شبکه‌های اجتماعی

روش درآمدزایی جدید ایلان ماسک برای تولیدکنندگان محتوا در توییتر

توییتر قصد دارد روش جدیدی غیر از خرید اشتراک توسط کاربر را برای درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا به این شبکه اجتماعی اضافه کند.

ایلان ماسک با انتشار توییتی اعلام کرد که در این روش، کاربران می‌توانند بدون نیاز به خرید اشتراک‌های ماهانه، برخی از مطالب تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرم را که اشتراک آن را خریداری نکرده‌اند، در ازای پرداخت مبلغی جداگانه برای مطلب مدنظر، مشاهده و مطالعه کنند.

این گزینه که قرار است در ماه آینده میلادی به توییتر اضافه شود، می‌تواند هم برای کاربران و هم تولیدکنندگان، مفید و البته مقرون به‌صرفه خواهد بود. به گفته ایلان ماسک، این قابلیت برای کسانی کاربردی خواهد بود که نمی‌خواهند به اندازه یک اشتراک ماهانه، هزینه کنند و از سویی، می‌خواهند تنها برخی از مطالب را مشاهده کنند.

با این حال، هنوز جزییاتی درباره این قابلیت منتشر نشده و ماسک نیز تنها به ذکر عرضه آن در ماه آینده میلادی بسنده کرده است. همچنین فعلا مشخص نیست که چه نوع اکانت‌ها و رسانه‌هایی می‌توانند برای مشاهده مطالب خود به صورت جداگانه، هزینه‌ای را دریافت کنند.

از طرفی دیگر، توییتر حرفی درباره میزان کارمزدی که از این پرداخت‌های جداگانه کاربران کم خواهد کرد، نزده است. اگر خاطرتان باشد ایلان ماسک در زمان معرفی قابلیت Super Follows، اعلام کرد که تا ۱۲ ماه از تولیدکنندگان محتوا پولی یا همان کارمزدی را دریافت نخواهد کرد.

پس از اتمام این یک سال، قرار است این شرکت کارمزد ۱۰ درصدی را برای اشتراک‌های کاربران خریداری کند. از آنجایی که دیگر گروه روابط عمومی‌و ارتباطاتی در توییتر فعالیت ندارد، تماس‌های وب‌سایت‌ها به این شرکت برای ارائه توضیح بیشتر بی‌نتیجه بوده و مشخص نیست که آیا همین میزان کارمزد (۱۰ درصد) را برای این پرداخت‌ها در نظر خواهد گرفت یا نه.

به هر روی، توییتر قطعا دریافت کارمزد را در دستور کار دارد و این رویه‌ای است که در توییتر دوران ایلان ماسک دنبال می‌شود. پلتفرمی‌که حالا بخش زیادی از تمرکز خود را روی اضافه کردن قابلیت‌های پولی معطوف کرده است.

در حال حاضر، دریافت تیک آبی توییتر برای کاربران، حدود ۸ دلار در ماه هزینه دارد و این شرکت چندی پیش نیز API رایگان خود را متوقف کرد تا یک API جدید را راه‌اندازی کند و دسترسی به آن پولی باشد.

دسترسی به API جدید برای مشتریان سازمانی حدود ۵۰ هزار دلار به صورت ماهانه عنوان شده که به همین دلیل، برخی سازمان‌ها و شرکت‌ها از جمله حمل و نقل نیویورک تصمیم گرفته تا عطای آن را به لقایش ببخشند.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا