گوناگون

۲ شغل پردرآمد با سرمایه کم

امروزه در کشور ما به دلیل افزایش تورم و بالا رفتن نرخ دلار، راه اندازی یک شغل مطمئن با درآمد بالا دارای ریسک بسیار زیادی است. به همین منظور افراد سعی دارند در مشاغل و حرفه‌هایی وارد شوند که نیاز به سرمایه کمی داشته باشند و در عین حال بتوانند درآمد بسیار بالایی کسب کنند. با این که بر خلاف عموم همه می‌پندارند که راه اندازی یک شغل مناسب نیازمند سرمایه کلان است؛ اما ما این نظریه را نقض کرده و می‌خواهیم یک خبر امیدوار کننده به شما دهیم. کلید سازی و تعمیر ماشین ریش تراش ۲ شغل پردرآمد با سرمایه کم می‌باشند. که شما می‌توانید این دو کار را فراگرفته، راه اندازی کرده و در آن مشغول شوید. در ادامه مطلب این دو شغل را به طور کامل توضیح دادیم؛ لطفا تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

معرفی شغل کلید سازی

کلید‌ها برای اولین بار حدود ۵۰۰۰ سال پیش در مصر باستان ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفتند. همان طور که از نام این شغل پیداست، فردی که در این زمینه فعالیت دارد می‌بایست در ساخت انواع کلید، تعمیرات کلید، تعمیرات انواع قفل تبحر داشته باشد. افزون بر این یک کلید ساز حرفه‌ای باید با تکنولوژی همراه بوده و اطلاعات خود را به روز کند. زیرا با پیشرفت علم و تکنولوژی و ساخت انواع درب‌های ضد سرقت، کلید ساز نیز برای ارتقای شغل خود و بروز بودن نیاز به پیشرفت بسیاری دارد. یک کلید ساز باهوش و با تجربه می‌داند که از کلید‌های سنتی دیگر استفاده ی چندانی نمی‌شود. لذا در صورتی یک کلیدساز می‌تواند شغل پردرآمد و پر رونقی داشته باشد که خود را با جامعه وفق داده و دائما اطلاعات خود را به روز نماید.

چگونه کلیدساز شویم؟

شما با استفاده از روش‌های متفاوتی می‌توانید این شغل را فرا گیرید. در روش اول شما میتوانید به عنوان یک شاگرد کنار دست یک کلیدساز در مغازه شاگردی کنید و رفته رفته مهارت کلید سازی را فرا بگیرید. اما این روش معایبی را به همراه دارد، از جمله معایب آن می‌توانیم به طولانی شدن دوره ی آموزش و عدم یاد گیری اصولی این حرفه اشاره کنیم.

در روش دوم شما می‌توانید تنها با ثبت نام کردن در آموزشگاه‌های معتبری که این رشته را تدریس میکنند، در دو سطح رشته ی کلیدساری یا به اصطلاح آموزش کلید سازی درجه یک و دو، صفر تا صد شغل کلید سازی و قفل سازی را فرا گیرید. سپس با اخذ مدرک معتبر از فنی و حرفه شغل خود را آغاز نمایید. آموزش کلید سازی بسیار ساده است و شما در یک دوره ی کوتاه مدت می‌توانید این شغل را به راحتی بیاموزید.

اما لازم به ذکر است که برای ورود به این شغل حتما باید استعداد و علاقه خود را نسبت به کلید سازی ثابت کنید. در صورت داشتن علاقه به این شغل به راحتی وارد باز کار می‌شوید. زیرا ورود به شغل کلید سازی نیازمند مهارت خاصی نمی‌باشد و همان مهارت‌ها را می‌توانید با ورود به کلاس‌های آموزشی فرا گیرید.

ابزارهای مورد نیاز شغل کلیدسازی و قفل سازی

در شغل کلیدسازی شما به چند ابزار مهم نیاز دارید که در ادامه ما به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • برای پلیسه گیری به انواع سوهان نیاز دارید.
  • برای برش کاری به انواع اره‌های کمانی نیاز دارید.
  • برای اندازه گیری کردن کلید‌ها به انواع لوازم اندازه گیری نیازمند هستید.
  • دستگاه‌های کپی
  • کلید تراش‌های اتوماتیک
  • کلید‌های کامپیوتری
  • انواع دستگاه‌های تعریف کلید
  • کلید تراش‌های سوئیچ

در نظر داشته برای راه اندازی مغازه خود نیاز به یک مکان بسیار بزرگ و مجهز ندارید لذا با یک مغازه با ابعاد کوچک‌تر می‌توانید شغل خود را آغاز کرده و مشغول به کار شوید. به همین دلیل شغل کلید سازی نسبت به مشاغل دیگر نیاز به تهیه اجناس زیاد و مغازه بزرگ و ابزار آلات سنگین و قیمت بالایی ندارد و شما میتوانید با هزینه ی کم وارد این شغل شوید و کسب درامد کنید.

درآمد شغل کلید سازی
درآمد شغل کلید سازی

درآمد شغل کلید سازی

برخلاف تصور خیلی از افراد شغل کلید سازی از جمله مشاغلی است که همیشه مردم در زندگی به آن نیاز دارند. و شغل کلیدسازی جزء مشاغل پردرآمد ایران محسوب میشود. مسئله ی مهم و اساسی این است که میزان درآمد نیز در این شغل همانند مشاغل دیگر فنی به عوامل مهمی چون میزان تلاش، تجربه و تخصص و تبلیغات شما بستگی دارد. اما به طور کلی میتوان گفت میزان درآمد شغل کلیدسازی در مرحله ساخت و تعمیر قفل و کلیدهای معمولی از وزارت کار بیشتر است و با کسب تخصص بیشتری در این زمینه میتوانید درآمد خیلی خیلی بیشتری کسب کنید.

معرفی شغل تعمیرکار ماشین ریش تراش

تعمیر ریش تراش نیز یکی از ۲ شغل پر درآمد با سرمایه کم است. با توجه به این که ریش تراش یک وسیله بسیار کاربردی برای عموم مردان است؛ و هر چقدر در حفظ و نگهداری آن بسیار دقت و ظرافت به خرج دهند به علت استفاده ی مکرر و زیاد از آن دچار خرابی و مشکل میشوند و در صورت بروز مشکل و خراب شدن آن، باید به یک تعمیر کار خوب و خبره برای تعمیر آن مراجعه کنند. این شغل بازار کار پر رونقی دارد و جزء مشاغلی است که تا به حال کسی به عنوان یک شغل پردارمد به آن نگاه نکرده است.

چگونه تعمیرکار ماشین ریش تراش شویم

برای ورود به این شغل و تبدیل شدن به یک تعمیرکار ماهر در زمینه ریش تراش می‌بایست در دوره‌های آموزشی مربوط به این حرفه شرکت نمایید. کار تعمیر ریش تراش عمل سختی نیست و شما با شرکت در کلاس‌های آموزش تعمیر ماشین ریش تراش می‌توانید تعمیر آن را  به صورت اصولی فرا گیرید. با شرکت در کلاس‌های آموزشی استاد مربوطه تمامی مطالب را به صورت جامع و کامل به صورت تئوری و به صورت عملی به شما آموزش میدهد و بعد از پایان دوره جهت راه اندازی مغازه و کسب و کار خود از پشتیبانی مجموعه آموزشی و اساتید مربوطه استفاده کنید.

باید اضافه کنیم که حتی اگر نیازی به یادگیری این شغل ندارید می‌توانید مواردی مبتدی از این شغل را برای خود فرا گیرید زیرا ممکن است گاها در سفر یا در شرایط متفاوتی باشید که دسترسی به تعمیر کار ریش تراش کار چندان ساده نباشد. پس با یادگیری این شغل میتوانید ریش تراش خود را در هر زمان و هر مکانی تعمیر نمایید و بلافاصله از آن استفاده مجددا استفاده کنید.

چگونه تعمیرکار ماشین ریش تراش شویم
چگونه تعمیرکار ماشین ریش تراش شویم

آشنایی با انواع ماشین ریش تراش

ریش تراش‌ها بر اساس کاری که انجام می‌دهند و سیستمی که برای کارایی آن‌ها به کار برده شده است انواع مختلفی دارند. ماشین‌های ریش تراش بر اساس نوع تیغ آن‌ها به دو دسته تقسیم می‌گردند که این دو گروه ریش تراش‌های با تیغ نوسانی و ریش تراش‌های با تیغ چرخشی می‌باشند.

ریش تراش با تیغ نوسانی: در این گونه از ریش تراش‌ها ولتاژ برق نسبت به زمان دائما در حال تغییر از صفر به بالاترین حالت خود است. به این منظور که یک جریان برق در این وسیله دائما در حال نوسانات است.

ریش تراش با تیغ چرخشی: در این گونه از ریش تراش‌ها که از لحاظ فنی و کارایی ساختاری شبیه به همزن برقی دارند. برق گرفته شده را به یک موتور کوچک سپرده و با حرکت کردن آرمیچر آن را به چرخ دنده‌های آخر ریش تراش می‌رسانند.

خرابی‌های رایج ریش تراش

ریش تراش‌ها معمولا به دلایل متعدد و متفاوتی معیوب می‌شوند و نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند که ما در زیر به چند مورد از آن اشاره می‌کنیم.

  • روشن نشدن ناگهانی ریش تراش
  • خراب شدن دوشاخه یا سیم
  • خراب یا قطع شدن کلید خاموش و روشن
  • قطع شدن یکی از اتصالات داخلی ریش تراش
  • سوختن موتور یا سیم پیچی داخل ریش تراش
  • فرسوده شدن چرخ دنده ها
  • نیم سوز شدن موتور ریش تراش

ابزار مورد نیاز برای تعمیر ریش تراش

مسلما برای تعویض قطعه‌ای که به نظر خراب می‌آید و دیگر غیر قابل تعمیر است باید به یک فروشگاه مراجعه کرده و قطعات را خریداری نمایید. اما علاوه بر آن به چند وسیله که دائما با آن‌ها سر و کار دارید نیز نیاز دارید. در زیر برخی از ابزار مورد نیاز برای یک تعمیر کار ریش تراش را برای شما به طور خلاصه معرفی می‌نمائیم.

  • انواع پیچ گوشتی
  • الکل برای تمیز و ضد عفونی کردن انواع قطعات ریش تراش
  • روان کننده برای ریش تراش
  • برس‌های کوچک برای پاک کردن انواع چرخ دنده‌های ریش تراش
  • انواع آچار‌های کوچک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا