سرگرمی

تماشای فیلم‌های دوبله فارسی در سینماتو

در گذشته ی نه چندان دور، اگر مخاطب قصد تماشای ویدئوی خاصی را داشت ناچار بود مدتی را صبر کند که آن ویدئو از تلوزیون با زمانبندی معینی پخش شود؛ یا اگر کسی قصد داشت فیلم یا سریال مورد علاقه‌اش را ببیند باز هم باید به سینما مراجعه می‌کرد که زمانبندی خاص خود را داشت. در حالت دیگر هم فرد ناچار بود حجم بسیار بالایی از اینترنت را مصرف کرده و آن فیلم را دانلود کند که به طبع فضای زیادی را اشغال می‌کرد و البته که سرعت و کیفیت اینترنت هم پاسخگوی چنین کاری نبود. با گذشت زمان سرویس‌های پخش کننده ی ویدئو سنتی برای نیاز‌های مردم پاسخگو نبودند از این رو سرویس‌های VOD که مخفف عبارت ” Video on demand”  به معنای ویدیوی درخواستی است روی کار آمدند. به صورت کلی VOD یک سرویس پخش‌‌کننده ی محتواهای ویدئویی است که نیازی به ابزار پخش‌کننده ی ویدئو سنتی مانند تلوزیون ندارد. در پلتفرم‌های VOD مخاطب بدون محدودیت زمانی از پیش تعیین شده و در هر زمانی که بخواهد میتواند ویدئویی که میخواهد را تماشا کرده و حتی تسلط کامل بر ان داشته باشد. به این ترتیب هر شخصی با استفاده از سرویس پخش آنلاین به یک آرشیو پر از فیلم‌ها و سریال‌های متنوع و ویدئوهای آموزشی، انگیزشی و… دسترسی دارد بدون آنکه نگران فضای لازم برای ذخیره ی آن‌ها باشد.

دانلود فیلم از سینماتو
دانلود فیلم از سینماتو

سرویس‌های پخش آنلاین امروزه از محبوبیت بسیار زیادی در سراسر دنیا برخوردارند که از مهم‌ترین آن‌ها میتوان به نتفلیکس اشاره کرد. حتی در ایران هم سایت‌هایی برای پخش آنلاین فیلم طراحی شده‌اند؛ برای مثال سینماتو از این دسته سایتهاست که مخاطب می‌تواند به راحتی با مراجعه به این سایت به محتوایی که مدنظر دارد دسترسی داشته باشد. مثلا اگر قصد داشته باشید فیلم‌ها و سریال‌های برتر را مشاهده کنید سایت سینماتو منبع متنوعی از فیلم دوبله فارسی و سریال‌های پر طرفدار است. استفاده از سرویس‌های پخش آنلاین از روش‌های مختلفی امکان پذیر است. در حالت اول کاربر می‌تواند برای هر فیلم یا محتوایی که قصد تماشای آن را دارد هزینه‌ای بپردازد که به این حالت، فیلم درخواستی تراکنشی می‌گویند. در حالت دوم که در بین کاربران رایج‌تر است، کاربر اشتراکی خریداری کرده و به صورت ماهیانه و یا سالانه مبلغی را به عنوان حق عضویت می‌پردازد و از محتوا بهره می‌برد. دیزنی، آمازون و نتفلیکس به همین ترتیب عمل می‌کنند.

در حالت دیگر کاربر میتواند بدون پرداخت هزینه از سرویس تماشای آنلاین استفاده کند مشروط بر آنکه علاوه بر تماشای فیلم، تبلیغاتی که در طی فیلم منتشر میشوند را هم ببیند. VOD‌ها یا سرویس‌های پخش آنلاین را همچنین می‌توان منبعی برای درامدزایی درنظر گرفت. در صورتی که شما در پلتفرم‌های VOD شمار دنبال‌کنندگان قابل توجهی داشته و توانایی تولید محتوا در این پلتفرم‌ها را داشته باشید می‌توانید به درامد مناسبی دست پیدا کنید. بازار VODها در سال‌های اخیر به شدت رو به گسترش بوده است.

استقبال کاربران از تماشای آنلاین فیلم
استقبال کاربران از تماشای آنلاین فیلم

شیوع کرونا در جهان با اینکه رونق را از سالن‌های سینما گرفت و افراد را مجبور به خانه نشینی کرد، مردم را به استفاده از این سرویس‌ها تشویق کرد. تا جایی که عده‌ای از طرفداران سینما این نگرانی را دارند که با افزایش محبوبیت این سرویس‌ها، هیچ‌گاه رونق سابق به سالن‌های سینما بازنگردد. استفاده ی از آسان از این سرویس‌ها مزیت دیگری برای آن‌ها به شمار می رود. به جای انکه مخاطب مجبور باشد در روز مشخص و ساعت مشخصی برای تماشای فیلم مورد علاقه‌اش به سینما برود، در منزل با استفاده از یک گوشی هوشمند به راحتی میتواند فیلم مورد نظرش را تماشا کرده و از آن لذت ببرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا