستند و یک ماه هم طول می‌کشد بانک مرکزی ارز را تامین کند. البته تامین ارز در مواردی تا ۴۵ روز هم زمان می‌برد. بنابراین درخواست واردکنندگان این است که تخصیص و تامین ارز تسریع شود.

دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی همچنین گفت: با وجود درخواست و ابلاغ دفتر تخصصی تلفن همراه در سال گذشته، همچنان برای واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار از ارز حاصل از صادرات خود استفاده می‌شود. این در حالی است که بانک مرکزی هم اذعان کرده صادرکننده باید ارز خود را در سامانه بانکی بفروشد.

منبع
ایسنا

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا