تکنولوژی

۶ مزیت بزرگ آل این وان که خرید آن را توجیه می‌کند

تکنولوژی همیشه ما را سورپرایز می‌کند؛ فرقی نمی‌کند در چه زمانی این اتفاق بیفتد. چه کسی فکر می‌کرد روزی گوشتکوب با قابلیت تماس اختراع شود؟ اما نوکیا در میان بهت همگان، گوشی یازده دو صفر را معرفی کرد و نشان داد که همیشه راهی برای غافل گیر کردن وجود دارد. چرا اصلا راه دور برویم؟ گوشی «تو جیب جا شو» چیزی نبود که کسی بتواند تصور اختراع آن را بکند اما GLX دست به فناوری بزرگی زد و این قابلیت را به تلفن‌های همراهش آورد. امروزه نیز کامپیوترها پیشرفت کرده‌اند و می‌شود یک کامپیوتر کامل را بدون احتیاج به کیس، موررد استفاده قرار داد. آل این وان، دستگاهی که از اسمش معلوم است چقدر خفن می‌باشد امروزه بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته و طرفداران آن روز به روز در حال افزایش هستند. با ما همراه باشید تا با آل این وان بهتر آشنا شوید و چنانچه قصد تهیه یک سیستم مناسب دارید، راحت‌تر بتوانید تصمیم بگیرید.

آل این وان چیست؟

آل این وان، همانطور که از نام آن مشخص است، یک سیستم کامل می‌باشد که بدون نیاز به کیس مجزا، تمام قطعات مورد نیاز یک سیستم را درون خود جا داده است. منظور از «درون خود»، قسمت نه چندان حجیمی پشت مانیتور می‌باشد که کلیه قطعات در آن قرار گرفته است.

مزایای آل این وان چیست؟

امروزه تا دلتان بخواهد انواع و اقسام سیستم‌های کامپیوتری در بازار دیده می‌شود. از کامپیوترهای معمولی گرفته تا لپ تاپ، تین کلاینت، زیرو کلاینت و همین کامپیوترهای یکپارچه. در این قسمت قصد داریم شما را با مزایای آل این وان آشنا کنیم.

مزایای آل این وان
مزایای آل این وان

استفاده در فضای کم

همانطور که گفتیم، مهمترین مزیت آل این وان، عدم اشغال فضای زیاد است. شما حجم یک مانیتور را مصرف می‌کنید و به اندازه یک کامپیوتر کامل، کارایی دریافت می‌کنید. این موضوع مخصوصا برای شرکت‌هایی که جای زیادی ندارند و کارمندان نسبتا زیادی دارند بسیار ارزشمند و برای این افراد AIO یکی از بهترین انتخاب‌های موجود است.

عدم نیاز به خرید تجهیزات اضافی

یکی از خوبی‌های کامپیوترهای آل این وان، یکپارچه بودن یا به عبارتی کامل بودن آن است. در واقع با خرید آل این وان، شما یک پکیج کامپیوتری کامل دریافت می‌کنید. نکته جذاب این است که برخلاف کامپیوترهای معمولی که مثلا اگر یک کارت گرافیک قوی بخرید، احساس می‌کنید بدون خرید یک مانیتور ۴k، نتوانسته‌اید آنقدری که انتظار داشتید قابلیت دریافت کنید و همین باعث می‌شود مجبور شوید خرج‌های زیادی کنید، آل این وان‌ها نیاز به خرید تجهیزات گرانی ندارند چون شما مطمئن هستید هرچیزی که نیاز دارید برای شما آماده شده است. نکته دیگر این است که اکثر آل این وان‌ها همراه خود موس و کیبورد بی‌سیم دارند.

حمل و نقل آسان

نه به آسانی لپ تاپ اما بسیار راحت‌تر از PC، امکان حمل و نقلی است که آل این وان‌ها در اختیارمان می‌گذارند. در واقع هرچند شما نمی‌توانید آل این وان را زیر بغل بزنید و با خود جا به جا کنید اما می‌توانید در جا به جایی‌های معمولی بسیار راحت باشید. فرض کنید در اتاق خود پشت سیستم نشسته‌اید و کاملا یهویی از جای خود خسته می‌شوید! به راحتی در مدت زمان بسیار کوتاهی جا به جا می‌شوید.

صفحه نمایش بزرگ و لمسی

کامپیوترهای همه کاره، دارای مانیتور بزرگی هستند که از این نظر دارای ارزش زیادی می‌باشند. از طرف دیگر، صفحه نمایش لمسی یکی از قابلیت‌های جذاب بعضی از آل این وان‌ها می‌باشد. این قابلیت امکان استفاده بدون ماوس و کیبورد را به شما خواهد داد.

راه اندازی آسان

تا به حال نگاهی به کابل‌های پشت کیس کامپیوتر خود انداخته اید؟ پیکربندی و تنظیمات کامپیوترهای شخصی برای کسی که آشنا با این مسائل نباشد کاری سخت است اما در کامپیوترهای AIO، همه چیز به سادگی وصل کردن یک دستگاه به برق است.

قیمت منطقی

با توجه به تمام مزایایی که گفته شد، آل این وان‌ها با قیمتی بسیار مناسب نسبت به لپ تاپ و پی سی‌ها در دسترس هستند.

تفاوت لپ تاپ و آل این وان چیست؟

در این متن چند بار از عدم استفاده از کیس، به عنوان یکی از ویژگی‌های آل این وان نام بردیم. حال ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که خب لپتاپ‌ها نیز کیس مجزا ندارند، پس چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ به طور خلاصه، آل این وان ها، لپ تاپی هستند که کامپیوتر‌اند: | هنگ نکنید! منظور این است که آل این وان، ترکیبی از لپ تاپ و PC است که جمع و جور بودن و عدم نیاز به کیس را از لپ تاپ و صفحه نمایش بزرگ و امکانات نرم افزاری را عموما از پی سی به ارث برده است. البته که بسته به هزینه‌ای که می‌کنید، می‌توانید کاربردی که انتظار دارید را دریافت کنید.

بهترین نوع آل این وان کدام است؟

بهترین نوع آل این وان کدام است؟
بهترین نوع آل این وان کدام است؟

آل این وان‌ها توسط برندهای مختلفی تولید می‌شوند که هرکدام در تلاش هستند مشتریان بیشتری را به سمت خود سوق دهند. از اپل گرفته تا MSI، هرکدام فراخور نیاز کاربران، کامپیوترهای یکپارچه خوبی وارد بازار کرده اند. در زیر همین دو برند را مقایسه می‌کنیم.

آل این وان‌های اپل

کامپیوترهای همه کاره اپل که با سیستم عامل مک در بازارها دیده می‌شوند، به دلیل بهره برداری از سری پردازنده فوق العاده m و سخت افزار قوی، با قیمتی بالا عرضه می‌شوند اما شک نکنید به ازای این پولی که پرداخت می‌کنید، آش خواهید خورد و ابدا پشیمان نخواهید شد. البته نیاز کاربری شما نیز بسیار حائز اهمیت است. اگر برای استفاده روزمره و یا برای بازی می‌خواهید به سراغ آل این وان اپل بروید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این کار را نکنید و به دنبال آل این وان از برندهای دیگری باشید اما در صورتی که می‌خواهید کارهای گرافیکی یا برنامه نویسی کنید، می‌توانید با خیال آسوده این هزینه را انجام بدهید.

آل این وان‌های MSI

یکی از مطرح‌ترین برندهای حوزه کامپیوتر دنیا، برند‌ام اس آی می‌باشد که تقریبا برای هر نیازی اقدام به تولید آل این وان کرده است. از سیستم گیمینگ مدنظر گیمر‌ها گرفته تا کسانی که قصد وب گردی دارند، از کسانی که تنها خواسته شان چند نرم افزار ساده است تا کسانی که می‌خواهند نرم افزار‌های سنگین اجرا کنند، همه می‌توانند به MSI اعتماد کنند.

خرید و قیمت آل این وان

آل این وان جزو محصولاتی است که نمی‌توان همینطوری برای آن یک قیمت اعلام کرد؛ چرا که همانطور که گفتیم برندهای فراوانی، انواع کامیپیوترهای همه کاره را با مشخصات سخت افزاری متفاوت عرضه کرده‌اند و این قیمت گذاری بسته به قدرت پردازنده، کارت گرافیک، حافظه داخلی و… متفاوت خواهد بود.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با آل این وان و مزایای آن آشنا کنیم. تین سیس به عنوان یکی از برجسته‌ترین توزیع کنندگان انواع سیستم‌های کامپیوتری اعم از تین کلاینت، مینی پی سی و آل این وان، توانسته در طی سال‌های طولانی، تهیه کننده نیازهای قشر‌های مختلف مردم باشد.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا