گوناگون

تامین ۷ هزار سفر رایگان برای کودکان کم‌برخوردار در موسسه سیمرغ

این موسسه تأمین سفرهای درمانی ۲۶ بیمارستان تهران را به عهده گرفت.

موسسه سیمرغ به عنوان یکی از بخش‌های مسئولیت‌ احتماعی شرکت علی‌بابا اعلام کرد که تا پایان ماه گذشته ۷ هزار سفر رایگان را برای درمان کودکان کم‌برخوردار تامین کرده که مسافت آن چیزی حدود ۸ میلیون نفر-کیلیومتر تخمین زده می‌شود. همچنین تعداد بیمارستان‌هایی که از خدمات رایگان سفر سیمرغ بهره می‌برند نیز به ۲۶ بیمارستان رسیده است.

همکاری با بیمارستان‌های تهران برای سفرهای درمانی کودکان مناطق کم‌برخوردار

اخیرا به موجب امضای تفاهم‌نامه رسمی سیمرغ با وزارت بهداشت، علاوه بر ۵ بیمارستان تخصصی اطفال شهر تهران، ۲۱ بیمارستان دیگر پایتخت نیز به جمع خدمات‌گیرندگان این موسسه خیریه اضافه شده‌اند. به این ترتیب، امکان رایگان شدن سفر کودکان خانواده‌های کم‌برخوردار ساکن شهرستان که برای درمان به پایتخت مراجعه می‌کنند فراهم شده است. این موسسه برای همکاری با دیگر واحدهای علوم پزشکی در تمام استان‌های کم‌برخوردار کشور نیز اعلام آمادگی کرده است.

فاطمه اشرفی، مدیرعامل سیمرغ در خصوص فعالیت‌های این مؤسسه گفت: «عمده خدمات‌گیرندگان ما تاکنون کودکان بیمار مورد حمایت مؤسسات خیریه مجوزدار و معتبر بوده‌اند. به‌علاوه برخی از ارگان‌های مرتبط با حوزه‌هایی نظیر کودکان، امدادرسانی، بهداشت و درمان جزو همکاران ما در این ۳.۵ سال به شمار می‌روند. هرچند اولویت‌های سیمرغ بنا بر شرایط خاص مناطق مختلف و نیاز بیماران ممکن است دچار تغییر یا استثنا شود.» 

برداشتن محدودیت سنی برای درمان هم‌وطنان سیستان و بلوچستان

وی اضافه کرد: «برای نمونه، پس از دریافت گزارش‌هایی در خصوص مشکلات رفت‌وآمد و چالش اسکان بیماران مراجعه‌کننده به یک مرکز پرتودرمانی در یزد، با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای، تأمین بلیط سفر برای تمام بیماران نیازمند این مجموعه را برعهده گرفتیم و بخش قابل‌توجهی از مسئله اسکان آنان را نیز مرتفع کردیم. 

چندی بعد با مشاهده تعدد درخواست از استان سیستان و بلوچستان برای درمان و عمق محرومیت خانواده بیماران، علی‌رغم تمرکز بر تأمین سفرهای درمانی کودکان، محدودیت سنی ارائه خدمات را برای هم‌وطنان این خطه از کشور به کلی کنار گذاشتیم تا تعداد بیشتری بتوانند با آسودگی سفر کرده و فرآیند درمان خود را ادامه دهند.»

اضافه شدن مراکز درمانی استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و ایلام در آینده‌ای نزدیک

به گفته اشرفی، علاوه بر ۲۶ بیمارستان تهران، ۴۰ موسسه یا ارگان دیگر از جمله مؤسسه محک، خانه آرمان عماد، جمعیت هلال‌احمر، انجمن اهدای عضو ایرانیان و سازمان بهزیستی جزو دریافت‌کنندگان خدمات درمانی سیمرغ به شمار می‌روند. همچنین بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، دانشگاه جندی‌شاپور اهواز و دانشگاه علوم پزشکی ایلام در آستانه آغاز همکاری با سیمرغ بوده تا تعداد بیمارستان‌های همکار این موسسه تا پایان فصل از مرز ۳۵ بیمارستان عبور کند. 

چابکی در تأمین، راحتی سفر و حفظ سلامت و بهداشت بیماران از اولویت‌های سیمرغ عنوان شده است. این موسسه که از بهار سال ۱۴۰۱ تامین اقامت بیماران را به سبد خود اضافه کرده است، سفر با قطار، اتوبوس و هواپیما را در سال‌های فعالیتش فراهم کرده است. طبق آمار، سفر هوایی برای بیماران با شرایط اورژانسی و حساس که توسط پزشکان و مددکاران توصیه شده است، حدود ۵۰٪ از کل خدمات این موسسه خیریه را تشکیل داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا