گوناگون

اهمیت تنظیم ساعت DVR در دوربین مداربسته

دوربین مداربسته از تجهیزات امنیتی و نظارتی پرطرفدار است. فروش دوربین مداربسته در مدت زمان کمی به یکی از ملزومات زندگی بشر در دنیای تکنولوژی شده است. کاربران و دارندگان دوربین مداربسته لازم است با برخی از ویژگی ها، قابلیت‌ها و اهمیت آنها آشنا باشند تا بتوانند از این تجهیزات بهتر استفاده کنند. یکی از ویژگی‌های مهم دوربین مداربسته این است که زمان وقوع حوادث را ثبت می‌کند. کاربران با مرور و بازبینی فیلم‌های دوربین می‌توانند به زمان حادثه پی ببرند و جزئیات را با دقت بیشتری بررسی کنند. در این مقاله می‌خواهیم به اهمیت و علت تنظیم نشده ساعت دوربین مداربسته و دی وی ار بپردازیم.

انواع دوربین و سیستم‌های مداربسته

سیستم‌های مداربسته در حال حاضر در دو تکنولوژی آنالوگ اچ دی و تحت شبکه طراحی و تولید می‌شوند. هر کدام از این سیستم‌ها دارای ویژگی‌هایی است که با توجه به آنها و براساس کاربری و ماهیت پروژه نوع آنها انتخاب می‌شود. دوربین‌های مداربسته تحت شبکه از قابلیت‌های بیشتر و حرفه‌ای‌تری برخوردارند و واضح است که از قیمت بیشتری نیز برخوردار باشند. در مقابل سیستم‌های آنالوگ قدیمی با وجود قیمت پایین نمی‌توانست رضایت مشتری را از جهت کیفیت براورده کند.

در نتیجه معرفی سیستم‌های آنالوگ اچ دی گپ بوجود آمده بین سیستم‌های تحت شبکه و آنالوگ را پر کرد. این سیستم‌ها پاسخ بسیاری از نیازهای کاربران دوربین مداربسته را به همراه داشت. با گذشت زمان و به کارگیری تکنولوژی‌های روز در این نوع از سیستم‌های دوربین مداربسته موجب شد است که سیستم‌های آنالوگ HD پابه پای سیستم‌های تحت شبکه رو به رشد بوده و به حجم طرفداران خود بیفزاید.

دستگاه دی وی ار

دستگاه دی وی ار همان دستگاه ضبط در سیستم‌های مداربسته آنالوگ HD است. این دستگاه تصاویر را از دوربین‌های مداربسته دریافت کرده و با توجه به فرمتی مشخص آن را در هارددیسکی که دارد ذخیره می‌کند. کاربران برای مرور و بررسی تصاویر کافیست از طریق دستگاه به بخش بازبینی فیلم دوربین مداربسته رفته و تصاویر ضبط شده را مشاهده کنند. در زمان مشاهده تصاویر می‌توانند زمان شروع و پایان حادثه‌ای را متوجه شوند. همچنین با بررسی علت حادثه مانع از پیش آمد دوباره آن شده و پیگیری‌های لازم جهت مدیریت آن انجام دهند.

اهمیت حل مشکل تنظیم نشدن ساعت dvr

زمان در دستگاه دی وی ار از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین در صورت تنظیم نشدن ساعت dvr به راحتی از این موضوع عبور نکنید. زیرا بعد از مدتی اگر به فیلم و تصاویر دوربین‌های مداربسته نیاز داشته باشید به طور دقیق زمان آن فیلم‌ها را نمی‌توانید تعیین کنید. به عبارت دیگر اگر بخواهید تصاویر ثبت شده در تاریخ و زمان مشخصی را جستجو کنید، به علت تنظیم نبودن ساعت، نتایج بدست آمده درست نخواهند بود.

اهمیت تنظیم نشدن ساعت dvr
اهمیت تنظیم نشدن ساعت dvr

همچنین اگر تصاویر را یافته و در حال مشاهده آنها هستید از ساعت و زمان آن مطمئن نخواهید بود زیرا ساعت دستگاه تنظیم نبوده است و ممکن است علاوه بر تاریخ، ساعت و زمان دیگری را نمایش دهد. در زمان بک آپ گیری نیز نمی‌توانید آرشیو درستی را تهیه کنید و فایل بندی فیلم‌های دوربین مداربسته نمی‌تواند براساس تاریخ و زمان درستی انجام شود. ضمن اینکه برخی از سیستم‌های مداربسته به جهت اهداف امنیتی از حساسیت و اهمیت بالاتری برخوردارند. ثبت زمان دقیق برای وقوع حواث بسیار مهم است.

نرم افزار ریست پسورد dvr

در تنظیمات دستگاه دی وی ار داشتن پسورد و رمز از الزامات است. در صورتی که رمز را فراموش کنید باید آن را ریست کنید. استفاده از نرم افزار ریست پسورد dvr یکی از راه حل‌هایی است که کاربران از طریق آن رمز و پسورد دستگاه دی وی ار خود را به حالت پیش فرض بر می‌گردانند. بعد از این کار لازم است مجدداً رمزی را تعریف کنند تا از دسترس کاربران غیر مجاز و هک در امان باشند. رمز انتخابی برای دستگاه دی وی ار را طوری انتخاب کنید که حدس آن توسط دیگران راحت نباشد. بهتر از ترکیب حروف و اعداد استفاده کنید. با این وجود به گونه‌ای رمز را اتخاب نکنید که خود نیز برای به یادآوردن آن دچار مشکل شوید. ریست پسورد dvr کار چندان راحتی نیست که هر بار بخواهید مراحل آن را طی کنید.

برخی از برندهای دوربین مداربسته دارای نرم افزار مختص آن برند هستند. بهتر است برای استفاده از تمام قابلیت‌های دوربین و سیستم نظارتی خود از نرم افزارهای ویژه آنها استفاده کنید. برخی از نرم افزارها نیز به طور عمومی طراحی شده‌اند و بسیاری از برندها را پشتیبانی می‌کند. دقت داشته باشید برخی از نرم افزارها رایگان بوده و برای دانلود نسخه درست آن نرم افزار به سایت اصلی آن شرکت مراجعه کنید. بعضی از نرم افزارها نیز به صورت پولی هستند و در ازای پرداخت مبلغی می‌توانید از امکانات آن نرم افزار بهره مند شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا