ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال استورج و استاتوس در نوبیتکس لیست شدند

ارزهای دیجیتال استورج و استاتوس کوین‌های جدیدی هستند که در لیست رمزارزهای صرافی نوبیتکس قرار گرفته‌اند و در دو بازار ریالی و تتری این پلتفرم قابل خرید و فروش هستند. 

استورج 

استورج یک پلتفرم ذخیره‌سازی ابری است که از شبکه غیرمتمرکز گره‌ها برای میزبانی داده‌های کاربر استفاده می‌کند. این پلتفرم همچنین داده‌های میزبانی‌شده را با استفاده از رمزگذاری پیشرفته، ایمن می‌کند.

ارز استورج بخشی از پروتکل استورج (STORJ) است، به این صورت که گره‌ها یا کامپیوترهای معمولی که نرم‌افزار استورج را اجرا می‌کنند، منابع یا همان فضای هارد دیسک و پهنای باند خود را در اختیار شبکه استورج قرار می‌دهند و در ازای آن، ارز استورج به‌عنوان پاداش به دست می‌آورند. 

این پروتکل، فضای ابری و مجموعه‌ای از برنامه‌های غیرمتمرکز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند اطلاعات خود را به شکلی امن و غیرمتمرکز، ذخیره کنند. این کار از طریق متصل کردن کسانی که نیاز به فضای ابری دارند، به کسانی که فضای هارد دیسک برای فروش دارند، صورت می‌گیرد. 

استورج به‌عنوان یک شبکه ذخیره‌سازی ابری غیرمتمرکز، مزیت‌های ویژه‌ای دارد؛ نخست اینکه برخلاف راه حل های ذخیره‌سازی ابری سنتی که داده‌ها را در مرکز داده عظیم ذخیره می‌کنند، استورج روی شبکه‌ای از هزاران رایانه مستقل اجرا می‌شود.

دوم اینکه هر کسی با چند ترابایت فضای اضافی می‌تواند با نصب Tardigrade به یک گره در پلتفرم تبدیل شود. تنها چیزی که مورد نیاز است یک اتصال اینترنتی قوی و ثابت است.

ازسوی دیگر، مشتریان فضای ابری، نسبت به استفاده از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری سنتی هزینه بسیار کمتری برای نگهداری داده‌هایشان می‌پردازند.

هدف اصلی استورج ایجاد یک سیستم ذخیره‌سازی داده است که قابل سانسور، نظارت یا از کار انداختن نباشد و همچنین نسبت به سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری سنتی بسیار ارزان‌تر، سریع‌تر و امن‌تر عمل کند. 

توکن بومی پلتفرم استورج (STORJ) که با همین نام شناخته می‎شود، در سال 2014 به عموم معرفی شد، اما در سال 2017 استورج به شبکه اتریوم مهاجرت کرد و در حال حاضر بر بستر شبکه اتریوم قرار دارد.  

تعداد کل توکن‌های ارز استورج نزدیک به 425 میلیون واحد است که در حال حاضر نزدیک به 413 میلیون واحد از این توکن ها وارد بازار شده و در گردش هستند. 

با توجه به نیاز رو به افزایش به فضای ذخیره‌سازی ابری، می‌توان آینده روشنی را برای رمزارز استورج که یکی از مهمترین پروتکل‌های ذخیره‌سازی ابری محسوب می‌شود، متصور بود. 

این ارز دیجیتال که در رتبه 176 کوین مارکت کپ قرار دارد، در سال 2021 قیمت 3.25 دلار را نیز تجربه کرده است و هم اکنون در محدوده قیمتی 0.445 دلار معامله می‌شود. 

برای خرید ارز دیجیتال استورج و معامله آن در بازار ریالی و تتری، در صرافی نوبیتکس ثبت نام کنید.  

ارز دیجیتال استاتوس 

ارز دیجیتال استاتوس رمزارز دیگیری است که در نوبیتکس لیست شده است. استاتوس یک اکوسیستم غیرمتمرکز است که بخش‌های مختلفی در خود دارد. به طور دقیق‌تر استاتوس در دسته‌بندی سیستم‌های عامل برای تلفن همراه و دسک‌تاپ و همینطور مرورگر غیرمتمرکز قرار می‌گیرد که این توانایی را دارد تا به کاربران امکان دسترسی به تمام برنامه‌های غیرمتمرکز اتریوم از جمله کیف پول رمزنگاری‌شده را بدهد. 

ساختار استاتوس به شکل یک گره کلاینتی سبک در اتریوم است. همین سازوکار اجازه می‌دهد تا این اکوسیستم بتواند با برنامه‌های غیرمتمرکز اتریوم (بیش از 2000 برنامه) در تعامل و ارتباط باشد. همچنین استاتوس یک مرورگر وب3 و یک پیام‌رسان غیرمتمرکز در خود دارد و کاربران می‌توانند علاوه بر ارسال پیام رمزگذاری‌شده به صورت همتا به همتا، با استفاده از قرارداد هوشمند به کمک اکوسیستمSTATUS  پرداخت دیجیتال نیز انجام دهند. 

هدف اصلی استاتوس این است که یک ابزار ارتباطی واقعا غیرمتمرکز باشد که در طول زمان بتواند اشخاص ثالث را حذف کند و احتمال حمله و هک را نیز به حداقل برساند. 

در پیام‌رسان این اکوسیستم، پیام‌ها مسدود یا سانسور نمی‌شوند و کاربر می‌تواند به‌صورت ناشناس نیز پیامی ارسال کند. همچنین از طریق وب 3 هیچ شخص سومی به داده‌های کاربر نهایی و اطلاعات مرورگر دسترسی ندارد. 

ارز دیجیتال استاتوس با حروف اختصاری SNT توکن بومی این اکوسیستم است. کیف‌پول‌های سخت‌افزاری لجر نانو اس، تزوز وان و کیف پول‌های نرم‌افزاری مای اتر والت، متامسک، تراست والت و… نیز برای نگهداری این رمزارز مناسب هستند. 

با توجه به سابقه ارز استاتوس در بازار رمزارزها و همچنین تمایل افراد به انتخاب برنامه‌هایی که از استراتژی همه‌چیز در یک جا (All in One) پیروی می‌کنند، انتظار می‌رود که ارز استاتوس و به‌طورکلی اکوسیستم STATUS بتواند نقش پررنگی در توسعه و پذیرش وب 3  ایفا کند. علاوه بر این، استاتوس سرمایه‌گذاران وفاداری را با خود همراه کرده است که از سال 2017 این پروژه را ترک نکرده‌اند و به موفقیت استاتوس باور قلبی دارند. 

این ارز دیجیتال که در سال 2017 قیمت 0.539 دلار و در سال 2021، قیمت 0.278 دلار را تجربه کرده، با نزولی شدن بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022، کاهش قیمت یافت و در حال حاضر در محدوده قیمتی 0.031 دلار معامله می‌شود و انتظار می‌رود با صعودی شدن بازار رمزارزها، شاهد افزایش قیمت استاتوس باشیم. 

برای خرید ارز دیجیتال استاتوس و سایر رمزارزها مثل بیت کوین، اتریوم، دوج کوین و… می‌توانید در نوبیتکس به‌عنوان بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در ایران ثبت نام کنید. 

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا