ایران

وزیر ارتباطات: سازندگان موبایل‌های گزینه تماس تصویری را فعال کنند

در حاشیه امروز جلسه هیئت دولت وزیر ارتباطات  از سازندگان دستگاه‌ها موبایلی خواست تا تماس تصویری را روی گوشی‌های خود فعال کنند. 

عیسی زارع‌پور با اعلام اینکه در این زمینه درحال رایزنی با برخی شرکت‌ها هستند گفت: «درحال رایزنی با برخی شرکت‌ها مثل سامسونگ و هواوی هستیم تا امکان تماس تصویری توسط اپراتورها را فعال کنند.»

او همچنین خبر داد که با توجه به مشخص شدن تعرفه تماس تصویری این امکان در حال‌حاضر به صورت آزمایشی در حال‌ اجراست.

رگولاتوری تعرفه هر دقیقه مکالمه ویدئویی را ۱۵۰ تومان تصویب کرده است. همچنین طبق این مصوبه حق‌السهم دولت از درآمد ارئه خدمات مکالمات ویدئویی تا پایان سال ۱۴۰۳ رقم ۸ درصد تعیین شده است.

۱۰ درصد نیاز کاربران برای ارتباط با خارج است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره رفع فیلتر پیام‌رسان‌های خارجی نیز گفت: «وزارت ارتباطات موظف به فراهم کردن ابزارهای لازم برای تسهیل ارتباطات مردم است و زمانی که یک پیام‌رسان خارجی با محدودیت مواجه می‌شود، باید زمینه جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی را فراهم کنیم.» 

درحالی که پیش از این وزیر ارتباطات کاربران یکتای پیام‌رسان‌های داخلی را نزدیک به ۳۰ میلیون اعلام کرده بود در جدید‌ترین آمار با اعلام اینکه پیام‌رسان‌های داخلی از بلوغ قابل قبولی برخوردار هستند، گفته است که حدود ۴۰ میلیون کاربر در این پیام‌رسان‌ها فعالیت می‌کنند و روزبه‌روز کیفیت آنها بیشتر می‌شود.

او همچنین گفت:‌«ده‌ها پلتفرم خارجی برای ارتباط با خارج از کشور نظیر imessage ،FaceTime ،Imo ،Discord و دیگر پیام‌رسان‌های خارجی برای ارتباط با خارج از کشور وجود دارد.»

زارع‌پور با بیان اینکه حداکثر ۱۰ درصد نیاز کشور برای ارتباطات با خارج از کشور است،‌ یادآور شد که حالا ۹۰ درصد نیاز کشور داخلی است و پلتفرم‌های داخلی نیز اکنون توانایی میزبانی از مردم را در پلتفرم‌های تعیین شده را دارند.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا