هوش مصنوعی

اعتراف وکیل آمریکایی به استفاده از هوش مصنوعی در تحقیقات حقوقی

استفاده از ابزار هوش مصنوعی ChatGPT برای تحقیقات حقوقی یک پرونده توسط یک شرکت حقوقی آمریکایی، برای مالک این شرکت دردسرساز شد و پای وی را به دادگاه باز کرد.

قاضی دادگاه اعلام کرد در این مورد خاص، به چند نمونه از پرونده‌های مشابه ارجاع شده بود که پس از بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شد که چنین پرونده‌ای هرگز وجود خارجی ندارد و این موضوع برای دادگاه بی‌سابقه بوده است.

وکیلی که از این ابزار استفاده کرده، در دادگاه اعلام کرد که از نادرست بود محتوای ارائه شده از سوی این ابزار، بی‌اطلاع بوده است. این ادعا در حالی مطرح شد که ChatGPT اگرچه در هر حوزه‌ای و بنا به درخواست کاربر، متن و محتوا تولید می‌کند اما پیش از آن، هشدار می‌دهد که این اطلاعات ممکن است نادرست باشد.

در این پرونده، فردی از یک شرکت هواپیمایی شکایت کرده بود که تیم حقوقی وی اعلام کردند در این پرونده، به چند مورد برای پیشبرد این پرونده استناد شده بود که هرگز وجود نداشتند و یا نتوانستند آن موارد را پیدا کنند.

قاضی دادگاه نیز عنوان کرد: به نظر می‌رسد شش پرونده از پرونده‌های ذکر شده، جعلی بوده و یا از نقل قول‌های نادرست استفاده شده است. در بررسی‌ها مشخص شد که این موارد از سوی یکی از همکاران پیتر لودوکا به نام استیون شاوارتز که از وی شکایت شده بود، گردآوری و اضافه شده بود.

شوارتز نیز در بیانیه کتبی خود عنوان کرد که لودوکا در این تحقیقات نقشی نداشته و از نحوه انجام این تحقیقات بی‌اطلاع بوده است. وی افزود که از اعتماد به چت‌بات ChatGPT «بسیار متاسف» است. وی همچنین این اطمینان را داد که هرگز از هوش مصنوعی در آینده برای «تکمیل» تحقیقات حقوقی خود بدون تایید صحت آن استفاده نخواهد کرد. .

اسکرین شات‌های پیوست شده به این پرونده، مکالمه میان شوارتز و هوش مصنوعی ChatGPT را نشان می‌دهد. در یکی از این پیام‌ها، شوارتز می‌پرسد که آیا پرونده‌ای که ارائه شده، واقعی است؟ که ChatGPT پاسخ می‌دهد «بله». سپس از این ابزار خواسته می‌شود تا منبع خود را اعلام کند که پس از دوبار پرسیدن، این چت‌بات می‌گوید که پرونده مذکور واقعی است و می‌توان آن را در دیتابیس‌هایی چون LexisNexis و Westlaw یافت.

همچنین ChtGPT در ادامه می‌گوید تمامی‌پرونده‌های معرفی‌شده واقعی هستند. این ابزار از نوامبر ۲۰۲۲ در دسترس عموم قرار گرفته و میلیون‌ها نفر روزانه از آن استفاده می‌کنند و همین موضوع، نگرانی‌هایی را نسبت به گسترش اطلاعات نادرست و همراه با سوگیری تشدید کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا