متا

متا از فناوری‌های Magic Leap در محصولات واقعیت افزوده خود استفاده می‌کند

به نظر می‌رسد که متا قصد دارد از دانش و توان متخصصان شرکت مجیک لیپ -Magic Leap- برای پیشی گرفتن از اپل و سایر شرکت‌های فعال در حوزه واقعیت افزوده استفاده کند.  

به گزارش فایننشال تایمز، این دو شرکت در حال مذاکره برای امضای قرارداد چند ساله به منظور توسعه هدست‌های واقعیت افزوده متا هستند. هنوز جزئیاتی از مذاکرات میان این دو منتشر نشده اما به گفته منابع این نشریه، احتمالا این همکاری به تولید یک هدست مشترک ختم نخواهد شد بلکه مجیک لیپ به متا دسترسی به برخی از فناوری‌های جدید خود را خواهد داد.

گفته می‌شود که در این همکاری، مجیک لیپ اجازه استفاده از برخی فناوری‌های خود را برای تولید سایر دستگاه‌های متا نیز اعطا خواهد کرد. در نتیجه متا این امکان را خواهد داشت تا در این برهه از زمان که فشارهایی برای کاهش وابستگی شرکت‌های آمریکایی به چین برای تولید محصولات وجود دارد، بخش زیادی از هدست‌های واقعیت افزوده و مجازی خود را در خاک آمریکا تولید کند.

با این حال، متا هنوز واکنشی را به انتشار این گزارش نشان نداده اما مجیک لیپ به فایننشال تایمز گفت که این شراکت یک خط تجاری مهم و فرصت رو به رشد برای مجیک لیپ خواهد بود.

افزون بر این، پگی جانسون، مدیر عامل این شرکت در اواخر سال گذشته گفت درخواست‌های همکاری زیادی از سوی شرکت‌های مختلف برای مجوز استفاده از فناوری‌های این شرکت در محصولات واقعیت مجازی‌شان دریافت شده است.  

خبر این همکاری با مجیک لیپ در زمانی منتشر شده که متا این روزها از سوی سرمایه گذاران تحت فشار است تا در ازای سرمایه‌هایی که برای تحقق چشم انداز مارک زاکربرگ دریافت و خرج کرده، محصول و نتیجه‌ای را نشان دهد.  

با این حال، انتظار نمی‌رود که این شرکت اعلام کرد که حداقل تا چند سال آینده، سودی از تمام پروژه‌های متاورس به دست نخواهد آورد. همچنین طبق گزارش‌ها، این شرکت سالانه حدود ۱۰ میلیارد دلار در بخش Reality Labs خود که پروژه‌های واقعیت مجازی و افزوده را دنبال می‌کند، هزینه می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا