شبکه‌های اجتماعی

ایلان ماسک: مدیرعامل جدید توییتر تا ۶ هفته دیگر معرفی می‌شود

اواخر سال گذشته میلادی بود که ایلان ماسک از تصمیم خود برای کناره‌گیری از سمت مدیرعاملی توییتر خبر داد و حالا وی قصد عملی کردن این وعده خود را دارد.

این مرد بلندپرواز دنیای فناوری رسما اعلام کرد که مدیرعامل جدید تقریبا تا شش هفته دیگر کار خود را در توییتر آغاز خواهد کرد. اگرچه او نامی‌از مدیرعامل جدید نبرد، اما از انتخاب یک زن برای ایفای این نقش خبر داد.

با این حال، ماسک همچنان به عنوان رئیس اجرایی و مدیر ارشد فنی در حوزه محصولات و نرم‌افزار در این شرکت به فعالیت خود ادامه خواهد داد. اما ساعاتی پس از اعلام این خبر از سوی ایلان ماسک، وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که لیندا یاکارینو، مدیر تبلیغات NBCUniversal احتمالا به عنوان مدیرعامل جدید توییتر معرفی خواهد شد و فعلا توییتر در حال مذاکره با وی است.

در گزارش منتشرشده، یاکارینو به عنوان یک حامی‌صنعت که به دنبال یافتن روش‌هایی بهتر برای اثربخشی تبلیغات است، معرفی شده است با این حال، توییتر هنوز واکنشی را در قبال انتشار این گزارش نشان نداده است اما شواهد نشان می‌دهد که ماسک و یاکارینو تفکرات نزدیکی به یکدیگر دارند.

این دو اخیرا در چند رویداد صنعتی با هم شرکت داشته‌اند و یاکارینو از ماسک حمایت کرده است. از سویی دیگر، NBCU و توییتر همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند و اخیرا نیز این همکاری‌ها برای پخش ویدیوهای المپیک ۲۰۲۴ تمدید شده است.

یاکارینو همچنین با انتشار توییتر از ایلان ماسک خواست تا سرویس استریم پریسکوپ را احیا کند و از آن به عنوان ایده‌ای برای مشارکت جدید نام برد.

این تصمیم از سوی ایلان ماسک در حالی اعلام شد که وی در جریان یک نظرسنجی در دسامبر گذشته، از کاربران خواسته بود تا نظر خود را در مورد کناره‌گیری وی از سمت مدیرعامل توییتر اعلام کنند و گفت که به نتیجه این نظرسنجی احترام خواهد گذاشت.

او اگرچه زمانی را برای این کناره‌گیری اعلام نکرد اما گفت اگر کسی را پیدا کند که به اندازه‌ای احمق باشد این مسئولیت را بپذیرد، این کار را عملی خواهد کرد.

ایلان ماسک از زمان تصدی‌گری مدیرعاملی توییتر در ماه اکتبر تاکنون، دوران پرتلاطمی‌را سپری کرده و از جمله تصیمات مهم وی می‌توان به اخراج بخشی از مدیران و انحلال هیئت مدیره اشاره کرد.

طی چند ماه اخیر، بسیاری از کارکنان این شبکه اجتماعی نیز یا خود توییتر را ترک کردند یا با دستور ایلان ماسک اخراج شدند. اتخاذ سیاست‌های جدید در تعدیل محتوا و کم کردن سخت‌گیری‌ها در این حوزه، اگرچه با استقبال و تحسین برخی محافل همراه شد اما به مذاق تبلیغ‌کنندگان خوش نیامد و تمایل نداشتند محتوایشان در کنار مطالب اطلاعات نادرست به نمایش درآید.

به هر روی، مشخص نیست که با این تغییر و تحول، ایلان ماسک تا چه میزان کنترل توییتر را در دست خواهد داشت. اگرچه او دیگر مدیرعامل نخواهد بود اما همچنان نفوذ قابل توجهی بر فناوری‌های این شبکه اجتماعی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا