گجت

زمان عرضه عینک واقعیت افزوده متا اعلام شد

شرکت متا به تازگی اطلاعاتی را در خصوص نقشه راه خود برای توسعه سخت افزارهای مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی منتشر کرد.  

بر اساس این گزارش، اولین عینک واقعیت افزوده این شرکت در سال ۲۰۲۷ آماده ورود به بازار خواهد شد. اگرچه این شرکت سال‌هاست که توسعه این هدست را در دستور کار دارد اما به اعتقاد زاکربر، مدیرعامل متا این دستگاه که حالا مشخص شده حداقل چهار سالی تا عرضه آن فاصله داریم، می‌تواند همانند گوشی آیفون اپل، برای این شرکت به یکی از تاثیرگذارترین محصولات تبدیل شود.  

زاکربرگ تا حدی به آینده این حوزه و حضور قدرتمند متا در آن اعتقاد دارد که به گفته وی، هدست یا عینک واقعیت افزوده این شرکت می‌تواند این صنعت را متحول کند و به محبوبیتی همچون گوشی‌های آیفون دست یابد.  

گفته می‌شود این عینک از قابلیت نمایش یا تاباندن آواتارها در قالب هولوگرام‌هایی باکیفیت برخوردار است که کاربر می‌تواند این آواتارها را در دنیای واقعی ببیند. البته برخی منابع خبری نیز از قیمت بالای این عینک نیز خبر داده‌اند.  

بر اساس این گزارش، کارمندان متا به عنوان اولین تست‌‎کنندگان، این عینک را امتحان خواهند کرد و فرآیند تست نیز در سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. پس از آن و در قالب طرح Innovation، در اختیار تعداد محدودی کاربر غیر از کارکنان متا قرار خواهد گرفت.

متا همچنین اعلام کرد که سایر دستگاه‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی متا تا پیش از آماده شدن و عرضه این عینک، وارد بازار نخواهند شد. البته متا چندی پیش و با همکاری برند Luxottica، عینکی به نام Ray-Ban Stories را تولید و روانه کرده است.  

بر اساس آخرین شنیده‌ها، هدست کوئست ۳ متا نیز که گفته می‌شود در مقایسه با مدل قبل، تا دو برابر باریک‌تر خواهد بود، در پایان سال عرضه خواهد شد. این شرکت در سال ۲۰۲۴ نیز قصد دارد یک هدست واقعیت مجازی با اسم رمز Ventura را عرضه کند که به گفته این شرکت، یکی از خوش قیمت‌ترین محصولات در میان مدل‌های هم‌رده خواهد بود.

یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۲۵ نیز متا نسل سوم عینک Ray-Ban Stories را عرضه خواهد کرد. این محصول به نمایشگری تحت عنوان Viewfinder مجهز خواهد بود که به گفته متا می‌تواند متون را بخواند، کدهای QR را اسکن و پیام‌ها را در لحظه به سایر زبان‌ها ترجمه کند.

متا تنها شرکتی نیست که به فکر توسعه عینک‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است؛ شرکت‌های دیگری همچون اپل نیز سودای تولید این محصول را در سر دارند و قرار است در کنفرانس WWDC امسال این شرکت در ماه ژوئن، نمونه اولیه این دستگاه رونمایی شود.  

از جمله مشخصات مورد انتظار برای این محصول اپل می‌توان به برخورداری از دو نمایشگر ۴K اشاره کرد. گفته می‌شود این دستگاه واقعیت افزوده با قیمت تقریبی ۳۰۰۰ دلار روانه بازار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا