هوش مصنوعی

آمازون به دنبال ساخت رابط جست‌وجو شبیه به ChatGPT

آمازون این روزها در حال آماده شدن برای توسعه و پیاده‌سازی قابلیت جست‌وجوی جدیدی برای فروشگاه آنلاین خود است که دارای رابطی شبیه به هوش مصنوعی ChatGPT است.

برای تحقق این هدف، آمازون به تازگی یک آگهی شغلی را برای جایگاه «مدیر برنامه فنی Sr» منتشر کرده که برنامه‌های این شرکت برای تمرکز در این حوزه و ایجاد یک ویژگی سرچ پیشرفته خبر می‌دهد.

آمازون در این آگهی نوشت: ما در حال کار روی طرحی مبتنی بر هوش مصنوعی هستیم تا روش جست‌وجوی خود را از طریق استفاده از تاکتیک‌های یادگیری عمیق نسل جدید در مقیاس بسیار بزرگ، بازسازی و ایجاد کنید.

میزان دستمزد برای این شغل در آمازون که البته سابقه هفت ساله کار مستقیم با تیم‌های مهندسی را می‌طلبد، بین ۱۱۹ تا ۲۳۱ دلار دلار در سال عنوان شده است.

در فهرست آمازون، برای شغل دوم نیز که نیازمند فردی با تخصص در حوزه یادگیری ماشینی و سرچ است، حقوق ۱۳۴ تا ۲۶۱ هزار دلار حقوق سالانه پیش‌بینی شده است.

این شرکت درباره این شغل نوشت: ما در حال طراحی جست‌جوی آمازون با یک تجربه مکالمه تعاملی هستیم که به شما کمک می‌کند پاسخ سوالات خود حول محصولات را بیابید، مقایسه محصولات را انجام دهید، پیشنهادات محصولات شخصی‌شده را دریافت کنید و مواردی از این قبیل؛ تا به راحتی محصولات مورد نیاز خود را پیدا کنید.

این مشاغل نشان می‌دهد که آمازون قصد دارد تغییرات گسترده و سطح بالایی را در نحوه عملکرد قابلیت جست‌وجوی خود اعمال کند. ناگفته نماند که آمازون اخیرا مدل‌های هوش مصنوعی خود را تحت عنوان Bedrock معرفی کرده است.

در واقع، Bedrock به عنوان یک سرویس هوش مصنوعی بدون سرور طراحی شده که به مشتریان امکان می‌دهد مدل‌های مشابه CahtGPT خود را بسازند.

همچنین سرویس چت‎‌بات اختصاصی آمازون موسوم به تایتان نیز به همراه Bedrock معرفی شد. براتین ساها، نایب رئیس آمازون اخیرا اعلام کرد که این شرکت از نسخه تنظیم‌شده تایتان برای نمایش نتایج جست‌وجو در صفحه اصلی شرکت استفاده می‌کند.

آمازون در حالی این آگهی‌های شغلی را منتشر کرده که چند ماهی از عرضه هوش مصنوعی ChatGPT می‌گذرد و با توجه به قابلیت‌ها و استقبال از آن، توسعه مدل‌های مشابه این فناوری در دستور کار چندین شرکت بزرگ قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا