ارز دیجیتال

اردوکشی برای کورس بزرگ بازار رمزارز

آمارهای خواندنی از سرمایه انسانی نوبیتکس.

سال ۲۰۲۲ اگرچه دوران نزول و رکود رمزارزها بود اما نوبیتکس از این فرصت استفاده کرده تا علاوه بر توسعه زیرساخت‌های فنی، سرمایه انسانی خود را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشد. آمار می‌گوید تعداد نیروهای نوبیتکس در سال گذشته میلادی با ۲۸ درصد رشد از ۲۰۹ نفر به ۲۶۸ نفر رسیده است. در این دوران البته اینترنت کشور هم اوضاع نابسامانی را تجربه کرد که منجر به تعدیل نیرو و تعطیلی بسیاری از شرکت‌های کوچک شد. مدیران نوبیتکس اما با پیش‌بینی دورنمای مثبت رمزارزها در سال ۲۰۲۳ میلادی تصمیم گرفتند به شیوه معکوس عمل کنند و دایره وسیع‌تری از متخصصین را جذب کنند. به طوری که حدود ۳۱ درصد نیروهای جدید این شرکت به تیم فنی اضافه شدند و حدود ۴۵ درصد سر از تیم پشتیبانی و امور مشتریان درآوردند. این رویکرد از این جهت معنادار است که در گزارش سال ۲۰۲۲ نوبیتکس به افزوده شدن رمزارزها و قابلیت‌هایی متعددی اشاره شده که قرار است نوبیتکس را برای یک صعود بزرگ آتی در بازار خدمات مالی رمزارزی آماده کند.

پیشتازی تیم فنی در جذب نیرو

منابع انسانی نوبیتکس در سال ۲۰۲۲ میلادی نرخ جذب ۲۲ درصد و نرخ خروج ۴۰ درصد ثبت کرده است. توضیح دادیم که بخش عمده این آمار مربوط به دو تیم فنی و پشتبانی است که به ترتیب ۴۶ و ۷۱ نیروی جدید جذب کردند. تیم پشتیبانی البته در آمار خروجی‌ها هم نسبت به بقیه با ۶۴ نفر دست بالا را دارد. در ادامه تیم‌های بازاریابی و منابع انسانی به ترتیب با ۱۰ نفر و ۶ نفر نیروی جدید به فعالیت‌های خود سر و سامان دادند.  

سن فقط یک عدد نیست!

ماجراجویی هیجان‌انگیز نوبیتکس در دنیای رمزارزها نتیجه مستقیم استقرار یک تیم جوان و نخبه با میانگین سنی ۲۸.۹ سال است. درست شبیه میانگین سنی غول‌های دنیای تکنولوژی مثل گوگل و اپل که کمتر از ۲۹ و ۳۰ سال گزارش شده است. ۴۰ درصد کارکنان نوبیتکس هم زنان هستند. این آمار شانه به شانه شرکت‌هایی مثل گوگل و اپل حرکت می‌کند که به ترتیب ۴۰ درصد و ۳۸ درصد کارکنان آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند. در دوران شیوع کرونا و بعد از آن بسیاری از شرکت‌ها ترجیح دادند نیروهای خود را به صورت هیبریدی یا ترکیبی از حضوری و دورکاری دعوت به کار کنند. این مکانیزم در نوبیتکس هم به کار گرفته شده و حالا ۹۲ درصد نیروهای این شرکت به صورت هیبریدی مشغول به کار هستند. شیوه‌ای که خیلی زود نتایج مثبت خود را روی بازدهی نیروهای شرکت نشان داده است.  

فرش قرمز برای دانشجویان برتر

سنگ بنای نوبیتکس به عنوان یک پلتفرم دانش‌بنیان از ابتدا با حضور جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر در داخل کشور گذاشته شد. آمارها گویای این نکته است که همین دست فرمان در روند جذب نیروها هم حفظ شده است. در حال حاضر تقریبا نیمی از کارکنان نوبیتکس از دانشجویان یا فارغ التحصیلان دانشگاه‌های سراسری کشور است. دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی هم به ترتیب به ۳۰ درصد و ۱۴ درصد در بین نیروهای نوبیتکس سهم دارند. حضور فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه‌های سراسری در تیم فنی نوبیتکس به مراتب حتی پررنگ‌تر است و ۷۶.۵ درصد از کل اعضای این گروه را تشکیل می‌دهند. گفتنی است یک سوم نیروهای فنی نوبیتکس در تیم بلاکچین متمرکز هستند و مابقی به ترتیب در تیم‌های بک‌اند، اپ، پروداکتو فرانت‌اند پراکنده هستند.  

رقابت تنگاتنگ شریف و تهران

بزرگترین حلقه دانشجویی نوبیتکس متعلق به دانشگاه صنعتی شریف است. با استناد به آمار تیم منابع انسانی نوبیتکس ۱۷.۷ درصد کارکنان این شرکت از شریف آمدند. دانشگاه تهرانی‌ها هم با ۱۵ درصد سایه به سایه بچه‌های شریف حرکت می‌کنند. بخش دیگری از کارکنان نوبیتکس هم از دانشگاه‌های امیرکبیر، شهید بهشتی، فردوسی مشهد، تربیت مدرس و… به این شرکت پیوستند. در بین رشته‌های تحصیلی هم مهندسین کامپیوتر بین کارکنان نوبیتکس دست بالا را دارند. بعد از سهم ۳۰ درصدی این گروه از کارکنان نوبیتکس، بچه‌های رشته مدیریت و حسابداری هم با فاصله نسبتا زیاد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. یک نکته جالب هم سهم ۵.۳۷ درصدی مهندسین عمران بین کارکنان نوبیتکس است.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا