اپلموبایل

به‌روزرسانی iOS 16.4 منتشر شد

اپل ساعاتی پیش، به‌روزرسانی آی او اس 16.4، آیپد او اس 16.4 و واچ او اس 9.4 را برای دارندگان دستگاه‌های هوشمند خود منتشر کرد.

به گفته اپل، در این آپدیت 12 ایموجی جدید و قابلیت تفکیک صدای ارتقایافته برای تماس‌ها اضافه و چند باگ کوچک برطرف شده است. کاربران اکوسیستم اپل می‌توانند برای دریافت این آپدیت، نوتیفیکیشن‌های خود را چک کنند.

ایموجی‌ها در آی او اس 16.4 شامل 5 ایموجی حیوان، 2 ایموجی دست، 3 ایموجی قلب رنگی و چند دستگاه و ابزار خانگی همچون پنکه تاشو، فلوت و… می‌شوند.

همانطور که اشاره شد قابلیتی جدید به نام Voice Isolation یا همان تفکیک صدا برای تماس‌ها در این نسخه گنجانده شده که می‌تواند نویزهای محیط را در حین برقراری تماس حذف کند.

همچنین آلبوم Duplicates در اپلیکیشن فوتوز تصاویر موجود در آیکلاد شیرد فوتو لایبرری را هم چک می‌کند تا آلبوم‌ها مرتب شوند. یک ویژگی دیگر نیز برای کم کردن نور صفحه نمایش در زمان‌هایی که نور زیادی در صفحه پخش می‌شود، در این آپدیت تعبیه شده است.
در کنار این مواد، چند باگ نیز رفع شده که از جمله آنها می‌توان به اختلال قابلیت مدیریت محتوا برای والدین، بی‌صدا کردن تصادفی زنگ هشدار و… اشاره کرد.

اپل همچنین معماری جدید هوم‌کیت را که پیشتر از آی او اس 16.2 و مک او اس ونتورا 13.1 حذف کرده بود، به این نسخه اضافه کرده است. از سویی دیگر، در برخی گزارش‌های کاربران آمده بود که برخی از دستورات سیری به درستی کار نمی‌کند و دستگاه‌های هوشمند خانگی به درستی در برنامه Home نمایش داده نمی‌شوند که حالا در آپدیت‌های جدید، این مشکلات برطرف شده است.

بر اساس آخرین شنیده‌ها، احتمالا آی او اس 16.4 و آیپد او اس 16.4 آخرین آپدیت‌های اپل برای امسال باشند چرا که گفته می‌شود این شرکت این روزها تمرکز خود را روی آی او اس 17 و آیپد او اس 17 معطوف کرده که احتمالا در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت در ماه ژوئن معرفی خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا