گوناگون

اطلاعات بیش از ۲ میلیون‌ مشتری تویوتا لو رفت

تویوتا، بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در جهان، اعلام کرد که در پی بروز یک خطای انسانی، اطلاعات شخصی بیش از ۲ میلیون مشتری سرویس ابری T-Connect این شرکت در دسترس عموم قرار گرفته است.  

بنابر اعلام سخنگوی تویوتا، اطلاعات ۲.۱۵ میلیون مشتری در ژاپن طی ده سال گذشته که عمدتا خریدار خودروهای مدل لکسوس، برند زیرمجموعه این شرکت، بودند، در پی پیکربندی نادرست یک سرور، تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفت.  

بر اساس این گزارش، اطلاعات فاش‌شده شامل مواردی همچون شناسه ترمینال داخلی خودرو، شماره شاسی و همچنین داده‌های مربوط به زمان و لوکیشن خودرو می‌شد که البته به گفته سخنگوی تویوتا، هنوز هیچ گزارشی مبنی بر سوءاستفاده از این اطلاعات از سوی مشتریان اعلام نشده است.

مشتریانی که تحت تاثیر این مشکل امنیتی قرار گرفتند، افرادی بودند که در سرویس T-Connect ثبت‌نام کرده بودند تا به مجموعه‌ای از خدمات از قبیل کمک رانندگی با قابلیت صوتی هوش مصنوعی، ارتباط خودکار به مراکز تماس برای مدیریت خودرو و پشتیبانی اضطراری در مواردی همانند بروز تصادف یا بیماری‌های ناگهانی دسترسی داشته باشند.

همچنین در این گزارش آمده که کاربران سرویس G-Link نیز که خدمتی مشابه برای دارندگان خودروهای لکسوس است، هم تحت تاثیر این مشکل قرار گرفتند و اطلاعاتشان منتشر شد.  

تویوتا اعلام کرد که کمیسیون حفاظت از داده‌های شخصی ژاپن را از این موضوع مطلع کرده اما این نهاد هنوز جزییات بیشتری در این خصوص منتشر نکرده است.  

چنین نشت اطلاعاتی بزرگی برای تویوتا می‌تواند چالشی برای کوجی ساتو، مدیرعامل جدید این تویوتا باشد که کار خود را از یکم آوریل آغاز کرده است. این شرکت اعلام کرد که اقداماتی پیشگیرانه را برای مسدود کردن دسترسی‌های خارجی به داده‌های مشتریان در تمامی‌بسترهای ابری این شرکت انجام داده است.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا