هوش مصنوعی

پیش‌بینی بیل گیتس از تاثیر هوش مصنوعی بر آینده گوگل و آمازون

بیل گیتس پیش بینی کرد فناوری هوش مصنوعی در آینده می‌تواند رفتار کاربران را به طور اساسی تغییر دهد و باعث شود مردم هرگز نیازی به استفاده از یک موتور جست‌وجو یا استفاده از ابزارهای بهره‌وری خاص یا خرید از سایت آمازون نداشته باشند.

بنیانگذار مایکروسافت بر این باور است که شرکت برتر آینده در عرصه هوش مصنوعی، احتمالا یک دستیار دیجیتالی شخصی خواهد ساخت که می‌تواند وظایف خاصی را برای افراد انجام دهد. این دستیار شخصی هوش مصنوعی در آینده به حدی عمیق خواهد بود که نخستین شرکتی که آن را طراحی کند، از رقیبانش جلو خواهد افتاد.

گیتس در رویداد گلدمن ساکس و اس وی انجل در سانفرانسیسکو که به موضوع هوش مصنوعی اختصاص داشت، گفت: این دستیار هوش مصنوعی که هنوز ساخته نشده است، قادر خواهد بود نیازها و عادتهای فرد را درک کند و به آنها کمک خواهد کرد مطالبی را بخوانند که کاربر وقت برای خواندن آنها ندارد.

وی افزود: این شانس ۵۰-۵۰ وجود دارد که برنده آتی رقابت هوش مصنوعی، یک استارتاپ یا یک غول فناوری باشد.

موسس مایکروسافت گفت: اگر مایکروسافت به آنجا نرسد، مایوس خواهم شد. وی با اشاره استارتاپ Inflection.AI که توسط مصطفی سلیمان، مدیر شرکت “دیپ مایند” تاسیس شده است، گفت: اما من تحت تاثیر چند استارتاپ قرار گرفتم.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، گیتس گفت: مدتی طول خواهد کشید تا این دستیار دیجیتالی قدرتمند آینده برای استفاده عمومی، آماده شود. تا آن زمان شرکتها همچنان به عرضه فناوریهای هوش مصنوعی مولد مشابه برنامه چت جی‌پی‌تی شرکت OpenAI در محصولاتشان ادامه می‌دهند.

منبع
فردای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا