اینترنت

سرویس رومینگ جهانی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در راه است

استارلینک این روزها در حال تست سرویس اینترنت ماهواره‌ای جدید است که به شما اجازه می‌دهد تا از هر نقطه از جهان، به آن متصل شوید.  

بر اساس پیامی‌که اخیرا برخی از کاربران استارلینک دریافت کرده‌اند، هزینه اشتراک این قابلیت که تحت عنوان سرویس رومینگ جهانی – Global Roaming Service- معرفی شده، دود ۲۰۰ دلار در ماه خواهد بود.

بر اساس اعلام اسپیس ایکس، این سرویس برای عرضه اینترنت جهانی، مبتنی بر لینک‌های میان‌ماهواره‌ای (یا همان لیزرهای فضایی) خواهد بود. در پیام ارسالی آمده که اینترنتی با سرعت بالا و تاخیری پایین در انتظار کاربران است و اگرچه شاید اختلالاتی نیز در اوایل آغاز به کار این سرویس وجود داشته باشد اما به گفته این شرکت، مشکلات احتمالی با گذشت زمان، برطرف خواهند شد.  

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که سرویس رومینگ جهانی استارلینک، در چه مناطقی عرضه خواهد شد و برای کاربران قابل استفاده خواهد بود. گفته می‌شود استارلینک در انتظار دریافت تاییدیه‌های رگولاتوری در چند کشور مختلف از جمله هند، پاکستان و کامبوج است.

در این میان، وب‌سایت PCMag در گزارش خود آورد که سرویس رومینگ جهانی استارلینک در مناطق خارج از پوشش این شرکت عرضه همچون گرینلند عرضه خواهد شد. اگرچه در حال حاضر، امکان جابجایی دیش‌های دریافت امواج اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای کاربران فراهم شده اما به نظر می‌رسد که سرویس رومینگ جهانی با محدودیت‌هایی کمتری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

هم‌اکنون سرویس استارلینک RV که با هزینه ۱۳۵ دلار در ماه عرضه می‌شود، به کاربر اجازه می‌دهد تا تجهیزات استارلینک خود را برای دسترسی به اینترنت پرسرعت با خود در مسافرت‌ها به همراه داشته باشد و حتی کاربر می‌تواند با دریافت دیش گران‌تر، در حین حرکت نیز به اینترنت دسترسی داشته باشد.  

اما این قابلیت تنها در چند کشور محدود در جهان عرضه می‌شود و سرعت اینترنت این سرویس در مقایسه با سرعت اینترنت کاربران خانگی استارلینک، کمتر است.  

ناگفته نماند که استارلینک حتی طرحی را تحت عنوان Maritime ارائه کرده که با هزینه بالای ۵۰۰ دلار در ماه عرضه می‌شود و برای کاربران قابل استفاده است  که می‌خواهند در سفرهای دریایی خود نیز به اینترنت دسترسی داشته باشند.

اسپیس ایکس هنوز هیچ حرفی درباره زمان عرضه سرویس رومینگ جهانی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک نزده است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا