هوش مصنوعی

سگ رباتیک «اسپات» به هوش مصنوعی ChatGPT مجهز شد

یک مهندس هوش مصنوعی که در زمینه توسعه سیستم‌ها‌ی یادگیری ماشینی فعالیت دارد‏، توانست با کمک هوش مصنوعی ChatGPT، قابلیت صحبت کردن را به سگ رباتیک اسپات بوستون داینامیکس اضافه کند.

این شخص با نام کاربری سانتیاگو در توییتر، ویدیویی را از این ربات منتشر و اعلام کرده که با

استفاده از قابلیت Text-to-Speech گوگل‏، کاربران می‌توانند سوالاتی را درباره ماموریت‌ها‌ی قدیمی‌و آینده این ربات، از آن بپرسند.

به گفته این مهندس هوش مصنوعی، ChatGPT سوالات را تجزیه و تحلیل می‌کند و پاسخ را ارائه می‌دهد. این فرآیند نیازمند استفاده از عبارت‌ها‌ی خاصی است که باید به دیکشنری اسپات اضافه شود تا اطلاعات درستی را در پاسخ ارائه دهد.

در این ویدیو مشاهده می‌شود که پاسخ‌ها‌ی اسپات بیشتر به سوالاتی درباره میزان شارژ باتری و تعداد بازرسی‌ها‌ در ماموریت بعدی معطوف می‌شود. همچنین توضیحی را درباره آخرین کاری که انجام داده، ارائه می‌دهد.

به گفته این مهندس، هدف از ادغام هوش مصنوعی ChatGPT در این ربات آن بوده که اسپات روزانه ماموریت‌ها‌یی را انجام می‌دهد که هر کدام، فایل‌ها‌ی خروجی را از مشاهدات و بررسی‌ها‌ی خود ارائه می‌دهند که تنها افراد متخصص قابل فهم است.

افزون بر این، این ربات‌ها‌ غالبا اطلاعات زیادی را در پایان هر ماموریت خود گردآوری و ثبت می‌کنند و در حال حاضر، روش آسانی برای دریافت و درخواست این اطلاعات از آنها وجود ندارد. اینجاست که می‌توان از ChatGPT کمک گرفت و این فرآیند را ساده کرد.

بر اساس ویدیوی منتشر شده، این ربات حتی قادر است برای پاسخ‌ها‌ی «بله» یا «خیر» سر خود را به بالا و یا پایین تکان دهد. با این حال، تعبیه هوش مصنوعی ChatGPT در ربات‌ها‌ قطعا با انتقادهایی از سوی برخی‌ها‌ همراه خواهد بود.

اما آنچه در حال حاضر از ادغام هوش مصنوعی در ربات اسپات انتظار می‌رود، کمک کردن به انسان‌ها‌ست. همچنین این خبر می‌تواند برای پلیس نیویورک که از این سگ رباتیک استفاده می‌کند، بسیار خوشایند باشد چراکه موجب هوشمندتر شدن این ربات خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا