اپل

اپل واچ سری 9 مجهز به پردازنده جدید عرضه می‌شود؟

چند سالی است که اپل از یک مدل پردازنده در ساعت‌های هوشمند اپل واچ خود استفاده می‌کند که حالا به نظر می‌رسد این رویه در نسل جدید اپل واچ سری ۹ تغییر و از پردازنده جدیدی استفاده خواهد شد.  

مارک گورمن از بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که پردازنده S۹ مورد استفاده در اپل واچ سری ۹ مبتنی بر چیپ A۱۵ خواهد بود که برای اولین بار در گوشی‌های سری آیفون ۱۳ این شرکت استفاده شد.

اپل از نسخه اپل واچ سری ۶، تغییراتی سخت‌افزاری را در پردازنده‌های ساعت خود اعمال کرد اما در مدل‌های بعد از آن، این تغییرات بیشتر به ارتقای قابلیت‌ها معطوف بود تا ارتقای سخت‌افزاری.   برای مثال در پردازنده S۸ که در اپل واچ سری ۸، اولترا و نسل فعلی SE تعبیه شده، این شرکت از شتاب‌سنج و ژیروسکوپ ارتقایافته استفاده کرده و مابقی مشخصات و قابلیت‌ها با مدل S۶ تقریبا برابر است.  

اگرچه هنوز اطلاعات موثقی درباره جزییات این پردازنده منتشر نشده، اما از آنجایی که مدل فعلی یعنی S۸ با فناوری ساخت تقریبا قدیمی۷ نانومتری تولید شده، انتظار می‌رود که اپل از فناوری جدیدتر و بهینه‌تر ۵ نانومتری و یا حتی ۴ نانومتری برای نسخه جدید این پردازنده استفاده کند.  

بکارگیری‌ای فناوری ساخت نه‌تنها افزایش عملرد را به دنبال خواهد داشت بلکه منجر به افزایش طول عمر باتری نیز خواهد شد. طبق گزارش‌ها، در اپل واچ سری ۹ از تغییرات محسوسی در طراحی و قابلیت‌ها، خبری نخواهد بود و احتمالا پشتیبانی از بلوتوث ۵.۳ به نسخه اولترا اضافه خواهد شد.

نوشته های مشابه

‫591 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا