اپلموبایل

فروش اولین نسل آیفون در یک حراجی با قیمت ۶۳ هزار دلار 

یک دستگاه آیفون نسل اول کاملا آکبند، به قیمت ۶۳ هزار و ۳۵۶ دلار به فروش رفت.

استیو جایز این مدل آیفون را در ۹ ژانویه ۲۰۰۷ در سان فرانسیسکو معرفی کرد و در ۲۹ ژوئن همان سال، مدل مجهز به حافظه داخلی ۴ گیگابایتی آن، با قیمت ۴۹۹ دلار به بازار عرضه شد. نسخه دیگر این گوشی نیز با حافظه ۸ گیگابایتی عرضه شد ک قیمت ۵۹۹ دلار برای آن تعیین شد.  

با این حال، ساعاتی پیش در حراجی LCG Auctions، نسخه مهروموم شده یا همان آکبند نسل اول این گوشی که یکی از اقلام مورد علاقه کلکسیونرها محسوب می‌شود، با قیمت بیش از ۶۳ هزار دلار به فروش رفت.  

البته قبلا نیز چند مدل از این گوشی در حراجی‌ها عرضه شد که بیشترین قیمت ثبت‌شده برای آن، ۴۰ هزار دلار بود که در اکتبر سال گذشته به فروش رفت.  

حالا به گفته مسئولان این حراجی، مدل دیگری از نسل اول آیفون در جعبه‌ای که هنوز باز نشده بود، با قیمت پایه ۲۵۰۰ دلار وارد این حراجی شد و پس از ثبت ۲۷ پیشنهاد، در نهایت با قیمت ۶۳ هزار و ۳۵۶ دلار و ۴۰ سنت به فروش رفت؛ این یعنی ۲۰ هزار دلار بالاتر از آخرین مدل مشابه به فروش رفته.  

بر اساس گزارش وب‌سایت اینسایدر، کارن گرین، فروشنده این گوشی اعلام کرد که در سال ۲۰۰۷ و زمانی که برای یک شغل مدیریتی در شرکت PetSmart پذیرفته شد، این گوشی را به عنوان هدیه از دوستش دریافت کرد.  

اما او علاوه بر این گوشی، سه آیفون دیگر نیز داشت و اگرچه طی سال‌های گذشته، چندین بار سعی داشت آن را به فروش برساند اما پس از آنکه خبرهایی مبنی بر فروش ۱۰ هزار دلاری یکی از این مدل‌ها به گوشش رسید، از تصمیم خود منصرف شد.

او در سال ۲۰۱۹ نیز با این گوشی در یک برنامه تلویزیون به نام Doctor & the Diva شرکت کرد و بار دیگر تصمیم به فروش گرفت که در نهایت با شنیدن خبر فروش ۴۰ هزار دلاری گوشی مشابه در یک حراجی، تصمیم گرفت تا آن را چند سال دیگر نیز نزد خود نگه دارد.  

اما آنچه گرین را به فروش این گوشی مجبور کرد، راه‌اندازی یک استودیو آرایشی بود که طبق اعلام وی، اگر برای تکمیل و پشتیبانی از این کسب‌وکار به پول نیاز نداشت، هرگز آن را به حراج ن‌می‌گذاشت.  

محصولات اولیه اپل در میان کلکسیونرها و علاقه‌مندان به حوزه فناوری از محبوبیت بالایی برخوردارند. برای نمونه، یک دستگاه رایانه Apple-1 که امضای استیو ووزنیاک نیز روی آن ثبت شده، با قیمت ۳۴۰ هزار دلار به فروش رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا