اپل

تردید کارکنان اپل نسبت به موفقیت هدست واقعیت افزوده این شرکت

با وجود پیش‌بینی‌ها درباره رونمایی از هدست واقعیت ترکیبی اپل در چند ماه آینده، اما به نظر می‌رسد که برخی از کارکنان این شرکت، نسبت به معرفی این محصول حداقل تا چند ماه آینده و موفقیت آن در بازار تردید دارند.

به گزارش نیویورک تایمز، در ماه‌های گذشته، تعدادی از کارمندانی که روی این پروژه کار می‌کنند، از گروه جدا شدند و اکنون نیز کارکنان باقی‌مانده نسبت به آماده شدن این هدست و موفقیت آن در بازار با توجه به قیمت ۳۰۰۰ هزار دلاری آن، تردید دارند.

بر اساس آخرین شنیده‌ها اپل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان (WWDC) خود در ماه ژوئن سال جاری برگزار می‌شود، از هدست واقعیت ترکیبی خود رونمایی خواهد کرد. مارک گورمن، خبرنگار فناوری بلومبرگ نیز اخیر مدعی شد که اپل اخیرا این دستگاه را در جمع ۱۰۰ مدیر ارشد این شرکت در سالن استیو جابر کالیفرنیا در معرض دید قرار داد. به گفته وی، چیزی به معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل باقی نمانده است.

اما به نظر می‌رسد در پشت پرده، اختلافاتی پیرامون آینده این هدست وجود دارد. نیویورک تایمز در همین رابطه نوشت چنین رویه‌ای در زمان عرضه یک محصول جدید، عادی است و این مسئله در زمان معرفی چندین محصول جدید قبلی این شرکت نیز مشاهده شد.

در این گزارش آمده برخی از افرادی که نسبت به این هدست تردید دارند، این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا دستگاه جدید می‌تواند راه‌حلی برای یک مشکل باشد؟ برخلاف آیپاد که آهنگ‌های دیجیتال را در جیب کاربران قرار می‌داد یا آیفون که ترکیبی از موزیک پلیر و گوشی بود، این هدست واقعیت ترکیبی از این ویژگی‌ها برخوردار نیست.

گفته می‌شود که بخشی از این عدم اطمینان و قطعیت از آینده این هدست، ناشی از جدایی و ترک تعدادی از افراد شاخص از تیم طراحی محصولات اپل است. جدایی‌هایی که با جانی آیو در سال ۲۰۱۹ آغاز شد و پس از وی، در سال گذشته بود که جانشین آیو، ایوانزهانکی، به همکاری با این شرکت پایان داد

اپل از آن زمان تاکنون، مدیر جدیدی را برای بخش طراحی صنعتی خود معرفی نکرده و طبق گزارش‌ها، مایک راکول فعلا هدایت توسعه این هدست را برعهده دارد. طبق گزارش منتشر شده، این تردیدها میان کارکنان و برخی مدیران، باعث شده که این سوال مطرح شود که آیا شاهد تاخیر در معرفی این هدست خواهیم بود یا خیر.

با این حال، برخی شواهد نشان می‌دهد که چنین اتفاقی نخواهد افتاد چراکه برخی از منابع نزدیک به اپل به نیویورک تایمز گفته‌اند تولید این هدست در جریان است تا در زمان برنامه‌ریزی شده معرفی شود.

شنیده‌های مربوط به مشخصات این هدست حاکی از آن است که این دستگاه از لحاظ طراحی، شبیه به عینک‌های اسکی باشد و یک کراون فیزیکی در بالای فریم نصب شده که می‌توان ورود و خروج از دنیای واقعیت مجازی یا ترکیبی را انتخاب کرد.

همچنین یک دوربین فیزیکی روی این عینک پیش‌بینی شده که باتری آن در جیب قرار می‌گیرد. اگرچه انتظار می‌رود که این هدست ۳۰۰۰ دلاری در ابتدا در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گیرد اما مارک گورمن معتقد است که این شرکت در حال کار روی نسخه ارزان‌تری از این هدست است که احتمالا در سال آینده معرفی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا