ارز دیجیتال

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال از نگاه رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی، یکی از سرمایه گذاران برجسته و از طرفداران بیت کوین است که نظرات جالبی در مورد ماهیت ارزهای دیجیتال و آینده آنها دارد. او به ویژه در مورد قیمت ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ اظهار می‌کند که با وجود قوانین سخت‌گیرانه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، افزایش قیمت بیت کوین را شاهد خواهیم بود. اما استدلال او برای این پیش بینی چیست؟ در ادامه نظرات رابرت کیوساکی در مورد قیمت ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

ماهیت ارز دیجیتال از نظر رابرت کیوساکی

بیت کوین در ایالات متحده به عنوان یک کالا طبقه بندی می‌شود. این طبقه بندی شامل آلت کوین‌ها در لیست ارز دیجیتال نیست؛ به همین دلیل قوانین و مقررات SEC بر آنها تاثیرگذار است. بیت کوین در دسته بندی کالاهایی مانند طلا و نقره یا نفت قرار می‌گیرد که توسط انسان‌ها قابل تغییر نیستند. اما اوراق بهادار همچون سهام، اوراق قرضه یا مشتقات آن توسط دولت‌ها یا شرکت‌ها منتشر شده و به دارندگان سود یا غرامت پرداخت می‌شود.

این متمرکز بودن اوراق بهادار، به طور طبیعی درگیر قوانین و مقررات نهادهای متمرکزی همچون کمیسیون مقررات و قوانین اوراق بهادار (SEC) شده و دچار نوسان می‌شوند. کریپتوکارنسی، از جمله بیت کوین ماهیت غیرمتمرکز دارد که باعث می‌شود یک نهاد متمرکز بر قیمت ارز دیجیتال تاثیر زیادی نداشته باشد. در همین راستا و بر اساس این دلایل، رابرت کیوساکی سرمایه گذاری در این صنعت به ویژه بر روی بیت کوین را یک گزینه مطمئن می‌داند.

آشنایی با رابرت کیوساکی

رابرت تورو کیوساکی (Robert Toru Kiyosaki) به عنوان یک سرمایه گذار، نویسنده و تحلیل‌گر مسائل مالی شناخته می‌شود که نظراتش در مورد آینده سرمایه گذاری و قیمت ارز دیجیتال طرفداران خاص خودش را دارد. او کتاب «پدر پول‌دار و پدر فقیر» را در سال ۱۹۹۷ نوشت که ۶ سال است در لیست پر فروش‌ترین کتاب‌های آمریکا قرار دارد. کیوساکی در این کتاب در مورد دانش مالی و نحوه مدیریت سرمایه نوشته است. این سرمایه‌دار از طرفداران سرسخت بیت کوین است و این کوین را یک کالا در حد طلا و نفت می داند که حتی با وجود افت قیمت ارز دیجیتال، باید آن را بیشتر خرید و ذخیره کرد.

نظر رابرت کیوساکی در مورد قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

رابرت کیوساکی، مانند مایکل سیلر بنیانگذار MicroStrategy معتقد است که بیت کوین و به طور کلی کریپتوکارنسی ماهیت غیر متمرکز دارد و به همین دلیل دولت‌ها و نهادهای مرکزی نمی‌توانند بر قیمت ارز دیجیتال تاثیر بگذارند. رابرت کیوساکی در توییتی در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ بیان کرد: «چرا من در مورد بیت کوین هیجان زده هستم؟ چون بیت کوین یک کالا مانند طلا، نقره و نفت است. من بیت کوین بیشتری می‌خرم.» دلیل اصلی علاقه او به بیت کوین این است که مقررات SEC بر بیشتر کریپتوها تاثیر گذار است ولی بر قیمت ارز دیجیتال بیت کوین خیر. کیوساکی معتقد است که این قوانین آلت کوین‌ها را از بین خواهد برد که همین موضوع باعث افزایش قیمت بیت کوین در سال جدید خواهد شد.

نظر رابرت کیوساکی در مورد قیمت ارز دیجیتال بیت کوین
نظر رابرت کیوساکی در مورد قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

نظر جالب رابرت کیوساکی در مورد خرید بیت کوین

رابرت کیوساکی نظر جالبی در مورد سرمایه گذاری جدول ارز دیجیتال و خرید بیت کوین دارد. نوسانات و کاهش قیمت ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ بسیاری را در مورد سرمایه گذاری کریپتو نگران کرد. اما کیوساکی می‌گوید اگر قیمت بیت کوین کاهش پیدا کند، بیت کوین بیشتری خواهد خرید. نویسنده کتاب پر طرفدار «پدر پول‌دار، پدر بی پول» و از طرفداران سرسخت کریپتو عنوان می‌کند که اصلاً اهمیتی ندارد که قیمت ارز دیجیتال BTC نسبت به دلار کاهش پیدا کند یا نه، ولی مطمئن است که هر چه ارزش بیت کوین کمتر شود او بیت کوین بیشتری را خریداری می‌کند. رابرت کیوساکی، در ۱۱ نوامبر سال گذشته پیش بینی کرده بود که قیمت ارز دیجیتال بیت کوین بین ۱۰٬۰۰۰ تا ۱۲٬۰۰۰ دلار نزول خواهد داشت و چنانچه این اتفاق رخ دهد، از خرید بیشتر کوین BTC «هیجان زده» خواهد بود.

توصیه‌های رابرت کیوساکی در مورد سرمایه گذاری

کیوساکی، در راستای دفاع از لیست ارز دیجیتال معتقد است: «پس‌انداز کنندگان پول جعلی بزرگ‌ترین بازنده خواهند بود». دلیل این اظهار نظر را او این گونه بیان می‌کند که زمانی که فدرال رزرو، خزانه داری و وال استریت دوباره باعث چاپ بیشتر پول سنتی شوند، دارندگان طلا و نقره و بیت کوین، ثروتمند خواهند شد. البته او در اواسط ژوئن ۲۰۲۲ با وجود علاقه به بیت کوین، توصیه جالبی به هواداران خود در مورد سرمایه گذاری برای زنده ماندن در محیط تورم زا کرده است. رابرت کیوساکی گفته بود: «بهترین سرمایه گذاری، قوطی ماهی تن است. شما در زمان تورم بالا نمی‌توانید طلا، نقره یا بیت کوین بخورید، اما می‌توانید ماهی تن و لوبیا پخته بخورید. غذا مهم‌ترین چیز است بنابراین برای مشکل گرسنگی روی راه حل سرمایه گذاری کنید. مراقب باشید!».

کلام پایانی

رابرت کیوساکی فردی تاثیرگذار بر دیدگاه کاربران کریپتوکارنسی است که نظراتش مورد توجه بسیاری قرار دارد. جدول ارز دیجیتال و به ویژه بیت کوین، مورد علاقه این سرمایه گذار، نویسنده و تحلیل‌گر است. او عقیده دارد حتی اگر قیمت ارز دیجیتال بیت کوین به ۱۰٬۰۰۰ دلار برسد، کوین‌های بیشتری را خواهد خرید. تحلیل او از بازار بیت کوین این است که قوانین و مقررات SEC می‌تواند به سود قیمت بیت کوین تمام شود چون این کوین غیرمتمرکز‌ترین رمزارز جدول ارز دیجیتال است و برخلاف آلت کوین‌ها تحت تاثیر نهادهای دولتی قرار نمی‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا