شبکه‌های اجتماعی

تیک‌های آبی قدیمی‌‌ توییتر حذف می‌شوند؟

توییتر به زودی تیک آبی اکانت‌هایی که پیش از تصاحب این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک به آنها اعطا شده بود، حذف خواهد کرد.

به گفته این شرکت، از یکم آوریل (۱۲ فروردین) این علامت تنها برای آن دسته از اکانت‌هایی همچنان پابرجا خواهد ماند که از این پس، هزینه اشتراک توییتر بلو را پرداخت کنند. این تصمیم توییتر در حالی اعلام شد که اخیرا این شرکت از عرضه سرویس توییتر بلو برای تمامی‌کاربران این پلتفرم در سراسر جهان خبر داده بود.

این سرویس پیشتر تنها در اختیار کاربرانی از چند کشور محدود بود که حالا به صورت جهانی عرضه شده است. علاوه بر دریافت تیک آبی، مشترکان توییتر بلو به قابلیت‌های دیگری همچون ارسال پیام تا ۴۰۰۰ کاراکتر، ویرایش پست‌ها و… دسترسی داشته باشند.

اگرچه هنوز صحت این خبر با توجه به در پیش بودن اول آوریل و احتمال دروغ بودن آن مورد تردید است اما به نظر می‌رسد که ایلان ماسک از مدت‌ها قبل، چنین تصمیمی‌را در سر داشته است.

او به محض عرضه سرویس توییتر بلو در نوامبر ۲۰۲۲ اعلام کرده بود که تیک آبی قدیمی‌منجر به بروز فسادهای زیادی در این پلتفرم شده و این نشان طی چند ماه آینده حذف خواهد شد.

عرضه جهانی توییتر بلو می‌تواند این شرکت را در رسیدن به یکی از اهداف خود یعنی درآمدزایی بیشتر، کمک کند. بر اساس آخرین گزارش‌ها، تا اواسط ماه ژانویه حدود ۱۸۰ هزار مشارک در آمریکا، این سرویس را انتخاب کردند که عدد بسیار کمی‌محسوب می‌شود.

گفته می‌شود که ایلان ماسک قصد دارد نیمی‌از درآمدهای توییتر را از طریق همین اشتراک‌ها به دست آورد که این امر، مستلزم عرضه جهانی قابلیت‌های اشتراکی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا