هوش مصنوعی

هوش مصنوعی My AI اسنپ‌چت در دسترس عموم قرار گرفت

شرکت اسنپ، مالک اپلیکیشن اسنپ‌چت که پیشتر از تصمیم خود برای استفاده از هوش مصنوعی در پلتفرم خود خبرداده بود، ساعاتی پیش عرضه عمومی‌چت‌بات خود موسوم به My AI را برای تمامی‌کاربران آغاز کرد.

این شرکت در ماه فوریه هوش مصنوعی مذکور را که مبتنی بر ابزار هوش مصنوعی ChatGPT شرکت OpenAI بود، در اختیار کاربران اسنپ‌چت پلاس قرار داد و توانست طی حدود ۱۱ هفته از زمان رونمایی، بیش از یک میلیون مشترک جذب کند.
حالا طبق تازه‌ترین گزارش‌ها، هوش مصنوعی My AI در اختیار کاربران نسخه رایگان اسنپ‌چت قرار گرفته و می‌توانند از قابلیت‌های این ابزار استفاده کنند.

در پیامی‌که قبل از شروع استفاده از این هوش مصنوعی نمایش می‌بندد، آمده است: من چت‌بات هوش مصنوعی جدید شما هستم. می‌توانید هر چیزی را از من بپرسید و تمام تلاشم را خواهم کرد که به شما کمک کنم. من برای گذراندن لحظاتی خوش اینجا هستم و می‌توانید در صورت تمایل، من را به یک نامی‌که خودتان دوست دارید، خطاب کنید. آیا امروز کاری هست که بتوانم برایتان انجام دهم؟

طبق گزارش‌ها، افرادی که از هوش مصنوعی اسنپ‌چت استفاده کرده‌اند، پیام‌هایی را که حاوی نکات خنده‌دار و همچنین نگران‌کننده بود، در تیک‌تاک با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند. اکثر این افراد، از این هوش مصنوعی همانند یک درمانگر برای مشکلاتشان و یا یک دوست قدیمی‌که تمایل داشتند با وی صحبت کنند، استفاده می‌کردند.

برخی نیز هوش مصنوعی My AI اسنپ‌چت را به دروغگویی و یک ویژگی ترسناک در این اپلیکیشن چت، متهم کردند. در یک ویدیو که بیش از ۱۲ میلیون بازدید برای آن ثبت شد، یکی از کاربران تیک‌تاک، این هوش مصنوعی را وحشتناک توصیف کرد و یک مکالمه با این ربات را در خصوص موقعیت مکانی خود به اشتراک گذاشت. یکی از کاربران گفت که این ابزار هوش مصنوعی، با این که موقعیت مکانی وی را می‌دانست، از آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد.

یکی دیگر از تولیدکنندگان محتوا گفته بود که این هوش مصنوعی مدعی شد که به اطلاعات شخصی وی دسترسی ندارد، اما طولی نکشید که ماه تولد وی را اعلام کرد.

پس از انتشار این گزارش‌ها، نماینده شرکت اسنپ، مالک اسنپ‌چت، به وب‌سایت اینسایدر اعلام کرد که My AI به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا مطابق به سیاست‌ها و قوانین اسنپ‌چت رفتار و از گسترش محتوای نامناسب و خطرناک جلوگیری کند.

به گفته این شرکت، My AI سن کاربران اسنپ‌چت و موقعیت مکانی آنها را در صورتی که چنین اجازه‌ای از سوی کاربران داده شود، درک می‌کند. اگرچه این هوش مصنوعی، کامل نیست اما تحقیقات اخیر ما نشان می‌دهد که حدود ۹۹.۵ درصد از پاسخ‌های آن در راستای سیاست‌ها و قوانین پلتفرم ماست.

اوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ نیز اعلام کرد که این شرکت نسبت به میزان استفاده کاربران از این ابزار هوش مصنوعی توسط کاربران نسخه پولی بسیار شگفت‌زده شده است.

وی گفت: ما هرگز تصور نمی‌کردیم که تعداد مشترکان این ابزار به ۳ میلیون نفر برسد. آنچه می‌بینیم این است که با اضافه کردن قابلیت‌های جدید، افراد بیشتری به استفاده از نسخه پولی اپلیکیشن یعنی اسنپ‌چت پلاس ترغیب می‌شوند. قطعا اتفاقات خوبی با My AI در راه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا