گوگل

کاربران جیمیل تیک آبی ‌می‌گیرند

گوگل اخیرا از عرضه قابلیتی جدید برای سرویس جیمیل خبر داد که می‌تواند هویت فرد ارسال‌کننده را تایید کند.

قابلیتی که به صورت یک تیک آبی در کنار نام ارسال‌کننده جیمیل در اینباکس ظاهر می‌شود. این تیک آبی، جدیدترین اقدام گوگل در راستای فناوری BIMI یا همان شاخص‌های برند برای شناسایی پیام این شرکت محسوب می‌شود که تست آن در جیمیل از سال ۲۰۲۰ آ‎غاز شد.

این شرکت در ابتدا به شرکت‌ها و برندهایی که در BIMI ثبت‌نام کرده‌اند، یک لوگوی تاییدشده را به ایمیل‌های خود اضافه کنند. حالا با این تیک آبی، یک گام بزرگ‌تر برداشته شده و یک نشان شاخص برای تایید هویت و اصالت فرد یا شرکت ارسال‌کننده ایمیل محسوب می‌شود.

به گفته گوگل، وقتی که کاربر نشانگر را روی این تیک آبی در جیمیل قرار می‌دهد، یک پیام به صورت پاپ‌اپ ظاهر می‌شود که تاییدکننده هویت آن است. همچنین در این پاپ‌اپ، یک لینک وجود دارد که با کلیک روی آن، کاربر به صفحه‌ای جدید برای کسب اطلاعات بیشتر هدایت می‌شود.

گوگل در این رابطه گفت: احراز هویت قوی به کاربران و سیستم‌های امنیتی ایمیل کمک می‌کند تا هرزنامه‌ها را شناسایی و ارسال آنها را متوقف کنند. همچنین این روش به فرستنده‌ها کمک می‌کند تا اعتماد نسبت به برند خود را جلب کنند.  

در ادامه آمده است: با این کار، اعتماد به منابع ارسال‌کننده ایمیل بیشتر می‌شود، تجربه‌ای مطمئن را برای خوانندگان فراهم و یک اکوسیستم ایمیل بهتر را برای افراد ایجاد می‌کند.  

به گفته گوگل، این قابلیت طی چند روز آینده برای تمامی‌کاربران قابل مشاهده و استفاده خواهد بود. اضافه کردن چنین امکانی به جیمیل، گام مثبتی از سوی گوگل محسوب می‌شود و فعلا به نظر ن‌می‌رسد این شرکت هیچ تصمیمی برای استفاده از آن به عنوان ابزاری برای درآمدزایی داشته باشد.

نوشته های مشابه

‫18 دیدگاه ها

  1. Хотите заказать стяжку пола в Москве, но не знаете, где искать надежного подрядчика? Обратитесь к нам на сайт styazhka-pola24.ru! Мы предоставляем услуги по устройству стяжки пола м2 по доступной стоимости, а также устройству стяжки пола под ключ.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا