گوناگون

با این ۶ کار یخچال‌تان هیچ وقت بو نمی‌گیرد!

بوی بد یخچال می‌تواند بسیار آزار دهنده و خجالت آور باشد! هر چقدر هم که شما فرد مرتب و تمیزی باشید، باز هم کاملا طبیعی ست که با مشکلاتی اینچنینی رو به رو باشید. یکی از بدترین کارهایی که می‌توانید در مواجهه با بوی یخچال انجام دهید، نادیده گرفتن آن است؛ چرا که این بو می‌تواند ریشه در مشکلات جدی داشته باشد و بی‌توجهی شما ممکن است باعث بدتر شدن مشکل و نیاز به تعمیر یخچال در تهران گردد. اگر این مشکل به یکی از دغدغه‌های شما تبدیل شده است، با ما علت و راه از بین بردن بوی بد یخچال را بخوانید.

بوجود آمدن بوی بد یخچال، می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد؛ اما که اگر شما بتوانید سریع دست بجنبانید، میتوانید محتویات داخل یخچال را از فاسد شدن نجات دهید! بوی بد در گذر زمان روی مواد غذایی می‌نشیند و شرایط فاسد شدن آن را محیا می‌کند. بدین ترتیب دیگر هیچ اقلامی در یخچال شما نخواهد بود که تحت تاثیر بوی بد یخچال بدون استفاده بماند. برای آگاهی از جدیدترین تکنیک‌های روز برای غلبه بر بوی بد یخچال، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

علت بوی بد یخچال چیست؟

شاید این سوال ذهن شما را درگیر نماید که علت بوی بد یخچال چیست؟ ایجاد بوی ناخوشایند یخچال، دلایل مختلفی دارد. یکی از اصلی‌ترین علت‌های بوی نامطبوع یخچال، فاسد شدن محتویات یخچال است. به طور مثال هنگامی که شما آبگوشت را به مدت ۵ روز در یخچال نگهداری می‌کنید، این ماده غذایی فاسد شده و بوی نامطلوبی را در فضای داخلی یخچال پخش خواهد کرد.

استفاده نادرست از یخچال هم یکی از علت‌های مهم ایجاد بوی نامطبوع است. زمانی که شما از دمای مناسب درون یخچال آگاهی ندارید و یخچال شما از دمای کافی در فضای یخچال برخوردار نمی‌باشد و در نتیجه درست کار نمی‌کند. یکی دیگر از دلایلی که باعث بو گرفتن یخچال می‌شود، خرابی یخچال و یا خوب کار نکردن یخچال است.

به طور مثال تمیز نبودن موتور یخچال باعث ایجاد بوی بد در یخچال می‌شود از آنجایی که موتور یخچال قلب آن است، بروز هرگونه مشکل می‌تواند سبب نوسان دما و فاسد شدن مواد غذایی گردد. با فاسد شدن مواد غذایی، بویی بسیار نامطبوع در سراسر یخچال فریزر شما می‌پیچد؛ به طوری که ترجیح می‌دهید هرگز درب یخچال را باز نکنید!

رفع بوی بد یخچال
رفع بوی بد یخچال

رفع بوی بد یخچال با جوش شیرین یا سرکه

یکی از روش‌های کارآمدی که باعث از بین رفتن بوی بد یخچال می‌شود، استفاده از جوش شیرین است. شما می‌توانید با استفاده از این ماده دم دستی، از شر بوهای ناخوشایند یخچال خود، راحت شوید. برای این کار به یک محلول آب و دو قاشق جوش شیرین نیاز دارید. بعد از ترکیب مواد و آماده شدن محلول، فقط کافیست آن را در گوشه‌ای از یخچال قرار دهید.

از بین بردن بوی نامطبوع یخچال با لیمو

حتما می‌دانید لیمو یک گزینه  فوق العاده برای رفع بوی‌های ناخوشایند و ایجاد رایحه‌ای مطبوع و جذاب است. لذا برای رفع بوی بد یخچال هم از این ماده خوراکی لذیذ هم می‌توان استفاده کرد. برای این کار کافیست شما چند لیمو را به چهار قسمت تقسیم نمایید. لیموهای برش خورده را بر روی تمام طبقات یخچال قرار دهید. برای رفع کامل بوی نامطبوع بهتر است این لیموها به مدت چهار روز در یخچال باقی بمانند. جالب است بدانید برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع در یخچال، می‌توانید، چند تکه لیمو را به صورت مداوم در درون یخچال نگهداری کنید. با این روش قدیمی، دیگر یخچالتان بوی نامطبوع نمی‌گیرد.

سرکه ماده‌ای مفید برای رفع بوی نامطبوع یخچال

یکی از روش‌های قدیمی که برای رهایی از بوی بد درون یخچال استفاده می‌شود، به کارگیری سرکه است. البته شما می‌‎توانید به چندین روش متفاوت از سرکه برای رفع بوی نامطبوع استفاده نمایید. البته ناگفته نماند، منظور از سرکه، سرکه ی سفید است. این ماده قابلیت این را دارد که  علاوه بر اینکه  بوهای نامطبوع درون یخچال را به راحتی از بین ببرد، مانند یک ضدعفونی کننده قوی هم عمل کند. برای استفاده از این روش کارآمد فقط کافیست از آن به عنوان تهیه محلول تمیز کننده یخچال خود استفاده نمایید.

استفاده از جو دو سر برای خلاصی از بوی نامطبوع یخچال

استفاده از جو دو سر برای از بین بردن بوی بد یخچال  بسیار مناسب است. در این روش جالب فقط کافیست یک ظرف که از جو دو سر پر شده است را به مدت پنج روز درون یخچال بگذارید. بعد از گذشت چند روز متوجه خواهید شد از شر بوهای نامطبوع یخچال راحت شده اید.

اسانس وانیل یک راهکار عالی برای رفع بوی ناخوشایند یخچال

استفاده از اسانس وانیل یک راهکار جذاب برای رفع بوی بد یخچال به شمار می‌رود. با بکارگیری این ماده مطبوع، یخچال شما رایحه خوشبویی به خود خواهد گرفت. برای استفاده از این روش، بهتر است مقداری عصاره وانیل را درون ظرفی بریزید. بعد از آن مقداری پنبه را به آن آغشته نمایید و به طبقات یخچالتان بمالید، بدین صورت از شر بوهای نامطلوب درون یخچال خلاصی پیدا خواهید کرد.

قهوه یک ماده عالی برای خوشبو کردن یخچال

جالب است بدانید استفاده از قهوه تازه نه تنها باعث می‌شود تا بوی بد یخچال از بین برود، بلکه باعث خوشبو کردن درون یخچال هم می‌شود. لذا اگر به بوی قهوه علاقمندید، این روش یک راهکار عالی برای رفع بوی نامطبوع یخچال به حساب می‌آید.

شما می‌توانید با استفاده از هر کدام از این روش‌ها از بوی نامطبوع درون یخچال خود، خلاص شوید و با هر بار باز کردن در یخچال، رایحه‌ای معطر و مطلوبی را استشمام نمایید. با این شش کار یخچالتان هیچ وقت بو نمی‌گیرد. البته ناگفته نماند این ۶ راهکار تا زمانی جوابگو است که بوی نامطبوع یخچال مربوط به غذای فاسد شده و یا غذاهای بدون درپوش در درون یخچال باشد. زمانی که خود یخچال دچار نقص فنی شده باشد و یا نیاز به تعمیر داشته باشد، این روش ها، کارساز نخواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم زمانی که تعمیر خرابی یخچال باعث ایجاد بوی بد شده باشد، شما باید تعمیر یخچال را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

تعمیر یخچال توسط تیمی حرفه‌ای

تعمیر یخچال توسط تیمی حرفه‌ای
تعمیر یخچال توسط تیمی حرفه‌ای

اگر شما به دنبال افراد متخصص در زمینه تعمیر لوازم خانگی، مانند تعمیر یخچال بوش در تهران و یا کرج هستید، اصلا نگران نباشید. چون تعمیراتو۲۴ می‌تواند افراد متخصص و کاربلد را به شما معرفی نماید. شما می‌توانید به کمک تعمیراتو۲۴ از شر بوی نامطبوع یخچالتان به علت خوب کار نکردن این وسیله پرکاربرد راحت شوید. تعمیراتو۲۴ با کارنامه درخشانی که در زمینه تعمیرات لوازم خانگی دارد، به شما کمک می‌کند تا به متخصصان و تکنسین‌های مجرب برای تعمیر به آسانی دسترسی پیدا نمایید.  خدمات این مرکز، مقرون به صرفه، با کیفیت و دارای ضمانت ۶ ماهه است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا