ارز دیجیتال

مشکلات تتر برای ایرانیان؛ راه حل عملی چیست؟

تتر به دلیل داشتن پشتوانه دلار آمریکا در برابر نوسانات شدید بازار در امان است. همین یک مزیت کافیست تا اکثر تریدرهای ایرانی به فکر خرید و فروش تتر باشند. اما این روزها زمزمه‌هایی از تحریم‌های تتر برای کاربران ایرانی به گوش می‌رسد که باعث نگرانی معامله‌گران در ایران شده است.

ما نیز این دل نگرانی شما را درک کرده‌ایم و به همین دلیل این مطلب را به منظور بررسی مشکل تتر برای ایرانی‌ها آماده کرده‌ایم تا بدانید در صورت سرمایه‌گذاری بر روی این ارز دیجیتال چه آینده‌ای در انتظار شماست. پس اگر می‌خواهید با راه حل‌های مشکل تتر برای ایرانیان آشنا شوید، تا انتها ما را همراهی کنید.

تتر چه مشکلاتی می‌تواند برای ایرانیان ایجاد کند؟

قبل از اینکه به بررسی مشکل تتر برای ایرانی‌ها بپردازیم، بد نیست توضیح مختصری در خصوص تتر داشته باشیم تا بدانیم دقیقاً در مورد چه رمزارزی صحبت می‌کنیم.

تتر چیست؟ تتر (Tether) سومین ارز دیجیتال در جهان از لحاظ ارزش بازار است که از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کند. این ارز دیجیتال با نام Tether یا USDT شناخته شده و به عنوان یک ارز پایدار یا استیبل کوین شناخته می‌شود، به این معنی که ارزش آن همیشه به دلار آمریکا مرتبط است و به ازای هر واحد تتر، یک دلار آمریکا تعیین شده است.

تتر در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت Tether Limited به عنوان یک ارز پشتوانه‌دار (backed) معرفی شد که به ازای هر واحد از این ارز دیجیتال، یک دلار آمریکا به شرکت Tether Limited متعهد می‌شود.

این به این معنی است که هرگاه یک شخص تتر را خریداری کند، به ازای آن یک دلار آمریکا در بانکی پشتیبانی شده توسط Tether Limited قرار می‌گیرد.

تتر چه مشکلاتی می‌تواند برای ایرانیان ایجاد کند؟
تتر چه مشکلاتی می‌تواند برای ایرانیان ایجاد کند؟

تا این قسمت ماجرا همه چیز بسیار خوب و دلچسب پیش می‌رود، چون تتر به عنوان یک ارز پشتوانه‌دار و با مرتبط با دلار آمریکا، از بعضی مشکلات مانند نوسانات بزرگ در ارزش ارزهای دیجیتال دیگر جلوگیری می‌کند. با این حال، یکی از مشکلات تتر برای ایرانیان این است که این ارز دیجیتال متمرکز است.

به عبارت دیگر، تمامی اطلاعات مربوط به تتر، از جمله پشتوانه‌های آن و اطلاعات مالی، توسط شرکت Tether Limited که مالک اصلی تتر است، کنترل می‌شود.

این به این معنی است که Tether Limited به تنهایی می‌تواند تعیین کند که چه مقدار پشتوانه را برای هر تتر تعیین کند و چگونه تغییرات در ارزش تتر را کنترل کند.

همچنین، این شرکت می‌تواند اطلاعات کاربران را نیز کنترل کند و در صورت نیاز آنها را از دسترسی به حساب خود محروم کند و این مهمترین مشکل تتر برای ایرانیان است.

از طرفی اخیراً وزارت خزانه داری آمریکا طی یک بیانیه اعلام کرده که افزایش رواج رمزارزها به عنوان روشی برای پرداخت باعث بیشتر شدن خطرات تحریم شده است. در نتیجه به صنعت رمزارز از جمله صرافی‌ها، مدیران، ماینرها، ارائه‌دهندگان کیف پول دیجیتال و شرکت‌های فناوری اعلام کرده که نباید به کاربران تحت تحریم اجازه دهند تا با ارزهای دیجیتال، از جمله تتر معامله کنند.

خلاصه این بیانیه یک زنگ خطر برای ایرانیان محسوب می‌شود، چون بر اساس آن ایرانیان دیگر نمی‌توانند در بازار رمزارزها فعالیت کنند. حتی قبل از این بیانیه هم کاربران ایرانی در تحریم بودند و اگر صرافی‌های بین المللی متوجه آی پی ایران می‌شدند از ورود کاربر به صرافی جلوگیری می‌کردند.

حالا نگرانی اصلی این است که شرکت تتر بنابر درخواست وزارت خزانه داری آمریکا تصمیم بگیرید تترهای کاربران تحت تحریم، از جمله ایرانیان را فریز یا مسدود کند.

جالب است بدانید در کد منبع قرارداد هوشمند تتر، تابعی به نام “افزودن به لیست سیاه” وجود دارد که بر اساس آن می‌توان آدرس‌های مشخصی را بلوکه کرده و در لیست سیاه اضافه کرد. به این ترتیب تمام پیش زمینه‌ها برای تحریم تتر از قبل فراهم شده است.

پس با این حساب یکی از مهمترین خطرات خرید تتر برای ایرانیان این است که شرکت‌های متمرکز از جمله تتر، آی پی آن‌ها را شناسایی کرده و تمام دارایی دیجیتال آن‌ها را بلوکه کنند.

آیا تتر مسدود می‌شود؟

سوال مهمی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا تتر برای ایرانیان بلوکه می‌شود یا خیر؟ در جواب این سوال باید گفت تا زمان نوشتن این مطلب خبری از بلوکه شدن تتر کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها ثبت نشده است.

آیا تتر مسدود می‌شود؟
آیا تتر مسدود می‌شود؟

چند دلیل عمده وجود دارد که احتمال بلوکه شدن ارز تتر در کیف پول ایرانیان را کم می‌کند:

  • تمام تلاش و تاکید فعالان بازار کریپتوکارنسی بر تمرکز زدایی و عدم محدودیت رمزارزها است. بنابراین اعمال نفوذ و تحریم تتر توسط این شرکت می‌کند نظرات منفی فعالان این حوزه را به دنبال داشته باشد.
  • از بدو ورود استیبل کوین‌های غیرمتمرکز همچون دای (DAI)، رقابت سرسختی بین تتر، به عنوان استیبل کوین متمرکز و دای ایجاد شد. حال اگر تتر بخواهد کاربران خود را با تحریم محدود کند، عملاً رقابت را باخته است.
  • مهمتر از همه اینکه تا به امروز تتر هیچ تلاشی برای مسدود کردن حساب کاربران تحت تحریم نکرده است. به بیانی دیگر تا بحال ۵۰۰ آدرس مسدود شده از کیف پول‌های ایرانی ثبت شده که دلیل آن جرایم بزرگ سایبری بوده و با موضوع تحریم تتر برای ایرانیان ارتباطی نداشته است.

با این وجود بر اساس نظرات برخی دیگر از کارشناسان سرمایه‌گذاری بر روی تتر یک ریسک بزرگ برای ایرانیان محسوب می‌شود و هر آن ممکن است شرکت Tether Limited از امکانات خود در ردیابی آی پی کاربران و دستکاری در حساب آن‌ها استفاده کرده و دارایی آن‌ها را فریز کند.

در چنین شرایطی راه حل چیست؟ چگونه می‌توان مشکلات تتر برای ایرانیان را دور زد؟ آیا راهی برای خلاصی از این خطرات وجود دارد؟ در ادامه به پاسخ تمام این سوالات می‌پردازیم.

دور زدن تحریم تتر؛ بهترین راه حل مشکل تتر برای ایرانی‌ها

بسیاری از افراد مایلند با وجود ریسک‌هایی که در استفاده از USDT یا همان تتر وجود دارد، باز هم به خرید و فروش تتر اقدام کنند. برای این دسته افراد دور زدن تحریم‌های تتر را پیشنهاد می‌کنیم. به چه طریق؟

۱.     استفاده از VPN ثابت

به نظر شما چطور صرافی‌های خارجی متوجه کاربران ایرانی می‌شوند؟ دو احتمال بیشتر وجود ندارد: یک اینکه با آی پی ایران وارد صرافی خارجی شده و برای معامله تتر اقدام کنید و دوم اینکه VPN خود را هر بار تغییر دهید.

در هر دو حالت شناسایی شما به عنوان کاربر ایرانی تحت تحریم به راحتی انجام می‌شود. اما اگر همیشه با یک VPN ثابت غیر تحریم وارد صرافی شوید، به راحتی تحریم تتر را دور زده‌اید.

۲.     معامله در صرافی‌های معتبر داخلی

در زمان معامله ارز دیجیتال باید آن را از صرافی خارجی برداشته و به کیف پول صرافی خود در ایران واریز کنید یا بلاعکس این جریان اتفاق می‌افتد. در این صورت آدرس مبدا و مقصد این تراکنش‌ها به راحتی قابل ردیابی هستند.

اما اگر از صرافی‌هایی در ایران استفاده کنید که خود امنیت تراکنش شما را تضمین می‌کنند، می‌توانید بدون مشکل تتر را به کیف پول خود در صرافی انتقال دهید.

۳.     تبدیل تتر به ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز

آخرین پیشنهاد ما به شما برای حل مشکلات تتر برای ایرانیان این است که ارز دیجیتال متمرکز، یعنی تتر را به ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز تبدیل کنید. توضیحات تکمیلی در خصوص این راهکار را در ادامه خواهیم داد.

بهترین جایگزین تتر برای ایرانی‌ها

کم ریسک‌ترین راه حل مشکل تتر برای ایرانیان این است که بجای تتر از رمزارزهای غیرمتمرکز استفاده کنند. حالا رمزارز غیرمتمرکز چیست؟

رمزارز غیرمتمرکز یا Decentralized Cryptocurrency، یک نوع رمزارز است که بر اساس فناوری بلاکچین کار می‌کند و به صورت مستقل از بانک‌ها و موسسات مالی کنترل می‌شود. در واقع، رمزارز غیرمتمرکز از طریق شبکه‌های پیشرفته بلاکچین مانند بیتکوین و اتریوم، به کاربران امکان می‌دهد تا ارزش خود را به صورت مستقل و بدون واسطه با دیگران تبادل کنند.

در این نوع از رمزارزها، تمامی تراکنش‌ها و انتقال‌های کریپتو بین کاربران، بر روی شبکه‌های بلاکچین ذخیره و تأیید می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود تا رمزارزهای غیرمتمرکز بسیار امن و ناشناخته باشند و هیچ کس نمی‌تواند آن‌ها را به طور غیرمجاز تغییر دهد یا کنترل کند.

نکته مهمتر اینکه در این نوع از رمزارزها هیچ نیازی به تایید هویت نیست و کاربران می‌توانند به صورت ناشناس با یکدیگر تبادل ارزش کنند. به این ترتیب مشکل برملا شدن هویت کاربران ایرانی و بلوکه شدن حساب آن‌ها عملاً با کمک ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز حل می‌شود.

معرفی چند ارز دیجیتال غیرمتمرکز به عنوان بهترین جایگزین تتر برای ایرانیان

برای اینکه بتوانید با خاطری آسوده در بازار کریپتو سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید از ارزهای زیر استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که هیچکدام از ارزهای زیر نمی‌توانند به تنهایی جایگزین تتر شوند و شما باید مجموعه‌ای از این ارزها را در سبد خرید خود قرار دهید تا بتوانید به عنوان جایگزین تتر از آن‌ها بهره ببرید:

·        ارز دیجیتال بیت کوین

یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال معتبرترین ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز، بیت کوین است که معامله آن کاملاً مستقل و بدون دخالت بانک یا هر نهاد واحد دیگر صورت می‌گیرد. انتقال بیت کوین از طریق شبکه بیت کوین و به صورت همتا به همتا انجام می‌شود.

·        ارز دیجیتال اتریوم

اتریوم همانند بیت کوین یک بلاکچین غیرمتمرکز است، اما علاوه بر این یک پلتفرم عمومی و منبع باز نیز هست که کاربران می‌توانند با استفاده از آن قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز را طراحی کنند. رمزارز اتریم به نام اتر شناخته می‌شود که بدون واسطه قابل معامله است.

·        ارز دیجیتال ریپل

از ارز دیجیتال ریپل به عنوان پلتفرمی برای پرداخت ارزها از جمله بیت کوین استفاده می‌شود. این ارز دیجیتال یک شبکه و پروتکل پرداخت دیجیتال مبتنی بر بلاکچین است که سرعت تراکنش در آن بسیار بالا و با کارمزد ناچیز است.

فرقی نمی‌کند که شما بیت کوین، اتریوم یا ریپل را به عنوان جایگزین تتر انتخاب کرده‌اید، مهم این است که تمام ارزهای دیجیتال معرفی شده، ارز اصلی و بسیار کم نوسان هستند. پس شما می‌توانید همین الان از طریق صرافی همتاپی یک سبد از این ارزها برای خود ایجاد کنید.

تتر از کجا بخریم؟

در این مطلب به یکی از نگرانی‌های مهم تریدرهای ایرانی در معامله تتر پرداختیم و راه حل‌های عملی خود را برای حل مشکل تتر برای ایرانی‌ها با هم بررسی کردیم.

اما در پایان این نکته مهم را یادآور می‌شویم که صرافی شما در ایران نقش بسیار زیادی در حفظ امنیت دارایی تتر شما دارد. آنقدر که یک صرافی امن می‌تواند مانع از مسدود شدن حساب USDT شما شود.

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر مایلید با وجود تحریم‌ها همچنان از مزایای خرید و روش تتر بهره مند شوید، معاملات خود را از طریق همتاپی انجام دهید.

سطح ایمنی در این صرافی بسیار بالا است چون یک صرافی فول نود است که تمام راه‌های به خطر افتادن سرمایه شما را مسدود می‌کند. همچنین می توانید برای کسب مشاوره رایگان در خصوص خرید و فروش تتر در هر لحظه با مشاوران و کارشناسان ما در همتاپی تماس بگیرید.

بنابراین اگر قصد خرید و فروش تتر را دارید، کافیست همین الان با شماره های داخل سایت تماس گرفته یا از طریق دکمه خرید فروش و خرید تتر معامله خود را به صورت کاملاً آنلاین و با چند کلیک ساده در صفحه https://hamtapay.net/usdt/ انجام دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا