گوناگون

تبلیغات چاپی یک روش قدرتمند برای فروش است

چکیده:  تبلیغات چاپی در واقع یکی از روش‌های مطمئن برای بازاریابی و فروش است که بسیاری از مجموعه‌ها از آن استفاده می‌کنند.

تبلیغات چاپی؛ افزایش فروش

تبلیغات چاپی یکی از روش‌های مطمئن و کاربردی برای بازاریابی و فروش در مجموعه‌های مختلف خدماتی و فروشگاهی است. در واقع تبلیغات چاپی نه تنها برای فروش بلکه برای بازاریابی و شناسایی برند نیز بسیار موثر هستند. در واقع از تبلیغات چاپی در حوزه‌های بسیار زیادی استفاده می‌کنند. از حوزه‌های فروشگاهی گرفته تا حوزه‌های علمی و آموزشی از تبلیغات چاپی استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که ابزار‌های تبلیغات چاپی با توجه به نوع کسب و کار می‌توانند تنوع بسیار زیادی داشته باشند. در واقع یکی از مهمترین اهداف تبلیغات چاپی بازاریابی و فروش است. اما همانطور که اشاره شد تبلیغات چاپی می‌توانند برای اطلاع رسانی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. شاید برخی از افراد فکر کنند که روش‌های تبلیغاتی امروزه تغییر یافته‌اند و به سمت روش‌های دیجیتال و رسانه‌ای رفته اند.

تاثیرگذاری تبلیغات چاپی زیاد است

اینکه روش‌های تبلیغاتی در فضای مجازی بسیاری گسترده شده‌اند را نمی‌توان انکار کرد. اما در همین راستا آیا تبلیغات چاپی قدرت خود را از دست داده اند. شاید اغراق آمیز نباشید که بگوییم ما هنوز هم به یک بنر نصب شده در خیابان در مورد یک کسب و کار اعتماد بیشتری داریم تا یک بنر دیجیتالی. در واقع تبلیغات چاپی هنوز هم تاثیرگذاری خود را بر روی مخاطب دارند و می‌توانند اعتماد بسیاری از مشتریان را جلب کنند. ابزار‌ها و روش‌های تبلیغاتی امروزه بسیار گسترده هستند و می‌توانند با توجه به نوع کسب و کار‌ها متفاوت باشند. در واقع شما با توجه به نوع کسب و کاری که دارید می‌توانید یک روش تبلیغات چاپی مناسب را انتخاب کنید. در واقع اگر ابزار تبلیغاتی چاپی که انتخاب می‌کنید، مناسب شغل شما باشد می‌تواند تاثیر بسزایی بر روی مشتریان شما داشته باشد.

تبلیغات چاپی
تبلیغات چاپی

مشتریان هدف را بشناسید

برخی اوقات بسیاری از افراد یک بروشور یا تراکت معمولی را برای مدت‌ها نگهداری می‌کنند. این در حالی است که یک سررسید یا تقویم ممکن است اصلا مورد استفاده این افراد قرار نگیرد. در نتیجه شما باید جامعه مشتریان هدف خود را به خوبی بشناسید. ممکن است شما یک ابزار تبلیغاتی چاپی بدون عیب و نقص تولید کنید اما مناسب جامعه هدف شما نباشد. همین مورد اتلاف انرژی، سرمایه و… را به دنبال دارد. در واقع شما باید در ابتدای مسیر انتخاب ابزار‌های تبلیغاتی مناسب، به این موضوع خوب فکر کنید. اشتباه در هر کدام از این مسائل می‌تواند خسارات زیادی را برای برند و مجموعه به دنبال داشته باشد. علاوه بر اینکه زمان و انرژی شما هدر می‌رود، حتی یک انتخاب مناسب روش تبلیغاتی می‌تواند مشتری را از برند شما دور کند. اما آیا شما با روش‌های تبلیغات چاپی آشنایی دارید؟ اینکه چه نوع تبلیغات چاپی برای برند یا مجموعه شما مناسب است؟

ابزار‌های تبلیغات چاپی را بشناسید

در نظر داشته باشید که تبلیغات چاپی انواع مختلفی دارند. شما با توجه به نوع کسب و کار و شغل خود می‌توانید از یک یا چند ابزار تبلیغاتی استفاده کنید. برای مثال یک فروشگاه لوازم خانگی می‌تواند از انواع کاتالوگ، بروشور، تراکت، کارت ویزیت و… استفاده کند. این در حالی است که مشاغلی مانند کترینگ‌ها و رستوران‌ها می‌توانند از تبلیغات چاپی محدودتری استفاده کنند. برای مثال یک رستوران نیاز به بروشور ندارد. اما در این کسب و کار طراحی و چاپ منو و کارت ویزیت اهمیت بالایی دارد. تراکت‌ها نیز در این زمینه می‌توانند مفید باشند. در بعضی مواقع ابزار‌های چاپی مانند چاپ سربرگ ، تبلیغات را در درجه دوم برای شما انجام میدهند  اما به طور کلی از انواع تبلیغات چاپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از انواع موثر و پرکاربرد انواع تبلیغات چاپی، تراکت‌ها هستند. در واقع تراکت‌ها یکی از ابزار‌های تبلیغات چاپی محسوب می‌شوند که بسیاری از کمپانی و شرکت‌ها و همچنین مجموعه‌های کوچک و خرد از آن استفاده می‌کنند. تراکت‌ها نه تنها برای تبلیغات بلکه برای اطلاع رسانی نیز می‌توانند مفید باشند. تراکت‌ها هم به صورت یک طرفه و هم دو طرفه طراحی و چاپ می‌شوند. تراکت‌ها را هم بر روی کاغذ‌های معمولی و هم گلاسه چاپ می‌کنند. با توجه به بودجه و نوع طراحی که دارید، می‌توانید یک تراکت مناسب در تیراژ بالا چاپ کنید.
  • از دیگر انواع تبلیغات چاپی کاربردی و مفید می‌توان به بروشور‌ها اشاره کرد. بروشور‌ها به عنوان ابزار‌های اطلاع رسانی در مورد محصول نیز استفاده می‌شوند. برای مثال شما زمانی که یک لوازم خانگی یا لوازم آرایشی و بهداشتی را باز می‌کنید، یک بروشور در مورد محصول در بسته آن خواهید دید. بروشور‌ها نیز مانند تراکت‌ها می‌توانند بر روی کاغذ‌های مختلفی چاپ شوند. بروشور‌ها با توجه به اندازه و ابعاد کارتن بسته بندی محصول، در اندازه‌های متفاوتی طراحی و چاپ می‌شوند. اصولا بر روی بروشور‌ها در مورد محصول توضیحات جامعی چاپ می‌شود.
  • کاتالوگ‌ها را شاید شما بیشتر در مجموعه‌هایی مانند فروشگاه‌های لوازم خانگی یا صنعتی مشاهده کرده باشید. کاتالوگ‌ها در واقع به معرفی انواع محصولات یک برند یا مجموعه می‌پردازند. سعی کنید کاتالوگ‌ها را با ظرافت و دقت بالایی طراحی کنید. در واقع کاتالوگ‌ها را مشتری‌ها زمانی بررسی می‌کنند که اصولا زمان کافی دارند. در نتیجه باید برای طراحی آن زمان لازم داشته باشید و چاپ کاتالوگ را به بهترین شکا انجام دهید
  • و…
تهران پرینت
تهران پرینت

نتیجه گیری

علاوه بر مواردی که به عنوان تبلیغات چاپی در پاراگراف قبلی معرفی شدند، روش‌های دیگری نیز وجود دارند. هر کدام از روش‌ها می‌توانند دارای مزایا و محدودیت‌های خاص خود باشند. شما باید در طراحی و چاپ ابزار‌های تبلیغاتی نکاتی را در نظر بگیرید. از جمله اینکه در طراحی ابزار‌های تبلیغات چاپی، استفاده از محتوای مناسب اهمیت بالایی دارد. از متریال با کیفیت برای چاپ استفاده کنید. در این ابزار‌ها حاشیه نروید. از متن و محتوای واضح و صریح استفاده کنید. تمامی این پارامتر‌ها باید در طراحی و چاپ ابزار‌های تبلیغاتی در نظر گرفته شوند.

تهران پرینت

نکاتی که ذکر شدند باید برای طراحی و چاپ ابزار‌های تبلیغات چاپی در نظر گرفته شوند. اما باید در نظر داشت که انتخاب یک چاپخانه مناسب از مهمترین مواردی است که شما باید به آن دقت کنید. تهران پرینت با دارا بودن کارکنان حرفه‌ای و توانمند، این خدمات چاپی را به شما ارائه می‌کند. شما می‌توانید در مورد انواع ابزار‌های تبلیغات چاپی از کارشناسان تهران پرینت کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا