گوگل

ترجمه متون عکس‌ها به نسخه وب گوگل ترنسلیت اضافه شد

نسخه وب گوگل ترنسلیت از این پس می‌تواند متون داخل تصاویر را نیز ترجمه کند. این قابلیتی است که اخیرا به این سرویس ترجمه اضافه شده است.  

به گفته گوگل، در طراحی این قابلیت از همان فناوری ابزار AR Translate در گوگل لنز استفاده شده که قادر است ترجمه لحظه‌ای را در گوشی‌های هوشمند میسر کند.  

بر اساس اعلام این شرکت، کاربران پس از ورود به صفحه وب‌سایت گوگل ترنسلیت، تب جدید Image را در بالای صفحه مشاهده خواهند کرد. با تپ کردن روی آن، می‌توان تصویر و یا اسکرین‌شات را از رایانه آپلود کرد و سپس ترجمه‌ای  از متن موجود در عکس ظاهر می‌شود.

در رابط صفحه وب، گزینه‌هایی نیز مشاهده می‌شود که امکاناتی همچون کپی متن، دانلود تصویر ترجمه شده و یا حذف آن را ارائه می‌دهد. همچنین فهرستی از ۱۱۳ زبان مبدا در کنار ۱۳۳ زبان مقصد برای ترجمه نمایش داده می‌شود. هرچند این فناوری می‌تواند به صورت خودکار، زبان‌های مبدا را تشخیص دهد.  

همچنین گزینه‌ای به نام Lens Translate در زیر نتایج ترجمه ظاهر می‌شود که نشان می‌دهد این فناوری از فناوری ترجمه واقعیت افزوده گوگل لنز نیز برای ارائه نتایجی بهتر کمک می‌گیرد.  

گوگل طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی را برای توسعه این سرویس در دستور کار داشته و توانسته آن را با ویژگی‌های جدید، آپدیت کند. امکان جدید نیز در همین راستا انجام شده و ترجمه تصاویر از طریق گوگل ترنسلیت می‌تواند در مواقعی که کاربر دسترسی به گوشی ندارد، بسیار کاربردی و گره‌گشا باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا