گجت

با عینک واقعیت افزوده وایرلس شیائومی آشنا شوید

 شیائومی به تازگی از مدل مفهومی‌عینک واقعیت افزوده خود به نام Wireless AR Glass Discovery Edition پرده برداشت.

محصولی کامپکت که از پردازنده اسنپدراگون ایکس آر۲ نسل اول که پیشتر در هدست کوئست پرو استفاده شده، بهره می‌برد. به گفته شیائومی، این عینک می‌تواند دستگاهی ایده‌آل برای ترکیب جهان دیجیتال با جهان واقعی باشد و استفاده از آن، نیازی به اتصال به تلفن هوشمند ندارد.  

در خصوص مشخصات این محصول باید گفت که وزن آن حدود ۱۲۶ گرم عنوان شده و برای ساخت آن از آلیاژ تیتانیوم منیزنم استفاده شده و برای روشن کردن بدنه نیز از فیبر کربن بهره برده شده است.  

همچنین این عینک به یک باتری آند اکسیژن سیلیکون- اکسیژن سفارشی مجهز شده که به گفته شیائومی، بار فیزیکی و سنگینی روی بینی کاربر ناشی از وزن عینک را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.  

همچنین از دو نمایشگر میکرو LED برای نمایش اطلاعات پیش روی چشمان کاربر استفاده شده و از تراکم پیکسل بالایی برخوردارند. بنابراین، کاربر حین تماشای تصویر، پیکسل‌های مربعی را نمی‌بیند.  

شیائومی می‌گوید این نمایشگر از حداکثر میزان روشنایی ۱۲۰۰ نیت بهره می‌برد که در نوع خود عدد قابل توجهی است. به گفته این شرکت، زمانی که از نزدیک به نمایشگر نگاه می‌شود، روشنایی کاسته می‌شود اما این ضعف در نمایشگر این عینک وجود ندارد.  

همچنین قسمت جلویی لنزهای این عینک به صورت الکترومکانیک طراحی شده‌اند که قادر است در مواقعی که نیاز به عمیق‌تر شدن تمرکز کاربر در دنیای جدید دارد، به صورت خودکار نور را کم و یا روی شی خاصی متمرکز شود.

گفته می‌شود که ردیابی دست پیشرفته این عینک، شکل جدیدی از تعامل کاربر با دنیای واقعیت افزوده را رقم خواهد شد به طوری که کاربر می‌تواند با دست خود، دنیای دیجیتال را دستکاری کند.  

در یک ویدیوی مفهومی‌که از این محصول منتشر شده، کاربر به یک لامپ هوشمند نگاه می‌کند و می‌تواند با تکان دادن سوییچ مجازی که روی خود دستگاه وجود دارد، آن را خاموش کند.  

تولید این قبیل عینک‌های واقعیت افزوده بخشی از تلاش‌های کوالکام برای جا انداختن پلتفرم اسنپدراگون اسپیسز (Snapdragon Spaces) این شرکت به منظور تقویت دستگاه‌های XR است.  

به گفته شیائومی، این عینک را می‌توان با دستگاه‌های جدید این شرکت همانند گوشی شیائومی ۱۳ همگام‌سازی کرد. همچنین این شرکت مدعی شد که میزان تاخیر در این اتصال به قدری پایین خواهد بود که کاربر متوجه بی‌سیم بودن ارتباط نخواهد شد.  

شیائومی در مراسم رونمایی از این عینک گفت با توسعه‌دهندگان و فعالان این عرصه نیز همکاری نزدیکی خواهد داشت تا بتواند عینک خود را از مرحله ایده و مفهوم به مرحله عرضه به بازار برساند. متاسفانه هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت و یا زمان عرضه این عینک منتشر نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا