هواوی

استفاده از تجهیزات 5G هواوی در پرتغال ممنوع شد

پرتغال قصد دارد تا استفاده از تجهیزات ساخت هواوی و دیگر شرکت‌های چینی را برای توسعه فناوری ۵G در این کشور منع کند.

بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که دولت پرتغال اخیرا به اپراتورهای داخلی این کشور توصیه کرد تا تجهیزات ۵G خود را از شرکت‌های خارج از اتحادیه اروپا، کشورهایی غیرعضو در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و یا سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) تامین نکنند.

در بیانیه‌ای که اخیرا از سوی شورای عالی امنیت سایبری پرتغال منتشر شده، دولت اعلام کرد که شرکت‌های خارج از موارد اعلام‌شده، برای امنیت شبکه‌های وایرلس این کشور خطر بالایی دارند. د

در این بیانیه طراحتا از هواوی نامی‌برده نشده اما از آنجایی که چین عضو ناتو، اتحادیه اروپا و OCED نیست، این شرکت و چند شرکت دیگر از جمله ZTE از مشارکت در توسعه شبکه ۵G در پرتغال منع خواهند شد.

در همین رابطه، یکی از سخنگویان هواوی به فایننشال تایمز گفت: هواوی هیچ اطلاع قبلی درباره این موضوع نداشته و با ان مشورتی نشده است. وی افزود: طی دو دهه اخیر، هواوی با اپراتورهای پرتغالی بری ایجاد و توسعه شبکه‌های وایرلس و ارائه خدمات باکیفیت که میلیون‌ها انسان را به هم وصل می‌کند، همکاری داشته است. ما به تلاش‌های خود برای تبعیت از تمامی‌قوانین و مقررات قابل اجرا ادامه خواهیم داد و به مشتریان و شرکای پرتغالی که به محصولات و خدمات ما متکی هستند، خدمت‌رسانی خواهیم کرد.

تصمیم اخیرا دولت پرتغال در ممنوع کردن شرکت‌های چینی از مشارکت در توسعه شبکه‌های ۵G در حالی رقم خورد که سال‌ها روابط نزدیکی میان این کشور و چینی‌ها حکمفرما بوده است. شرکت Altice که بزرگ‌ترین اپراتور مخابراتی وایرلس این کشور محسوب می‌شود، در سال ۲۰۱۸ قراردادی را برای استفاده از تجهیزات هواوی در بخشی از برنامه ارائه فناوری ۵G خود به مشتریان امضا کرد.

اگر چنین تصمیمی‌در پرتغال عملی شود، این کشور نیز به جمع کشورهای همچون کانادا، دانمارک، سوئد، استونی، لتونی و لیتوانی اضافه خواهد شد که استفاده مشارکت هواوی در توسعه شبکه‌های ۵G خود را منع کرده‌اند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا