خودرو الکتریکی

شاسی‌بلند الکتریکی EV9 با سه ردیف صندلی عرضه ‌می‌شود

شرکت کیا ساعاتی پیش اولین تصویر از نمای داخلی و خارجی شاسی بلند الکتریکی خود به نام EV9 را منتشر کرد.  

محصولی که از لحاظ طراحی ظاهری، شباهت زیادی به مدل مفهومی‌اولیه این خودرو که اولین بار در نوامبر ۲۰۲۱ در معرض دید قرار گرفت، دارد و از برخی جهات می‌توان نقاط اشتراکی را میان این مدل با مدل EV6 پیدا کرد.  

با این حال، کیا هنوز هیچ حرفی درباره مشخصات فنی و اندازه باتری این محصول نزده است. اما بر اساس تصویر منتشر شده، EV9 به شیشه‌هایی مثلثی در بخش پشتی بدنه مجهز شده که نمونه آن را در مدل Ev6 نیز دیده بودیم.

شاسی‌بلند الکتریکی EV9 به سه ردیف صندلی عرضه ‌می‌شود

کیا می‌گوید در طراحی این خودرو از زبان طراحی چندضلعی استفاده شده که از ساختار گلگیر مثلثی و قوس‌های هندسی برجسته تایرها با بدنه بهره می‌برد. علی‌رغم استفاده از خطوط و لبه‌های متعدد در طراحی، کیا اما معتقد است که EV9 همچنان بسیار آیرودینامیک است.  

این شاسی‌بلند الکتریکی به سه ردیف صندلی مجهز شده و به عنوان یکی از اولین خودروهای برقی شناخته می‌شود که در این دسته‌بندی جای می‌گیرد. این یعنی EV9 می‌تواند رقیبی جدی برای محصولاتی چ. ون تویوتاهایلندر، فورد اکسپلورر و حتی کیا تلوراید باشد.  

 یکی از نکات جالب درباره EV9 این است که در ردیف میانی از صندلی‌های چرخان کاپیتانی استفاده شده است که امکان چرخش به عقب و قرار گرفتن در روبه‌روی افراد حاضر در ردیف سوم را فراهم می‌کند.  

شاسی‌بلند الکتریکی EV9 به سه ردیف صندلی عرضه ‌می‌شود

کیا اعلام کرد که این خودرو در نسخه‌های ۶ و ۷ سرنشین عرضه خواهد شد. در قسمت جلویی کابین، کیا نمایشگر پیچیده بزرگ مفهومی‌را کنار گذاشته و آن را با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی جایگرین کرده است.  

تعداد دکمه‌های فیزیکی نیز کاهش یافته و کنترل‌های داشبورد حساس به لمس به آن اضافه شده است. اطلاعات مربوط به سایر جزییات این خودروی الکتریکی از جمله سیستم اطلاعاتی-سرگرمی‌آن هنوز سربه مهر باقی مانده و احتمالا در مراسم رونمایی رس‌می‌از آن در ماه آوریل اعلام خواهد شد.  

کیا پیشتر مدل EV6 را با قیمت پایه ۴۵ هزار دلاری وارد بازار کرد که احتمالا مدل جدید یعنی EV9 با قیمتی بالاتر عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

  1. Хотите заказать механизированную штукатурку стен в Москве, но не знаете, где искать надежного подрядчика? Обратитесь к нам на сайт mehanizirovannaya-shtukaturka-moscow.ru! Мы предоставляем услуги по оштукатуриванию стен механизированным способом, а также гарантируем качество и надежность.

  2. Нужна стяжка пола в Москве, но вы не знаете, как выбрать подрядчика? Обращайтесь к нам на сайт styazhka-pola24.ru! Мы предлагаем услуги по устройству стяжки пола любой площади и сложности, а также гарантируем быстрое и качественное выполнение работ.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا