تکنولوژی

گوگل رسما از گوشی تاشوی پیکسل فولد پرده برداشت

گوگل به‌تازگی و در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در سال ۲۰۲۳، از گوشی تاشوی جدید و البته قدرتمند خود به نام پیکسل فولد رونمایی کرد.

محصولی ۱۷۹۹ دلاری که بار پردازشی آن را تراشه تنسور جی۲ (Tensor G۲) به دوش می‌کشد و ثبت سفارش آن نیز از ساعاتی پیش برای علاقه‌مندان آغاز شده است. گوگل حرفی از زمان دقیق عرضه این گوشی نزده و تنها به ذکر «چیزی در ماه آینده» بسنده کرده است.  

و اما در خصوص مشخصات گوشی باید گفت که پیکسل فولد از یک نمایشگر اکسترنال ۵.۸ اینچی بهره می‌برد که در صورت باز شدن، این ابعاد به ۷.۶ اینچ توسعه می‌یابد.

پشتیبانی از HDR و نرخ رفرش ۱۲ هرتزی و همچنین حداکثر میزان روشنایی ۱۵۵۰ نیت، از جمله قابلیت‌های این نمایشگر است. به گفته گوگل، لولای استیل این گوشی دو محوره بوده و از مکانیسم پیشرفته‌ای بهره می‌برد.  

این شرکت همچنین ویدیویی را از این گوشی به نمایش گذاشت که امکان استفاده همزمان از دو نمایشگر برای دو کار متفاوت را نشان می‌داد. قابلیتی که می‌تواند در مواقعی، بسیار کاربردی باشد.  

پیکسل فولد همچنین از حافظه رم ۱۲ گیگابایتی بهره می‌برد و برای علاقه‌مندان به عکاسی موبایلی نیز باید گفت که در این گوشی از یک دوربین اکسترنال جدید ۹.۵ مگاپیکسلی استفاده شده و دوربین داخلی نیز از رزولوشن ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد.  

در قسمت پشتی بنده، از یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک دوربین ۱۰.۸ مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین ۱۰.۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری استفاده شده است.

در ادامه تصاویری از گوشی تاشوی جدید گوگل را مشاهده می‌کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا