شبکه‌های اجتماعی

اخراج ده‌ها کارمند دیگر از توییتر با دستور ایلان ماسک

توییتر به تازگی ده‌ها کارمند دیگر خود را در راستای سیاست‌های جدید ایلان ماسک برای کاهش هزینه‌ها، اخراج کرد.

در این دور از اخراج‌ها که گفته می‌شود روز شنبه اعمال شده، حداقل ۵۰ کارمند از قبیل مهندسانی که مسئولیت اجرای سیستم‌های این شبکه اجتماعی را برعهده داشتند، از کار برکنار شده‌اند.

در میان این اخراجی‌ها، نام مارتین کویجپر به چشم می‌خورد که موسس پلتفرم خبری Revue بود که توییتر در ژانویه ۲۰۲۱ آن را خریداری کرد و در ماه گذشته نیز با روی کار آمدن ایلان ماسک، فعالیت آن متوقف شد.

پس از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک در اکتبر گذشته، این شبکه اجتماعی تاکنون هزاران کارمند خود را اخراج کرده و تعداد نیروهای دفتر اصلی خود را تا ۷۵ درصد کاهش داده است.

ایلان ماسک طی مصاحبه‌ای در ماه آوریل گذشته اعلام کرد داشتن پلتفرمی‌که اکثریت مردم به آن اعتماد داشته باشند و فراگیر باشد، برای آینده بشریت بسیار مهم است.

اگرچه وی به اقتصاد این پلتفرم اشاره‌ای نداشت اما در همان ماه، به افرادی که به وی برای خرید توییتر کمک کرده بودند اعلام کرد که قصد دارد با اخراج برخی از مدیران، هزینه‌ها را کاهش دهد و راه‌های جدیدی را برای کسب درآمد از طریق این پرنده آبی، در نظر خواهد گرفت.

با این حال، تلاش‌ها ایلان ماسک برای افزایش درآمدها با موانعی روبه‌رو بوده است. گزارش وب‌سایت TheInformation نشان می‌دهد که از اوایل ماه ژانویه، تنها ۱۸۰ هزار نفر در آمریکا به کاربران سرویس پولی توییتر یا همان توییتر بلو اضافه شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا