بازی

بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۳

آیا بازی‌های موبایلی نسبت به سال قبل پیشرفت کرده‌اند؟

بهترین بازی‌های ۲۰۲۳ رضایت گیمرها را کسب کرده‌اند

بازی‌های ویدئویی در یکی دو سال اخیر به‌شدت پیشرفت کرده‌اند تا جایی‌که به سختی می‌توان برخی از آن‌ها را از واقعیت تشخیص داد. این موضوع درباره بازی‌های موبایل هم صدق می‌کند. این بازی‌ها توانسته‌اند رضایت گیمرها را جلب کنند و نمرات آن‌ها در سایت‌های مختلف نیز این موضوع را تایید می‌کند. در ادامه، با بهترین بازی‌های ویدئویی در سال ۲۰۲۳ در سبک‌های متنوع و برای پلتفرم‌های مختلف آشنا می‌شویم.

بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ برای کنسول‌های بازی و کامپیوتر

روند پیشرفت بازی‌های ویدئویی از دهه ۹۰ میلادی آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد. سال ۲۰۲۳، سالی است که در آن انواع بازی‌های ویدئویی در سبک‌های مختلف و برای پلتفرم‌های متنوع عرضه خواهند شد. تنوع در سبک بازی و خط سیرهای مختلف باعث شده است تا این سال به یکی از بهترین سال‌ها برای صنعت بازی‌سازی تبدیل شود.

با معرفی کنسول‌های بازی نسل نهمی، سبک بازی و گرافیک بازی‌های ویدئویی به سطح بالاتری رفتند. در حال حاضر، بسیاری از بازی‌های ویدئویی که عرضه شده‌اند، به قدری کیفیت بالایی دارند که نمی‌توان به راحتی آن‌ها را از واقعیت تشخیص داد.

برخی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده بازی‌های ویدئویی

برندهای مختلفی در زمینه ساخت بازی‌های ویدئویی در سبک‌های متنوع و پلتفرم‌های مختلف فعالیت می‌کنند. از جمله این برندها می‌توان به گیم لافت (Gameloft)، راک استار (Rockstar)، EA و اکتیویژن (Activision) اشاره کرد.

راک استار گیمز یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان بازی‌های ویدئویی در جهان است. از جمله بهترین بازی‌های راک استار گیمز می‌توان به GTA و RED DEAD REDEMPTION و MAX PAYNE اشاره کرد. به دلیل ساخت بازی‌هایی که باعث ورود جهان بازی به سطح بالاتری می‌شدند، راک استار مورد احترام بسیاری از گیمرها قرار دارد.

اکتیویژن را می‌توان استاد ساخت بازی‌های تفنگی معرفی کرد. این مجموعه ساخت عناوین بازی Call of Duty را بر عهده دارد که چند سالی است وارد عرصه ساخت بازی‌های موبایلی هم شده است. از کالاف دیوتی موبایل و وارزون موبایل به عنوان بهترین بازی‌های این برند یاد می‌شود.

بازی‌هایی که در ۲۰۲۳ عنوان بهترین بازی کامپیوتر را دریافت کرده‌اند

بسیاری از بازی‌هایی که در سال ۲۰۲۳ عرضه شدند، انحصاری پلتفرم خاصی نبودند. به زبان ساده‌تر، در این سال بسیاری از بازی‌ها برای کنسول‌ها و پلتفرم‌های مختلفی عرضه شده‌اند. به عنوان مثال، یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ که در بهمن ۱۴۰۱ هم معرفی شد، بازی Forspoken است.

بازی Forspoken که توسط اسکوئر انیکس منتشر شده است، خط سیر داستانی عالی دارد و بازی حول کاراکتری به نام Frey است. این بازی در دسته‌بندی‌های اکشن، نقش‌آفرینی و جهان باز قرار می‌گیرد و می‌توانید آن را در پلی استیشن ۵ و کامپیوتر تجربه کنید. البته طبق توضیحات سازندگان این بازی، در دو سال ابتدایی عرضه، این بازی انحصارا برای PS5 خواهد بود.

انتشار Forspoken برای PS5 نوید یک بازی باکیفیت را می‌دهد که برای اجرای آن باید از سخت‌افزار قوی برخوردار باشید. طبق گیم‌پلی که از این بازی وجود دارد، می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ۲۰۲۳ معرفی کرد.

با Hogwarts Legacy در رمان J. K Rowling ایفای نقش کنید

بازی هاگوارتس یکی از مورد انتظارترین و البته بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ برای پلتفرم‌های مختلف از جمله کامپیوتر است. این بازی که بر پایه رمان J. K Rowling و سری فیلم‌های Harry Potter بنا شده است، می‌تواند هر گیمری را به خود جذب کند. شما می‌توانید علاوه بر کامپیوتر، این بازی را در کنسول‌های نسل نهمی نیز تجربه کنید.

بازی Hogwarts
بازی Hogwarts

در بازی Hogwarts خبری از هری پاتر و دوستان او نخواهد بود. بلکه در این بازی، شما در دوره‌ای پیش از این افراد قرار دارید. در بازی هاگوارتز به جزئیات توجه زیادی شده است. به عنوان مثال، می‌توانید با توجه به توانایی‌هایی خود وارد یکی از چهار گروه مدرسه شوید.

نسخه اول از بازی The last of us برای کامپیوتر

بازی The last of us یکی از محبوب‌ترین بازی‌های کنسول پلی استیشن است که در گذشته به صورت انحصاری برای پلتفرم‌های سونی عرضه شده بود. اما در ۲۰۲۳، پارت یک از این بازی که پیش‌تر برای PS3، PS4 و PS5 عرضه شده بود، برای کامپیوتر عرضه شد. این بازی در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ برای کامپیوتر عرضه شده است.

بازی The last of us نسخه کامپیوتر از نظر گرافیکی در وضعیت عالی قرار دارد و تقریبا شبیه به پارت دوم این بازی است. البته هنوز پارت دوم این بازی برای کامپیوتر عرضه نشده است. اما پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های آینده شاهد عرضه The last of us پارت ۲ هم برای پی‌سی باشیم.

بهترین بازی‌های ارائه شده برای گوشی‌های اندروید

همان‌طور که پیش‌تر هم به این نکته اشاره شد، بازی‌های موبایلی در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته‌اند. به طوری که به هیچ عنوان نمی‌توان بازی‌های عرضه شده در ۲۰۱۴ و برای اندروید ۴ و iOS ۹ را با بازی‌های امروزی مقایسه کرد.

بهترین بازی‌های آفلاین و تفنگی اندروید در ۲۰۲۳

علاقه‌مند به بازی‌های تفنگی اندروید هستید؟ بازی‌های N. O. V. A Legacy، Dead Effect ۲، Dead Trigger ۲، Overkill ۳ و Unkilled از جمله بهترین بازی‌های تفنگی آفلاین اندروید هستند. در میان این بازی‌ها، نوا لگاسی از بیشترین محبوبیت برخوردار است که توسط شرکت گیم لافت توسعه داده و عرضه شده است.

بازی نوا لگاسی اولین بار در سال ۲۰۱۷ عرضه شد که توانست در همان چند ماه ابتدایی، به تعداد ۵۰ میلیون کاربر فال دست پیدا کند. در بازی نوا لگاسی، علاوه بر بخش آفلاین، امکان تجربه این بازی را به صورت آنلاین و با دوستان خود هم دارید. این بازی به قدری محبوب است که در حال حاضر هم از آن به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ۲۰۲۳ یاد می‌شود.

بازی دد افکت ۲ را هم می‌توان به عنوان یکی دیگر از بازی‌های برتر تفنگی اندروید معرفی کرد که گرچه حدودا ۱۰ سال از عرضه اولیه آن می‌گذرد، اما همچنان محبوب است به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تفنگی اندروید آفلاین شناخته می‌شود.

بهترین بازی‌های اندروید ۲۰۲۳ که به دیتا نیاز ندارند

درست است که بازی‌های متنوع و باکیفیتی برای اندروید و iOS عرضه شده‌اند. اما تقریبا تمام این بازی‌ها دارای دیتا و حجم زیادی هستند. این یکی از مشکلاتی است که بسیاری از گیمرهای موبایلی با آن مواجه هستند. بازی‌های دارای دیتا نیاز به فضای زیادی برای ذخیره‌سازی و همین‌طور اینترنت قوی با حجم بالا برای دانلود هستند.

یکی از بهترین بازی‌های بدون دیتا اندروید در سال ۲۰۲۳، بازی Hill Climb Racing ۲ است. این بازی که یک بازی ماشینی جذاب می‌باشد، می‌تواند ساعت‌ها شما را درگیر خود کند. برای تجربه این بازی فانتزی نیازی به پرداخت هیچ پول و یا دانلود هیچ دیتایی ندارید.

بازی Hill Climb Racing ۲
بازی Hill Climb Racing ۲

ماینکرافت موبایل از جمله دیگر بازی‌های برتر بدون دیتا در سال ۲۰۲۳ می‌باشد که مناسب تمام رده‌های سنی است. در این بازی می‌توانید با خلاقیت خود سازه‌های جذابی را ایجاد کنید. همچنین می‌توانید در بخش Survival این بازی، برای بقا تلاش کنید تا در بازی موفق شوید.

سال ۲۰۲۳؛ سالی درخشان برای بازی‌های ویدئویی

سال ۲۰۲۳ را می‌توان سالی درخشان برای بازی‌های ویدئویی معرفی کرد. در این سال بازی‌های زیادی برای پلتفرم‌های مختلف از جمله موبایل، کنسول‌های بازی و کامپیوتر عرضه شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به کالاف دیوتی وارزون موبایل، د لست آف آس پارت یک برای کامپیوتر و بازی هاگوارتز لگاسی اشاره کرد. اگر علاقه به مطالعه مطالب بیشتری در زمینه گیم دارید، می‌توانید سری به سایت پیشگامیت بزنید. در این وب‌سایت، مطالب مختلفی به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا