گوگل

دستور جدید گوگل به اپلیکیشن‌ها در خصوص حذف اطلاعات اکانت

گوگل اعلام کرد که اپلیکیشن‌های اندروید در پلی استور می‌بایست به زودی امکانی را فراهم کنند که کاربران بتوانند از دو روش ورود به اپلیکیشن و یا وب، اکانت‌ها و اطلاعاتشان را پاک کنند.  

به گفته این شرکت، توسعه‌دهندگان باید گزینه‌ای را به اپلیگیشن‌های خود اضافه کنند که بر اساس آ‎ن، پس از حذف اکانت توسط کاربر، تمامی‌اطلاعات وی نیز به طور کامل پاک شود.  

اقدامی‌که گفته می‌شود به کاربران اجازه می‌دهد تا کنترل بهتر و دقیق‌تری را روی اطلاعات خود داشته باشند. این تصمیم همچنین موجب افزایش اعتماد کاربران نسبت به اپلیکیشن‌ها و همچنین پلی استور نیز خواهد شد.

بنابر اعلام گوگل، کاربران می‌توانند حتی بدون نیاز به حذف اکانت، برخی اطلاعات مشخص (همانند محتوای آپلود شده) در یک اپلیکیشن را حذف کنند. گزینه امکان حذف اطلاعات از طریق وب نیز به این منظور اضافه شده که کاربر برای حذف اطلاعات خود، نیاز به نصب مجدد اپلیکیشن نداشته باشد.  

گوگل اعلام کرد که این دستورالعمل، در چند مرحله اجرا خواهد شد. تولیدکنندگان می‌بایست تا هفتم دسامبر به سوالات مربوط به نحوه حذف اطلاعات در اپلیکیشن‌ها پاسخ دهند و احتمالا این سیاست، در سال ۲۰۲۴ اجرایی خواهد شد.  

این تغییرات از سوی گوگل در حالی اعلام شد که چندی پیش شرکت رقیب یعنی اپل، قوانین مشابیه را برای اپ استور تعریف کرده بود. طبق شواهد، هر دو شرکت نگران امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران هستند.

همچنین یکی از دلایل اتخاذ این تصمیم توسط دو شرکت، محدود و مسدود کردن دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی کاربرانی است که اکانت‌ها و اطلاعاتشان را پس از لغو نصب برنامه، حذف نمی‌کنند.  

این اقدام همچنین در راستای قوانینی است که از سوی رگولاتورها به منظور کنترل بیشتر کاربران بر اطلاعات شخصی اعمال شده است. کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا نیز اخیرا طراحی را پیشنهاد داده که لغو اشتراک و عضویت برای کاربران را آسان‌تر می‌کند.

نوشته های مشابه

‫13 دیدگاه ها

  1. Ищете профессионалов для устройства стяжки пола в Москве? Обратитесь к нам на сайт styazhka-pola24.ru! Мы предлагаем услуги по залитию стяжки пола любой сложности и площади, а также гарантируем быстрое и качественное выполнение работ.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا