شبکه‌های اجتماعی

سکوت توییتری رسانه‌ها برای مقابله با برچسب‌گذاری «رسانه دولتی» در توییتر

پس از آنکه توییتر، از برچسب «رسانه دولتی» یا همان «رسانه‌ای با بودجه دولت» برای برخی از رسانه‌های فعال در این شبکه اجتماعی استفاده کرد‏، این رسانه‌ها برای نشان دادن اعتراض خود، انتشار توییت‌هایشان را متوقف کردند. 

توییتر اخیرا برچسب «رسانه‌ای با بودجه دولت» را به اکانت برخی از رسانه‌ها از جمله NPR و BBC اضافه کرد و همین امر با واکنش‌هایی از سوی این رسانه‌ها مواجه شده است. 

طبق گزارش‌ها، این رسانه‌ها انتشار توییت‌هایشان را در این شبکه اجتماعی متوقف و به نوعی توییتر را ترک کرده‌اند. البته این رفتار، با عقب‌نشینی نسبی توییتر نسبت به این تصمیم نیز همراه بوده و ایلان ماسک پس از مصاحبه با خبرنگار شبکه BBC، برچسب «رسانه‌ای با بودجه دولت» این رسانه را به «رسانه با بودجه عمومی» تغییر داد. 

NPR

با این حال، برچسب «رسانه‌ای با بودجه دولت» همچنان برای NPR باقی مانده و این شرکت اعلام کرد که در اعتراض به این اقدام، انتشار توییت از 52 فید توییتر خود را متوقف کرده است. 

جان لنسینگ، مدیرعامل NPR در این خصوص گفت که اقدامات اخیر توییتر به طور جدی مضر بوده و یک رویه خطرناک را بنا نهاده است. برچسب «رسانه‌ای با بودجه دولت» از سوی توییتر حداقل به اکانت چهار رسانه خبری دیگر نیز اضافه شده که توقف فعالیت آنها را نیز در این شبکه اجتماعی به دنبال داشته است.

PBS

رسانه آمریکایی Public Broadcasting Service یا به اختصار PBS در واکنش به این اقدام توییتر. هرگونه انتشار پست از اکانت توییتری خود را متوقف کرده است. 

سخنگوی این شرکت در این رابطه گفت: ما فعلا هیچ برنامه‌ای برای ازسرگیری انتشار توییت‌هایمان نداریم. بر اساس این گزارش، PBS از روز 8 آوریل، هیچ توییتی را از اکانت اصلی خود منتشر نکرده است.

WBUR 

مارگارت لو، مدیرعامل WBUR که رسانه وابسته به NPR محسوب ‌میشود، اعلام کرد که این رسانه در اقدا‌میهمگام با NPR، دیگر توییتی را در این پلتفرم منتشر خواهد کرد. لو گفت که اقدام توییتر در برچسب گذاری «رسانه‌ای با بودجه دولت»، اقدا‌میگمراه‌کننده محسوب ‌میشود. 

LAist

رسانه LAist نیز که عمدتا اخبار لس‎‌انجلس را پوشش ‌میدهد، ضمن اعلام حمایت از تصمیم NPR، عنوان کرد که اقدا‌میمشابه با این رسانه را در پیش خواهد گرفت. 

Hawaii Public Radio

یکی دیگر از رسانه‌هایی که انتشار توییت‌هایش در این شبکه اجتماعی را متوقف کرده، Hawaii Public Radio است. این رسانه در بیانیه‌ای عنوان کرد که تصمیم توییتر در این گونه برچسب‌گذاری، حاکی از ارتباطات ادیتوریال رسانه‌ها با دولت است که اصلا چنین چیزی وجود ندارد. 

CBS

رسانه Canadian Broadcasting Corporation یا به اختصار، روز 17 آوریل اعلام کرد که فعالیت خود در توییتر را به دلیل برچسب‌گذاری «رسانهای با بودجه دولت» برای این رسانه از سوی توییتر، متوقف ‌میکند. 

در پیام منتشرشده از سوی این رسانه آمده است: روزنامهنگاری ما بی‌طرفانه و مستقل است و هر چیزی جز این، غیرواقعی است. 

با این حال، پس از انتشار گزارش مالی این رسانه در قالب یک رشته توییت، شرکت توییتر برچسب این رسانه را به «رسانه‌ای با 69 درصد بودجه دولتی» تغییر داد. این یعنی، رسانه CBS حدود 70 درصد از بودجه خود را از دولت کانادا دریافت ‌میکند. 

ایلان ماسک با انتشار توییتی نوشت: این رسانه مدعی شد که CBS کمتر از 70 درصد از بودجه خود را از دولت تامین ‌میکند که ما آن را به 69 درصد تغییر دادیم!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا